Logo

Infocus SP4805 VS PT-AE500E

Skriv et svar
24.08.2004 19.12.41 #1 av 2
Postet av: Naish
Jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilken prosjektor jeg skal kjøpe.

Har sett på Infocus på HiFi-centeret, den var kjempegrei. Jeg har ikke så mange å sammenligne med, og "alt" jeg kan har jeg lest meg til..
Jeg tenkte å bruke den mest til å se film via DVD-spiller og PC (DVI) , og litt PS2 spilling.

Panasonic vinner på opplløsningen, men taper på kontrastforholdet. Hvor stor forskjell er det i praksis på et kontrastforhold på 1300:1 og 2000:1. Rommet jeg bruker kan mørklegges helt. Hva er viktigst høy oppløsning eller høyt kontrastforhold ?Kan screendoor bli et problem med panasonic? Jeg kommer til å sitte ca 5m ifra lerrettet..

Beskrivelse av rommet. Det er i en kjeller. Rommet er 18m2 ( 5,6m x 3,2m). Det har kun 2 små vinduer som er lette å blende med lystette rullegardiner. Jeg vil med andre ord klare å få rommet helt mørkt .

Prismessig så ligger de vel likt 15-16.000,- inkl. lerett. HiFi-centeret har kampanje på Infocus akkurat nå..

Takker for eventuelle svar :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.08.2004 21.41.53 #2 av 2
Postet av: Bjarte
Man skulle tro at oppløsningen til 4805 er for dårlig til å kunne gjengi godt nok PAL bilde. Men etter å ha sett denne projektoren så har jeg innsett at det er ikke noe problem med denne oppløsningen. Det som er viktig er at på DLP projektorer så er det veldig lite screendor da pixlene står veldig tett. På 5 meters avstand vil ikke det være noe problem.

Når det gjelder PTA-E500 så er det ikke tvil om at det er en flott projektor. Problemene med denne er kontrast (jeg nekter å tro at den er 1300:1 i virkeligheten) og problemene den har med såkalt vertical banding som er vertikale striper i bildet.

Panasonic kommer også ut med en ny projektor i slutten av september. Prisen er ikke fastsatt, men skal etter ryktene bli kjent 2.september. Denne har forhåpentligivs ikke VB problemer og har en kontrast på 2000:1.

Skulle jeg valgt en av de nå ville jeg valgt 4805, men jeg ville nok drøyet den til PTA-E700 er tilgjengelig for å høre noen rapporter hvordan den er.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar