Logo

Justering av DreamScreen V3 Tab Basic

Skriv et svar
07.01.2010 08.17.57 #1 av 1
Postet av: TheDude
Etter en tidligere tråd har jeg fått flere spørsmål på pm om høydejustering av DreamScreen V3 Tab motorisert lerret. Like greit å poste "guiden" min her :smile:

Justeringen av øverste og nederste grense gjøres ganske enkelt ved å dreie på de to gule unbraco-skruene på undersiden av kontrollenheten. Se bildet under.




Den ytterste (nærmest bakvegg) justerer øvre grense, mens den innerste (rød ring rundt) justerer nederste grense. Du skrur med klokka (markert med blå pil på den røde ringen på bildet) for å flytte den nedre grensen oppover, slik at lerretet ikke går så langt ned. En hel omdreining flytter grensen ca en tomme oppover, så fire omdreininger gir ca 10 cm forflytning. Pass på at lerretet ikke er helt nede når du justerer den nederste grensen. Min metode er å kjøre lerretet halvveis opp, justere, kjøre det helt ned og sjekke, flytte det halvveis opp, justere mer osv. Man bør ikke ha det så langt ned at den nedre grensen flyttes forbi den posisjonen lerretet står i nå, om det ble forståelig.

Jeg antar det er samme metode for øvre grense (men har ikke rørt denne selv, så er ikke ikke sikker på om opp/ned er med/mot klokka på samme måte som for den nedre grensen). Jeg skulle tro at for å justere den øvre grensen nedover slik at lerretet ikke går helt opp blir en tilsvarende metode, med å kjøre lerretet halvveis ned, så justere den gule unbracoen mot klokka for å justere grensen nedover, kjøre lerretet helt opp for å sjekke, kjøre lerretet halvveis ned, justere mer osv.

For å komme til den innerste gule unbracoskruen er det enklest å løsne dekselet og bøyer det litt framover. Det er festet med to skruer, den merket med blå ring og en tilsvarende på andre siden av lerretet. Dekselet sitter bare fast med de to skruene og hviler i et spor oppe, så det er ingen fare for at noe skal ramle ned.

Håper dette er til hjelp for andre som sliter med "dokumentasjonen" som følger med DreamScreeen-lerretene :wink:


Om noen kommer over koblingsskjema for hvordan triggersignal kan kobles til kontrollboksen til dette lerretet er det sikkert interessant for andre også. Det er en ledningsstump med fire ledere som stikker ut av kontrollboksen (husker ikke fargene nå i farta)...
-
Yamaha RX-V3900T, System Audio 1280 mkII, SA 720 AV, SA 705, SA 505, SVS PC12-NSD, Epson EMP-TW700, DreamScreen v3 tab 92", Samsung LE40A656, Acer Revo R3610 med XBMC, Panasonic DMP-BD60, Pioneer DV 565-AS, PS3, Get HDi, Logitech Harmony One
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar