Logo

Hvordan fungerer Dreambox?

Skriv et svar
04.06.2006 13.38.38 #1 av 5
Postet av: expekt
Hvordan er det med Dreambox?

Er det sånn at jeg bare kan kjøpe Dreambox, "#¤%
Eller må jeg ha abonement kort og vanlig abonement??

Håper på respons.
På forhånd takk!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.06.2006 13.58.38 #2 av 5
Postet av: arntos
Piratvirksomhet diskuteres ikke.

Dreambox er en kjemepgod tuner, selv om den ikke er godkjent av CD og VIA. Uansett må du ha kort og betale abbonement. Og det er mulig å få kortene til å fungere i dreambox. På viasat må du vel og merke ha en box som er godkjent med serienummer.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.06.2006 17.36.01 #3 av 5
Postet av: nutts
Dreambox er som navnet sier, en skikkelig drømme boks.
En ting er iværtfall sikkert, skal du ha en boks som hele familien skal bruke, så hadde jeg heller satset på en boks fra en av de større levrandørene. Jeg har selv Dreamboks, bruker den til å ta ned Digitale tv bilder og bruker den innebygde hardisken på 300 gig til Timeshifting og opptak. Abonnerer på både Canal Digital og Viasat. Jeg kjører ett ikke standard system i min DB, og boksen er stabil og fin. Byttet til nytt system i går, etter att jeg hadde kjørt på en annen utgave uten problemer i ca 1,5 år.
Dreamboks kan nesten ses på som en hobby i seg selv, hvis du liker å tweake, justere og teste nye løsninger og muligheter, det kommer stadig nye funksjoner og muligheter til DB. Venter bare på en HD utgave av boksen :lol:
Nutt's DVD samling http://home.no/tagstatus/
( under arbeid )

http://www.lmbk.no ( modellbiler )
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.06.2006 17.56.43 #4 av 5
Postet av: arntos
Har du først satt den opp fungerer den på akkurat samme måte som en vanlg tuner. Folk flest bruker parabolen kun til å skifte kanal og det gjør man på samme måte med en DB som hvilken som helst annen tuner. Men det krever litt innsats å få den til første gangen. Etter det er alt som en lek.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.12.2006 16.57.13 #5 av 5
Postet av: hajo
"expekt" skrev:Hvordan er det med Dreambox?

Er det sånn at jeg bare kan kjøpe Dreambox, "#¤%
Eller må jeg ha abonement kort og vanlig abonement??

Håper på respons.
På forhånd takk!

du må nok ha "vanllig abonnements kort".
men for og få disse til og virke på dreambox uten og bruke cam så kan du laste ned såkalte "softcamer" fra internett, på dreambox forum sider.
de erstatter de fysiske camene, slik at du slipper og kjøpe disse, det blir to hvis du skulle finne på og ha både canal digital og viasat abonnment
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar