Logo

Ikke referanse

Skriv et svar
30.12.2004 14.07.42 #1 av 6
Postet av: TheTubaplayer
Må si at jeg er uenig i anbefalingene i de øverste prisklassene, virker her som det er bare rotel som leverer bra utstyr i denne prisklassen. Slik er jo virkeligheten slettes ikke. Må si meg enig i at det som er anbefalt som referanse helt sikkert er en bra forsterkersamling (har ikke hørt det) men i denne prisklassen er det nesten dumt å ikke gå innom bl.a noen av forforsterkerne til proceed også i effekttrinnet finnes det merker som Krell, som tross alt er i en annen divisjon enn rotel, og for ikke å glemme vårt eget electrocompaniet som har noen utmerkede monoblokker (AW180), synes dette så litt ugjennomtenkt og ikke minst utestet ut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.12.2004 18.42.54 #2 av 6
Postet av: Rune
Som anbefalt sidene sier så er ikke produkter som ikke blir nevnt nødvendigivis noe dårligere. Proceed/Mark levinson som er kanskje nr.1 på High End i verden er garrantert noe av det beste. Med 7 x no. 33 effekt så passerer man fort 3-4 millioner i utstyr.

Tar gjerne imot tips om kombinasjoner som bør stå på listene. F.eks så vil jo Rotel preamp med NAD effektforsterkere være et godt valg. Men mulighetene er så mange at listen vil bli alt for lang.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.12.2004 14.52.43 #3 av 6
Postet av: turbo1979
Krell er bortkastede penger. Det er ikke lyden man betaler for, det er arbeidskraft, utsøkt byggekvalitet, "made in the usa",, og pene ryddige printkort. Man betaler også sykelig masse penger for feilproduksjon og matching av kondensatorer.
Men hadde jeg hatt masse spenn som jeg ville svi av, så kunne muligens krell vært tingen. Nei forresten, jeg hadde kjøpt en skikkelig bra bil.

På en annen side, de som virkelig vil ha bra lyd velger hornhøyttalere, rørforsterkere og vinyl. (Og da, cd låter utsøkt på slike oppsett)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.12.2004 14.54.40 #4 av 6
Postet av: turbo1979
Jeg synes forresten at Rotel kan spille skikkelig bra. Det er high-end på billigsalg. Masseprodusert high-end.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.12.2004 16.28.14 #5 av 6
Postet av: Alas
"turbo1979" skrev:
På en annen side, de som virkelig vil ha bra lyd velger hornhøyttalere, rørforsterkere og vinyl.


Det må jo kunne sies å være en meget meget subjektiv mening. Selv om det er sant at komboen du nevner spiller musikk på en meget overbevisende måte. Det er ikke sikkert alle liker det, selv om man virkelig vil ha bra lyd...........

Ellers er jo Krell noe av det bedre der ute. Men jeg mener de koster for mye. Og alternativene er jo mange i det leiet der. Ihverfall på stereo. Hjemmekino er det jo litt av og. Er jo bare å få seks monoblokker istedenfor to. Og en skikkelig surround pre. Men dette koster skjorten da. Da er det bedre, hvis man liker og prioriterer stereolyd, men liker å se en film med god lyd, å satse på et kompromissløst stereo-oppsett og ha en forforsterker med prosessor inngang. Og dermed fire litt på lydkvalitet i surround, men ha fullt utbytte i stereo. Min mening da.
Mvh
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.12.2004 18.58.21 #6 av 6
Postet av: Labbetuss
Heisann

Jeg ser folk er utilfreds med anbefalingene på denne siden her. Kan forsovet være enig med noe av det dere sier, som at det også er andre bra produkter ute på markedet enn rotel. Men jeg tror anbefalingene baserer seg på det at man skal få mest mulig for pengene. Da kommer man rett og slett ikke utenom rotel. Jeg sier ikke at rotel er det eneste merket som gir mye for pengene, men det er etter min mening noe av det bedre. Og man får mye for pengene her.

Skjønner ikke at dere blander inn Krell med Rotel. Det er etter min mening entusiastprodukter. De koster såpass mye at det vil være "noe" vanskelig å skaffe penger til å bygge komplette hjemmekinosystemer med krell-produkter. Det er ikke å stikke under en stol at disse produktene er svinedyre. Sammenlignet med for eksempel rotel (som det er bitt diskutert om her) så vil jeg påstå at man får en god del mer for pengene når man kjøper rotel enn når man kjøper Krell. Man betaler tross alt litt for merket hos krell. De har jo etterhvert fått status i hifi-verdenen.

Jeg kritiserer ikke Krell, heller ikke deres meninger. Det er overhodet ike meningen. Alle har hver sin mening. Men jeg synes anbefalingene på nettsiden er ganske god. Kunne muligens vært litt mer omfattende selfølgelig, men man må jo sette en grense.

Jeg håper jeg ikke har fornærmet noen med det jeg har sagt. Ble bare litt frustrert når jeg leste litt om dette temaet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar