Logo

Hvilken reciever til B&W CM7 + B&W CMC?

Skriv et svar
06.04.2008 00.27.56 #1 av 10
Postet av: Elisabeth77
Heisann :D

Jeg har bestemt meg for å kjøpe B&W CM7 + B&W CMC, og nå lurer jeg på hvilken reciever som ville vært best til disse. Yamaha kan kanskje tilføre litt "varme" i lyden?
- Everything starts with Pushing the Button -
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.04.2008 01.01.38 #2 av 10
Postet av: Elisabeth77
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.04.2008 14.04.23 #3 av 10
Det kommer sikkert ikke som noen overaskelse at jeg da anbefaler Yamaha RX-V1800. Yamaha RX-V1800 er sammen med CM7 dynasmisk og engasjerende, lydbildet kan beskrives som nøytralt og noe "avrundet" i toppen. Den er også meget godt utstyrt tilkoblingsmessig med blant annet 4 HDMI-innganger. YPAO er enkelt å sette opp å optimaliserer til lytteposisjon. Jeg anbefaler ikke Yamaha RX-V1800 pga at jeg har den selv, hadde jeg ikke vært fornøyd hadde jeg nok solgt den. Dette er ikke tilfelle og kan derfor varmt anbefale denne og tror den vil passe godt i ditt oppsett, men dette må du selvsagt vurdere selv, gjerne lån med deg en av de fra Hifiklubben og Elkjøp etc for sammenligning.

For noen få utgaver siden i bladet "Hjemmekino" ble det testet 6 recivere i din prisklasse. Yamaha RX-V1800 stakk av med en knepen seier over Pioneer LX-50 da den manglet litt trykk i mellombassen. Denon 2808 (lillebroren) men ifølge testen klarer den ikke å engasjere like mye som testvinneren.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.04.2008 14.31.35 #4 av 10
Postet av: Elisabeth77
Hei, dere er vel etter hvert mektig lei av "maset" mitt.. :lol: Takk skal du ha Tommy (Actionchicken) for din tålmodighet :wink:

Jeg har sett litt på bildene du har lagt ut av din hjemmekino. Det ser veldig bra ut med de nydelige høytalerne, som jeg også snart skal få i hus. Pent "møbel" sammen med god lyd er ikke å forakte :D

Jeg har lest litt nå om recieveren du anbefaler, Yamaha RX-V1800, og det er helt klart en fordel at du har den selv da jeg skal ha samme høytalere som dem du har. Er du fornøyd med dette, er det ingen grunn til at jeg ikke skulle bli fornøyd. Jeg har null erfaring i "faget", og har ikke hørt en masse ulike merker, så for meg er andres erfaringer gull verdt :D Godt mulig jeg går for denne 8)

Vet du forresten hvor jeg eventuelt kan få et godt tilbud på denne?
- Everything starts with Pushing the Button -
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.04.2008 14.59.26 #5 av 10
Takk for det, at designet også var bra var for meg en liten bonus. Hifi-Klubben er ikke kjent for å være den som gir mest rabatter, angående reciveren er Elkjøp noen ganger ganske fleksible på pris, men det kommer en del ann på hvem du snakker med og hvilken butikk det er. Anbefaler deg å se her for hvilke butikker du kan besøke i ditt nærmoråde:
http://www.hjemmekino.no/bransjeguiden/ ... .aspx?id=7

Hvis ikke så kan det være penger å spare å kjøpe på nett, men da får du ikke hørt på den først.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.04.2008 18.30.14 #6 av 10
Postet av: Torja
14 dg returrett er vel vanlig..
http://www.lsound.no/index.php?side=inf ... &id=428299
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.04.2008 07.35.07 #7 av 10
Postet av: kamelon
Ikke for å skape full forvirring for deg nå, men kanskje Pioneer sin vsx-lx60 er verdt å låne med seg hjem også? Fikk i siste Hjemmekino-bladet terningkast 6. "Minuset" med denne er at den mangler en hdmi inngang i forhold til Yamaha`en. Er ikke sikker på hvordan denne vil låte ilag med B&W, men kan tenke meg den låter litt forskjellig fra Yamaha. Så det blir vel personlig preferanse..Noen som forresten har testet lx60 mot rxv1800?
I think football always should be played on grass...Bob Marley
Min kino: http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=123
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.04.2008 18.02.54 #8 av 10
Postet av: Elisabeth77
Hei :D

Har nå bestemt meg. Det blir B&W CM7 + B&W CMC og Yamaha RX-V1800 på meg. Gleder meg stort :mrgreen:

Takk for god hjelp til dere i forumet :D


- Elisabeth -
- Everything starts with Pushing the Button -
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.04.2008 19.04.45 #9 av 10
En god kombinasjon i mine ører, tror du kommer til å bli knall fornøyd! Da venter vi i spenning på tilbakemeldinger og kanskje bilder? Uansett, trenger du noen tips til kalibrering/kabling etc; så vet du hvor du finner oss :wink:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.04.2008 21.52.29 #10 av 10
Postet av: Elisabeth77
Takker så mye for det :D

8)
- Everything starts with Pushing the Button -
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar