Logo

Hvilken forsterker til 5 stk TST 239??

Skriv et svar
22.03.2007 22.26.57 #1 av 3
Postet av: Jimmern
Har nylig montert 5 stk TST 239 rumperistere i stolene i kinoen.

Bare for å komme i gang, ble disse koblet til Denon 4306 + NAD M25. Og ja!! Det funka vanvittig bra

Men, i stedet for å "overkille" med 4306 og/eller M25, ønsker jeg nå å kjøpe en separat forsterker kun til disse 5 risterne. Derfor trenger jeg gode råd om hvilken forsterker jeg bør gå for. Risterne trenger jo ikke så voldsomt med krefter for å drives, men jeg vil heller ikke kjøpe for smått... Har lest gjennom de gamle trådene jeg har funnet om rumperistere og div tilbehør, men disse trådene er ofte gamle...

Har noen gode tips til valg av forsterker som utelukkende skal brukes til risterne?? Alle gode tips og råd mottas med stor takk....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.05.2007 10.01.56 #2 av 3
Postet av: Jimmern
Da har jeg fiksa opplegget ved å bro-koble 2 stk NAD C272. Jeg monterte også brytere på hver ledning til de 5 risterne slik at de kan slås på og av enkelt og genialt fra sittende stilling :D

Kinoen har fått en kanonfin dimensjon med risterne - noe som virkelig merkes når jeg slår risterne "av" på bryteren under fil/musikk. Først DA kjenner jeg hvor "tamt" det blir i forhold, selv om "tamt" kanskje blir feil ord når jeg tross alt har en hissig SVS PB12 pluss2 i hjørnet.... 8)

Dette ble ei billig og meget positiv oppgradering av kinoen. Anbefales!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.05.2007 20.20.07 #3 av 3
Postet av: borgsol1
Heisan!

Har selv en tst 229. Som surroundforsterker bruker jeg en vsx 1015 og har en b&w asw650 til sub som jeg har koblet til pre-out sub. Kan få tak i en sony stereoforsterker på 2x125w. Hvordan koble opp tst 229 til dette oppsettet? :)
Pioneer 1015s Pioneer DV-454 CV-DC12 Dali-SC7 B&W ASW650 Paradigm Titan TST-229
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar