Logo

Hvorfor kan ikkje plasma ligge?

Skriv et svar
13.11.2005 09.34.09 #1 av 30
Postet av: the lund
Hvorfor kan ikkje plasma ligge under transport?
Hva blir skadet på plasmaen viss det ligger?
Kan det reparerest?
:?: :?: :?: :?:

Takk!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.11.2005 09.41.12 #2 av 30
Postet av: Ken
Da jeg hentet min Sony KLV-V40 LCD så fikk jeg også beskjed om at den måtte stå i bilen. Den måtte ikke transporteres liggende, fordi det visstnok skaper for mye press på panelet. Altså at vekten av panelet kan skade seg selv ved å lage bue/trykkskader. Tror nok ikke det er så lett å fikse hvis du f.eks får døde piksler etc.
mvh
Ken

| Sony KLV-V40A10E | Xbox 360 Premium | IBM ThinkCentre 3Ghz | ATI Radeon X800 512MB DVI-D HDMI | PS 2 | Logitech Z-5500 | Kommer: Denon 3806, SVS PB10, SVS SBS-01 Surround |
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.11.2005 09.49.40 #3 av 30
Postet av: Knut
Kommer sikkert litt an på størrelsen på skjermen - jo større skjerm jo mer vil den "lide" under sin egen vekt.
Har selv transportert en 27" lcd-skjerm liggende i bilen, var ikke sjans å transportere den stående med mindre jeg hadde hatt en kassebil.
Husker en reklame for Phillips (eller var det Sony) der plasmaen var montert i taket på et soverom. Dette var ikke å anbefale sto det enten i reklamen, eller om det ble sagt senere.
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.11.2005 10.09.12 #4 av 30
Postet av: the lund
Eg skall hente plasmaer i gøteborg, har ca. 100 mil å kjøre.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.11.2005 10.13.18 #5 av 30
Postet av: Knut
"the lund" skrev:Eg skall hente plasmaer i gøteborg, har ca. 100 mil å kjøre.


Da ville jeg nok hørt på de som har peiling på dette og prøvd så godt som mulig å få den til å stå i bilen. Sikkert mulig å sette den på gulvet rett bak forsetene.
Kjører du 100 mil for å hente en skjerm? Fått veldig god pris på den da?
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.11.2005 10.20.53 #6 av 30
Postet av: Ken
Jeg fikk plass til min Sony KLV-V40 i baksetet på an Camry. Du kan jo også vurdere å ta ut baksetet, det gir det masse ekstra plass.

Husk bare å støtte den godt og den ikke får trykk rett på panelet, men rundt kantene. Ta deg god til sette den fast og ta gjerne med laken/puter etc hvis du vil være ekstra forsiktig.

Nå skal det sies at jeg aldri i livet hadde fått plass til skjermen med hele den orginale kassa, da måtte jeg hatt en varebil. Jeg tok den ut og lot bunnen av kassa stå igjen som en fot, det fungerte utmerket.
mvh
Ken

| Sony KLV-V40A10E | Xbox 360 Premium | IBM ThinkCentre 3Ghz | ATI Radeon X800 512MB DVI-D HDMI | PS 2 | Logitech Z-5500 | Kommer: Denon 3806, SVS PB10, SVS SBS-01 Surround |
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.11.2005 11.50.39 #7 av 30
Postet av: T2
"the lund" skrev:Eg skall hente plasmaer i gøteborg, har ca. 100 mil å kjøre.


Dersom du kjører bare for å hente skjermen tror jeg du ville spart mye på å få den tilsendt hjem til deg... Det koster jo ganske mye å kjøre 1000 km...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.11.2005 11.54.03 #8 av 30
Postet av: Knut
Jeg lurer på om Posten, DHL og andre transportører tar hensyn til dette???
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.11.2005 12.44.54 #9 av 30
Postet av: Ken
Det lurte jeg også på, derfor hentet jeg den selv hos Sony. Kanskje noen som jobber/kjenner importørene og om de vet hvordan dette løses når skjermene sendes til butikk/kunde?

Han jeg hentet skjermen av hos Sony var svært rask med å poengtere at den ikke måtte ligge i bagasjerommet, men at den måtte stå i baksetet. Aner ikke hvordan importøren evt løser garantisaker hvis jeg hadde transportert den liggende og fått skader.
mvh
Ken

| Sony KLV-V40A10E | Xbox 360 Premium | IBM ThinkCentre 3Ghz | ATI Radeon X800 512MB DVI-D HDMI | PS 2 | Logitech Z-5500 | Kommer: Denon 3806, SVS PB10, SVS SBS-01 Surround |
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.11.2005 12.56.57 #10 av 30
Postet av: Knut
"Ken" skrev:Det lurte jeg også på, derfor hentet jeg den selv hos Sony. Kanskje noen som jobber/kjenner importørene og om de vet hvordan dette løses når skjermene sendes til butikk/kunde?

Han jeg hentet skjermen av hos Sony var svært rask med å poengtere at den ikke måtte ligge i bagasjerommet, men at den måtte stå i baksetet. Aner ikke hvordan importøren evt løser garantisaker hvis jeg hadde transportert den liggende og fått skader.


Så lenge selger har informert deg om at den ikke skal ligge ved transport vil du ha problemer med å påberope deg skader som oppstår nettopp ved at du transporterer den liggende.
Husk også at når du henter skjermen hos selger har risikoen for tingen gått over på deg.
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.11.2005 13.14.15 #11 av 30
Postet av: Typhoon7
Jeg lurer på om Posten, DHL og andre transportører tar hensyn til dette???


Box Delivery var nøye med å påpeke at min plasma måtte stå oppreist når jeg bestilte frakt hos dem.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.11.2005 14.12.39 #12 av 30
Postet av: Bøgge Bakken
Det står jo på eksen hvordan varen skal fraktes. Ikoner med piler opp, krystallglass, paraply osv. men om transpotører bryr seg om dette vet jeg ikke.

Men når man ser på programmer om hollywood stjerner så er det mange som har plasma TV montert i taket og ser ut til å fungerer. Dog trur ikke jeg selv ville hatt en 42" skjerm hengene over meg.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.11.2005 14.19.26 #13 av 30
Postet av: Typhoon7
Så vidt jeg vet kan vekten av glasset skade cellene i en plasma ved eventuelle støt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.11.2005 14.33.05 #14 av 30
Postet av: arntos
"Typhoon7" skrev:Så vidt jeg vet kan vekten av glasset skade cellene i en plasma ved eventuelle støt.


Pluss at glasset kan sprekke. Har opplevd at kunder har trosset advarselen og kommet tilbake med kunst skjerm :? Hva var det jeg sa??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.11.2005 14.47.44 #15 av 30
Postet av: Knut
"Bøgge Bakken" skrev:Det står jo på eksen hvordan varen skal fraktes. Ikoner med piler opp, krystallglass, paraply osv. men om transpotører bryr seg om dette vet jeg ikke.


Jeg tror seriøse transportører bryr seg om dette, for det er transportøren som har risikoen for tingen under transport. Om de ikke følger anvisninger på hvordan tingen skal fraktes vil de bli erstatningsansvarlige (på enten objektivt grunnlag eller culpa-grunnlag)
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar