Logo

JVC LT-40S70, kun pc i 1024*768! Hva med HD da ?

Skriv et svar
13.06.2006 21.40.53 #1 av 7
Postet av: Digitize
Hei,

Leste i dagbladet idag at denne tv'en (som jeg sterkt vurderer), kun støtter pc i 1024*768 ( http://www.dagbladet.no/dinside/2006/06/13/468792.html , ). Jeg har allerede bestilt meg en Cinet mediapc som jeg skal bruke på en 40" LCD koblet fra DVI ut på pc'en til HDMI inn på tv'en.
Mulig at denne 1024*768 begrensingen kun gjelder via VGA inngangen på tv'en ?
Hvis ikke, vil jeg kunne vise nedlastede HD materiale fullgodt via løsningen jeg har skissert over ?

På JVC sin hjemmeside står det om PC oppløsningen; "PC Input D-SUB 15-pin: VGA (640 x 480) or XGA (1024 x 768) resolution with 60Hz vertical frequency is supported to display PC signals on the TV. "

Grunnen til at jeg forøvrig vurderer JVC LT-40S70 er at jeg liker designet og syntes bildekvaliteten var meget god etter å ha sett tv'en i levende live. Den har fått litt minus på sortnivået, men jeg tror det er godt nok for meg. Så er det fint at den kommer med 2 stk. HDMI innganger og også at den med DynaPix HD bildebehandling er i stand til å behandle signaler helt opp til 1080p.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.06.2006 21.56.00 #2 av 7
Postet av: Rune
Uten å ha testet vil jeg anta at den støtter 1280 x 720 via dvi/hdmi hvis man setter utgangsignalet som 720p 60Hz. TV apparatet vil da oppfatte det som et HDTV signal og ikke et PC signal.

Ulempen er at TV apparatene ofte har noe ovescan via HDMI som gjør at du kan miste litt av bildet. Desverre er det sjeldent at apparater støtter 1366 x 768 som er paneloppløsningen.

JVC sier som sagt at den støtter 1080P via komponent og HDMI, men jeg ville ikke vært 100% sikker før noen har testet det. For jeg betviller at JVC Norge har testet dette (da det er vanskelig å finne kilder som tilbyr det). For eksempel støtter Pansonic sin bildebehandling 1080p, men den kan ikke ta imot dette signalet på noen måte.

Siden jeg personlig er opptatt av mediecenter når jeg velger TV vil muligheten for å kjøre rett oppløsning fra pc være avgjørende.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.07.2006 11.19.42 #3 av 7
Postet av: Digitize
Hei,

Da var tv'en (40" JVC LCD) og media pc'en i hus.
Må si meg veldig fornøyd med tv'en, virkelig et knallbra bilde. Ble faktisk mere enn greit nok å se tv med mitt analoge signal.

Jeg har koblet maskinen til tv'en via DVI -> HDMI. Det ble som du sa, jeg har oppløsningen 1280*720 i Windows (tv'en registrerer signalet som 720p).
Problemet (som du også er inne på), er at bildet akkurat er litt for stort. Dvs, jeg kun ser det halve av det som er øverst og nederst på skjermen (feks. windows taskbaren nederst).

Er det noe jeg kan gjøre for å få sett hele bildet her ?
Jeg får liksom ikke helt til å bruke windows nå, ser ingenting av det som blir minimert på taskbaren.

En ting til;
Finnes det noe program man kan installere som gjør at fjernkontrollerne (MCE tastaturet eller den lille MCE fjernkontrollen), fungerer bedre til DVD avspilling ? Er jo ingen knapper såvidt jeg kan se, som funker til endring av lyd, subtitles, etc.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.07.2006 22.18.13 #4 av 7
Postet av: ollebrumm
PC tilkobling og JVC er et kjent problem, hvis man leser litt nøye i bruksanvisningen ser man at det er ganske begrenset med hvilke oppløsninger som virker.
Løsningen er å finne ut den høyeste oppløsningen skjermen har, og så sette opp maskinen til dette. Forutsatt at man har PC, har man en MAC er problemet større
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.07.2006 10.01.27 #5 av 7
Postet av: Digitize
"ollebrumm" skrev:PC tilkobling og JVC er et kjent problem, hvis man leser litt nøye i bruksanvisningen ser man at det er ganske begrenset med hvilke oppløsninger som virker.
Løsningen er å finne ut den høyeste oppløsningen skjermen har, og så sette opp maskinen til dette. Forutsatt at man har PC, har man en MAC er problemet større


Ja, den VGA inngangen på JVC tv'en er helt latterlig. Viser max 1024*768. Valgte somsagt derfor å droppe den og kjøre DVI --> HDMI på tv'en. Får litt overscan, men fant en funksjon i nVidia oppsettet (under nView), hvor jeg kunne kompansere for overscan ved å skalere ned bildet bittelitt til å passe i Windows. Nå funker alt helt perfekt!
Bildet i MCE er krystallklart og dekker hele skjermen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.07.2006 03.08.07 #6 av 7
Postet av: raisingsun
"Digitize" skrev:
"ollebrumm" skrev:PC tilkobling og JVC er et kjent problem, hvis man leser litt nøye i bruksanvisningen ser man at det er ganske begrenset med hvilke oppløsninger som virker.
Løsningen er å finne ut den høyeste oppløsningen skjermen har, og så sette opp maskinen til dette. Forutsatt at man har PC, har man en MAC er problemet større


Ja, den VGA inngangen på JVC tv'en er helt latterlig. Viser max 1024*768. Valgte somsagt derfor å droppe den og kjøre DVI --> HDMI på tv'en. Får litt overscan, men fant en funksjon i nVidia oppsettet (under nView), hvor jeg kunne kompansere for overscan ved å skalere ned bildet bittelitt til å passe i Windows. Nå funker alt helt perfekt!
Bildet i MCE er krystallklart og dekker hele skjermen.


hei Vurderer å kjøpe den samme tven som deg da den ifølge noen tester
skal være blandt de 3-4 beste lcd tvene.Selv om ingen lcd tv ser ut til og være perfekte på alle ommeråder.Nå når du har brukt den en
litt lengre stund har du oppdaget no negativt med den?.Noen som vet hva som er billigste pris på denne ?.Er også inntresert og vite om noen vet
hvilke merker av disse Samsung-Sony-JVC LCD tver som er best eller værst når det gjelder div tekniske problemer som fører til reprasjoner på verksted
eller andre feil og problemer.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.07.2006 20.21.43 #7 av 7
Postet av: Digitize
"raisingsun" skrev:
"Digitize" skrev:
"ollebrumm" skrev:PC tilkobling og JVC er et kjent problem, hvis man leser litt nøye i bruksanvisningen ser man at det er ganske begrenset med hvilke oppløsninger som virker.
Løsningen er å finne ut den høyeste oppløsningen skjermen har, og så sette opp maskinen til dette. Forutsatt at man har PC, har man en MAC er problemet større


Ja, den VGA inngangen på JVC tv'en er helt latterlig. Viser max 1024*768. Valgte somsagt derfor å droppe den og kjøre DVI --> HDMI på tv'en. Får litt overscan, men fant en funksjon i nVidia oppsettet (under nView), hvor jeg kunne kompansere for overscan ved å skalere ned bildet bittelitt til å passe i Windows. Nå funker alt helt perfekt!
Bildet i MCE er krystallklart og dekker hele skjermen.


hei Vurderer å kjøpe den samme tven som deg da den ifølge noen tester
skal være blandt de 3-4 beste lcd tvene.Selv om ingen lcd tv ser ut til og være perfekte på alle ommeråder.Nå når du har brukt den en
litt lengre stund har du oppdaget no negativt med den?.Noen som vet hva som er billigste pris på denne ?.Er også inntresert og vite om noen vet
hvilke merker av disse Samsung-Sony-JVC LCD tver som er best eller værst når det gjelder div tekniske problemer som fører til reprasjoner på verksted
eller andre feil og problemer.


Hei,

Jeg er virkelig storfornøyd med bildet på denne tv'en. Lyden er også virkelig bra ! Dessverre er jeg ikke en "guru" på LCD'er og kan ikke redgjøre for masse tekniske finurligheter.
Alt jeg kan si er at jeg iallefall er utrolig fornøyd med tv'en og har ikke funnet noe negativt overhode ! Den fungerer perfekt til min media pc, Xbox 360 og andre spillemaskiner (Gamecube, PS2 og gamle Xbox). Jeg har fått den opp på veggen og må virkelig si at den er et blikkfang (jeg valgte den sorte utgaven).
Det at den også kommer med 2x HDMI innganger er ikke til å forakte. VGA inngangen er "kast", men jeg får somsagt perfekt bilde ved å bruke HDMI!

Billigst sted for denne tv'en tror jeg er på http://www.stretto.no . Det var også der jeg kjøpte min, virkelig super service og god kundekontakt. Jeg hadde tv'en på døra dagen etter at jeg bestilte den der. Anbefaler Stretto på det varmeste !

Spør meg gjerne om det er noe mere du lurer på, eller om jeg skal sende deg noen nærbilder av den.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar