Logo

Importere fra utlandet?????

Skriv et svar
13.03.2008 13.50.07 #1 av 6
Postet av: rwatto
Hei.

Lurte på om noen kunne fortelle meg om fremgangsmåte for import av surround reciver fra utlandet.
Ser at USA er rimelig, men aktuellt fra England også. Hva skal man være forsiktig med osv..
Hva med toll og avgifter, MVA. med mer. Håper noen kan hjelpe meg med dette :?:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.03.2008 14.42.56 #2 av 6
Postet av: Msport
Det første du kan tenke på er strøm - takler forsterkeren 110v eller 220v? Er det kun 110v må du ha trafo i tillegg. Sparer du såpass mye at du synes bortfall av 5 års reklamasjonsrett i norge er verdt det du sparer? Kan du leve med å sende den i retur til usa ved feil?

Det er så mye som peker i mot, at jeg ville ikke vurdert det en gang. Besparelsen synes jeg blir minimal i forhold til ulempene. Småting som kabler og slikt er ok å kjøpe - her løper du ingen stor risiko!
Pioneer PDP-5080XA # Onkyo TX-SR875 # Emotiva XPA-5
Panasonic DMP-BD60 # Logitech Squeezebox Duet # Project Debut III
B&W DM683 # B&W HTM61 # Focal Dôme x 4 # SVS! PB12-Plus
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.03.2008 14.48.49 #3 av 6
Postet av: rwatto
Ok... Men ved kjøp fra Sverige sparer vel man også en del. Hva med toll og mva. osv derfra.
Hva om man kjører på grønt f.eks :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.03.2008 14.57.15 #4 av 6
Postet av: Msport
"rwatto" skrev:Ok... Men ved kjøp fra Sverige sparer vel man også en del. Hva med toll og mva. osv derfra.
Hva om man kjører på grønt f.eks :wink:


Kjører du på grønt og så blir stoppet - mister du varen og blir bøtelagt. Det er ikke toll på varene, men mva. Har ikke god kjennskap til det, men jeg vet at enkelte har handlet på TV-Boden utenfor Strømstad har fått igjen svensk mva: -25 % mva på svensk side og +25 % mva på norsk side. Det går vel opp i opp.

Men.... Du mister 5 års reklamasjons rett ved å handle i Svergie også. Leste på et annet forum om en som hadde kjøpt tv hos fyndbørsen.se ikke fikk reparert sin mellom 1 og 2 år gamle tv - "sorry, garantien har gått ut!". Jeg, ville ikke gjort det på dyrere ting.
Pioneer PDP-5080XA # Onkyo TX-SR875 # Emotiva XPA-5
Panasonic DMP-BD60 # Logitech Squeezebox Duet # Project Debut III
B&W DM683 # B&W HTM61 # Focal Dôme x 4 # SVS! PB12-Plus
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.03.2008 15.11.37 #5 av 6
Postet av: rwatto
Vet du hvor mye man kan handle for uten å måtte kjøre på rødt? Kan 2 personer handle hver sine ting i samme bil? :?:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.03.2008 18.18.36 #6 av 6
Postet av: MindWaste
"rwatto" skrev:Vet du hvor mye man kan handle for uten å måtte kjøre på rødt? Kan 2 personer handle hver sine ting i samme bil? :?:


Her finner du alt du trenger å vite om fortolling og satser ved import:

http://toll.no/templates_TAD/Article.as ... anguage=NO
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar