Logo

Hvilken subwoofer til 6000 kr?

Skriv et svar
16.01.2006 19.30.52 #16 av 48
Postet av: Bombadil
Svs har full kontroll i frekvensområdet fra 20 til 30 hz. Det har ingen andre subber i denne prisklassen. Den gir deg en god følelse når den får alt til å røre på seg :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.01.2006 20.17.01 #17 av 48
Postet av: Marius305
CW'n flytter og rister det meste;)!
The Movie Man!

Min DVD Collection: http://www.intervocative.com/dvdcollect ... oviemarius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.01.2006 20.27.05 #18 av 48
Postet av: Even Sundgot
"Marius305" skrev:CW'n flytter og rister det meste;)!


det er sant men innen hjemmekino er det ikkje det beste valget til fester og sont er det eit genialt valg men hjemmekino ..nei...velg svs du det er mykje betre og meir kontrolert bass.. :D
Mvh
Even Sundgot

Denon avr 2106 Denon Dvd 1940 Vincent sp-331 Vincent sp-996
yamaha ns-777 Yamaha ns-c444 Yamaha Ns-333 DIY Svs sb12
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.01.2006 21.22.53 #19 av 48
Postet av: kid
Sub'en til cv kan man etter min mening sammenligne med de amerikanske bilene, bruker mye bensin(watt), brumler høyt(eksosen) og rister noe så for jævlig i høy fart i forhold til veien den kjører på.

Selvfølgelig en kjempe morsom sak til fest og drekking, action fylte filmer der det er om å gjøre og spille høyast mulig så damene nekter å komme på besøk. Men skal du virkelig imponere, prioriterer hjemmekino og musikk høyt - samtidig som du er glad i jenter og go`lyd. Faller valget kjapt bort fra cerwin.

SVS er etter ryktene noe som slår det meste, men at det er det eneste alternativet vet jeg ikke om jeg er helt enig i. Men garantert noe av det beste du får tak i til den prisklassen.

:wink:
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.01.2006 21.41.31 #20 av 48
Postet av: Atle Torp
Den går dypt
Den spiller alt du forer den med på en overbevisende måte
Den er stram og presis
Den kan spille høyt
Den har ingen konkurrenter, bortsett fra andre SVSer, opp til 15000,-
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.01.2006 09.18.04 #21 av 48
Postet av: nikko
Hvordan blir en Velodyne i forhold? Ser at svs subene holder til i arendal, vil jo koste fletta å sende den til oslo vel?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.01.2006 09.20.47 #22 av 48
Postet av: Jimmern
"nikko" skrev:Hvordan blir en Velodyne i forhold? Ser at svs subene holder til i arendal, vil jo koste fletta å sende den til oslo vel?


Har undersøkt pris på levering fra Arendal til her jeg bor (10 mil sør for Bodø) - og det kosta i underkant av en tusenlapp :) Så til Oslo blir det bare vekslepenger :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.01.2006 14.20.41 #23 av 48
Postet av: Bombadil
Jeg bor i Drøbak i akershus og betalte vel 550,- for frakten på min svs.. Det var ikke så verst egentlig.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.01.2006 16.03.10 #24 av 48
Postet av: orso
"akto" skrev:Den går dypt
Den spiller alt du forer den med på en overbevisende måte
Den er stram og presis
Den kan spille høyt
Den har ingen konkurrenter, bortsett fra andre SVSer, opp til 15000,-


Tviler ikke at SVS sine subber er bra. Lurer alikevel på om dere som skryter sånn sinnsykt om SVS om dere har faktisk sammenlignet de med andre subber i samme prisklasse? Som f.eks Velodyne, REL og B&W som lager gode subber. Har dere det?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.01.2006 16.25.43 #25 av 48
Postet av: Ingeniør`n
Begynner å lure på om ikke disse karene i SVS har hjernevasket hele markedet slik Levis, Coca-Cola, Apple (Ipod) med flere har klart før dem. Blir du først pop så skal alle ha det uansett om det er bra eller ikke....

De vokser det nok av seg :P
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.01.2006 18.15.50 #26 av 48
Postet av: orso
På ingen måte meningen å gi kritikk eller å skape en diskusjon. Jeg spør bare av nysjerrighet. Hvis SVS subbene er så bra som akto, flageborg og andre gir inntrykk av, er ingenting bedre enn det. Da ender jeg kanskje opp med en SVS sub selv en dag. Men hadde vært kjekt å vite om de har testet de mot andre subber. Håper trådstartet kan tilgi meg :roll:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.01.2006 19.40.09 #27 av 48
Postet av: pnerbye
Jeg har lest masse diskusjoner om SVS, og de har blitt satt opp side om side med MANGE konkurrenter. Selv er jeg litt av en skeptiker for å si det slik, men jeg er overbevist om at SVS i alle fall er minst 90% av alt skrytet jeg har lest.

Jeg har og hatt gleden av å møte mange av de som deltar på diverse audiofile fora, og stoler på at dette er ærlige mennesker som er til å stole på.

SVS er og testet i Hjemmekino & DVD og i Lyd & Bilde. Det skrytes ikke noe mindre av dem der heller. Påstandene om hjernevask er helt urimlige spør dere meg! :D

Til min hjemmekino kommer jeg til å bestille en SVS PB10 ISD. Dette er også det eneste produktet jeg tør å handle uten å ha testet det først!
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.01.2006 22.01.22 #28 av 48
Postet av: Atle Torp
SVS er så bra som det sies. Jeg har hørt de fleste subbene til B&W, inkl. 855, jeg har hørt alle fra JMlab, har hørt en del fra Gale, Dali, Bag End, CV, Revel, JBL, og Klipsch

Har hørt en del fra Velodyne, men ingen av de var under optimale forhold, bortsett fra CHT12 (forøvrig en begredlig opplevelse). Etter sigende skal DD serien være bra, i.flg. folk jeg stoler på, og som har disse.

Fakta er, etter utallige hjemmebesøk, butikkbesøk og egne tester, er at SVS har svært få konkurenter. I forhold til pris...ingen! I forhold til dyp bass med høyt lydtrykk...svært få under 50000,-

"ingeniør'n" skrev:Begynner å lure på om ikke disse karene i SVS har hjernevasket hele markedet slik Levis, Coca-Cola, Apple (Ipod) med flere har klart før dem. Blir du først pop så skal alle ha det uansett om det er bra eller ikke....

De vokser det nok av seg


Kanskje du skal teste litt selv før du prater piss?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.01.2006 22.17.20 #29 av 48
Postet av: kid
Hjernevasket med levis og coca cola? Vis det hadde vært så enkelt, hvorfor gjør ikke alle det da? Er litt uenig i deg der. Personlig kunne jeg aldri tenkt meg å handle på f.eks Cubus. Ikke av den årsak av at det er fra Cubus men;

1) Dårlig kvalitet på klærna
2) Dem er ikke pene

Jeg bryr meg ikke om moter, men kjøper heller en bukse av god kvalitet og vasker ofte enn fem på cubus som holder et halvt år. Litt offtopic dette, men det er svært få som klarer å bli store ved hjelp av hjernevasking og god markedsføring. SVS er utrolig rimelig og hva man kan forvente til denne prisen er også begrenset, men du får mer enn man kan forvente her iallefall! ;]
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.01.2006 22.23.22 #30 av 48
Postet av: Atle Torp
Det er jo ikke sånn at SVS er billig, men de er priset normalt i forhold til hva det faktisk koster å bygge de. Det er heller ingen fordyrende mellomledd i kjeden som skal tjene penger.

Hvis min SVS PB12-Ultra/2 skulle blitt solgt av Hifiklubben, hadde nok prisen være ca 35k...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar