Logo

Hvilket oppsett mellom prosjektor og DVD

Skriv et svar
25.01.2005 21.24.09 #1 av 4
Postet av: Trotto
Hei.

Jeg er lite opplyst i hjemmekinoverden, men har etterhvert opparbeidet et slags hjemmekinoanlegg på stua. Men jeg tror jeg har kjørt meg fast hva slags kabling jeg bør benytte mellom prosjektor og DVD/antenneinngang.

Min DVD spiller (Radionette RN-6500)har RGB-utgang via SCART, og min prosjektor (BenQ PB5120) har komponent-inngang.
Jeg ønsker også å sende TV-signal til prosjektoren + til TV'en.

Jeg har kommet frem til at jeg kan bruke antennesignalet, som går via en VHS-spiller til DVD-spilleren og opp til en SCART-splitter, som splitter utsignalet til TV og prosjektor. Er slikt mulig?

Håpet er å bruke komponentkabel fra prosjektor, og da har jeg 3 stk hann-RCA i andre enden. Jeg kan også finne SCART-til-komponent kabel, men har da hann i den enden også... finnes skjøtestykker med hunn-hunn? Er det overhodet noen som skjønner hva jeg skriver? :? :roll:

PS: Det er ca 15 kabelmeter mellom prosjektor og DVD-spiller
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.01.2005 21.26.25 #2 av 4
Postet av: arntos
Et tips kan vær eå bytte ut dvd spilleren for å få utnyttet projektoren. RN6500 er vel ikke "State Of The Art" lenger :? Kompis av meg har DV575 og komponent til den projektoren, gir bra bilde det.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.01.2005 22.13.26 #3 av 4
Postet av: Trotto
Må vel opp på en DV668 skal jeg få med 2 Scart-porter, som jeg har på RN-6500. Hvis ikke, får jeg vel ikke med antennesignalet, gjør jeg vel?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.01.2005 20.29.16 #4 av 4
Postet av: Trotto
Tror jeg har funnet riktig kabel her: http://www.jenving.se/pdf/cat04_sv.pdf

Side 27, linje 7. 15 meter, pris kr. 1220,- SEK
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar