Logo

Hvordan er Marantz

Skriv et svar
10.01.2007 20.46.08 #1 av 9
Postet av: JLmorten
Skal kjøpe ny Receiver om ikke for lenge, og har Yamaha fra før, Hadde tenkt og gå for en ny eog bedre Yamaha også.

Men liker Marantz også.

Tenkte på SR-7500, eller SR-5600, Mest lyst på 7500`en, så den jeg vill satse på da.

Noen som har noe og si om desse??

Samenligner med Yamaha RX-V1700,, hva ville du valgt?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.01.2007 20.52.04 #2 av 9
Postet av: Torja
Avhenger av dine egne prefaranser. Marantz skal være svært musikalske, mens Yamaha skal være fulspekket med ekstra til hjemmekinoen. Lytt og vurder det selv, hvis du har muligheten ...
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.01.2007 21.11.26 #3 av 9
Postet av: JLmorten
Ja lytte ska eg,, masse :D

Men er litt mer ute etter om det er noen svakheter med de forskjellige osv,,
hvilken følelser jeg får for de forskjellige, avgjør jo mesteparten om hvilken jeg velger, men brukervennligheten og kvaliteten/holdbarheten teller jo litt også, og den finner jeg ikke ut skikkelig før jeg har hatt den en stund..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.01.2007 11.09.22 #4 av 9
Postet av: pnerbye
Jeg ville valgt en Denon AVR2807 pga romkorreksjonen. Den skal og ha en grei prosessor til stereo. Skulle du senere få lyst på enda bedre lyd i stereo kan du spare til en integrert stereoforsterker du kan bruke som effekttrinn i surround.

Yamaha RX-V2600 har jeg selv, og den gjør en veldig god jobb både som musikk- og filmformidler. RX-V1700 og 2700 skal visstnok gjøre det en god del bedre i stereo enn foregående serie, så det er også veldig gode valg.

Marantz har jeg ikke hørt, men jeg har hørt om den. Som Torja sier så har de ord på seg for å lage gode musikkformidlere, men nå skjer utviklingen så raskt hos flere av produsentene at det er vanskelig å si hvilken produsent som er flinkest i klassen.

Er musikk viktig så bør du vurdere en kraftig og god stereoforsterker til å drive frontene. Har du mindre surround- og centerhøyttalere så kreves det ikke så mye av surroundreceiveren for å drive disse. Den må bare ha pre-out så du kan koble til stereoforsterker som effekttrinn.

Hva slags høyttalere har du?
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.01.2007 15.00.34 #5 av 9
Postet av: JLmorten
Har Klipsch, RB51, RC52 og skal ha RF52eller RF63 som front. Har for øyeblikker Tannoy MK2 som front.

Er stor sjangs for at det blir Yamaha igjen, men det vil vise seg når jeg har hørt på de forskjellige,, musikk er viktig,, kan ikke leve uten :D

Og en extra efektforsterker til frontene hadde jo vært grevla kult.. er ikke klipsch tungdrevne, men bedre med for mye efekt en for lite....

Sikkert mange som kritiserer meg nå, men har faktisk dårlig erfaring med Denon,, så uansett om de har blitt bedre eller om det bare har vert tilfeldigheter,, så velger jeg ikke denon...er desverre vanskelig og like noe som man her fått dårlig arfaring med..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.01.2007 16.24.32 #6 av 9
Postet av: pnerbye
Det blir jo et spørsmål om matching her. Mener å ha lest at Yamaha er dårlig match med Klipsch. Du bør sjekke ut dette. Horndiskanten til Klipsch kan bli tøff om forsterkeren er svært pågående i diskanten.

Klipsch er lettdrevet, men pga diskanten er det viktig å ha kontroll i bassen for å utligne. Det er først og fremst diskanten som er lettdreven. Dermed bør du ha litt krefter til både surround og center. Særlig center. Et alternativ er å kjøpe et effekttrinn med 3 kanaler til frontrekka og en rimligere receiver som feks Pioneer VSX 1016 som surroundprosessor og forsterker til bakkanalene? En brukt Rotel til frontene hadde sikkert gjort seg.

Søk litt i dette og andre fora på forsterkermatching med Klipsch.
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.01.2007 16.36.21 #7 av 9
Postet av: petre2006
Marantz er vel og bra det, like bra som Denon i.o.m at det er samme firma (D&M Holdings). Har hørt på en Marantz i et tilfelle der jeg snublet inn dørene på Hi-Fi klubben en gang, og satt igjen med et solid inntrykk, men ikke spør meg hvilken modell det var.

Kjøp Marantz, et valg du ikke vil angre på

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.01.2007 16.38.30 #8 av 9
Postet av: pnerbye
Ser ut som om Marantz er en god match med Klipsch også. Sjekk ut modellen SR7001. Den har Audyssey MultEQ romkorreksjon.
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.01.2007 19.13.30 #9 av 9
Postet av: JLmorten
se her ja, dukket det opp noe jeg ikke viste om,, at Yamaha og Klipsch ikke var 100% ment for hverandre :?

Men da er det enda en grunn til og velge Marantz,, men bra det er en forhandler her som jeg får lov og låne med utstyr heim, så da kan eg få låne med Marantz heim og høre det sammen med Klipsch`ene :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar