Logo

IKEA-lerret

Skriv et svar
01.02.2005 12.29.41 #1 av 4
Postet av: larsar
Jeg har bestemt meg for å kjøpe en Toshiba MT200, men er redd for at økonomien skal sprekke. Med stor interesse har jeg lest om "IKEA-lerret" og har kommet frem til at det høres ut som en grei, billig midlertidig løsning (har tenkt til å kjøpe meg et stort 16:9 rammelerret senere).

Det jeg ikke har fått helt klarhet i var om jeg bør kjøpe hvit eller lys grå. Er det noen av dere som har erfaring med "IKEA-lerretet" som kan anbefale noe til Toshiba MT200 i en mørklagt kjeller?

Jeg så også én kommentar om å bruke baksiden av rullgardinen. Er dette tilfellet? (Jeg ser det vel kanskje når jeg får sett rullgardinen i virkeligheten.)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.02.2005 14.05.52 #2 av 4
Postet av: FallenA
Hei !
Jeg bruker selv et Hvitt Ikea Tupplur 200x195cm og er fornøyd med det, men skal en tur ut for å kjøpe den "Beige" utgaven.
Grå finnes nemlig ikke lenger i deres sortement.
Den beige så veldig beige ut i butikken, men skal vist være glimrende som lerret da den gir et høyere sotnivå i rom hvor det ikke er 100% lyskontroll.
Dersom du har det i en nedblendet kjeller med 100% lyskontroll, kan det hende at hvitt er det su skal gå for, men det må du teste ut selv.
Fordelen med Ikea Tupplur, er at det ikke koster mer enn 259,- for et lerret på 200x195 cm, noe som gjør at du kan prøve og feile litt før du finner ut hva du virkelig trenger. (hvorfor ikke bare kjøpe begge ?)
Hvilken side du skal bruke er også en smakssak. Jeg foretrekker den glatteste siden (baksiden), da den har minst uro i bildet, men som sagt så er det en smakssak.
Uansett er det greit med rullegardinen, intil du selv ser hva du trenger !

FA
Den som venter .........................osv !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.02.2005 11.06.57 #3 av 4
Postet av: Kjhaga
Ang. lerret,
Ser at du ønsker et rammelerret som endelig løsning. Har du mulighet for å male på endevegg eller sette opp tre- eller sponplate(r), kan du male deg til meget bra resultat. Ta en titt på linken. Derson det er interessant kan du kjøpe maling der eller på AV-forum som selger pakker av denne malingen. Tenkte det kunne være interessant for deg. Jeg venter selv på utstyret. :D
Mvh Kjell
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.02.2005 11.08.10 #4 av 4
Postet av: Kjhaga
he he, linken: http://www.goosystems.com :oops:
Mvh Kjell
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar