Logo

Hvilken blu-ray spiller?

Skriv et svar
05.02.2008 22.06.30 #1 av 13
Postet av: ORM
Jeg har PS3 her, men jeg må si rett ut at denne er for dårlig. Har en Toshiba XE1, og synes den spiller av vanlige dvd filmer like bra som PS3 spiller av blu-ray filmer. Synes også lyden er dårlig. Har en Sony VW50 projektor, og kjører noe over 100 tommer.

Leser rundt på nettet, og tittet på sonys blu-ray spiller. Ser på lyd&bilde testen, men når en ser bildet i real life blir jeg skuffet igjen. Er dette meg, eller er dagens blu-ray spillere for dårlige? Jeg ser at Denon kommer med noe bra, men den jeg har lyst på vil koste 15k.

Er det noen som har tips? Trenger en blu-ray spiller og!

Mvh
OR
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.02.2008 08.25.25 #2 av 13
Syntes det er synd at du opplever det slik. Hva er det du syntes er dårlig med bilde og lydkvaliteten på Playstation 3? Jeg kan ikke si at jeg så noen vesentlige forskjeller på HD-XE1 og PS3, bortsett fra ett litt bedre sortnivå på førstnevnte. Chipsettet som ligger i HD-XE1 er langt mer påkostet og bedre en PS3, dette grunnet at den er utstyrt med Reon-VX videoprosessor fra Silicon Optix. Men jeg kan ikke si at jeg deler de samme erfaringene som deg angående dette. Syntes PS3 gir mye valuta for pengene.

Nå vet ikke jeg hva slags prisklasse du har tenkt deg, men denne blir spennende å se:
http://www.hjemmekino.no/database/playe ... spx?id=179
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.02.2008 10.30.21 #3 av 13
Postet av: Torja
Panasonic DMP-BD50 er uten tvil en spennende Blu-ray spiller. Da har du jo HD-XE1 til de vanlige SD DVD filmene dine og kan bruke Pana til Blu-Ray?
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.02.2008 14.04.50 #4 av 13
Postet av: ORM
Jeg synes dybden og detaljene i bildet, og hvordan den blåser opp bildet på projektoren er dårlig på PS3. Den fungerer greit, og det nok riktig at du får mye for pengene. Men som blu-ray spiller synes jeg den fungerer for dårlig. XE1 synes jeg gir vesentlig bedre detaljer og dybde, noe som jeg også har testet. Testet en vanlig dvd mot blu-ray film også, og synes XE1 gjorde en like bra jobb.

Nå var dette en enkel test, og som sagt kan dette være mine øyne, men likevel. Skal definitivt sjekke ut den Panasonic spilleren. Ellers kjøper jeg bare Denon spilleren altså. Koster en del, men men... En lever bare en gang!

OR
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.02.2008 16.22.51 #5 av 13
Postet av: Torja
Har selv prøvd Spider-man 2 i vanlig DVD og Blu-ray. DVD i XE1 og Blu i PS3. Jeg syns bildet var mye bedre i Blu og PS3. Mye mer mettete farger, betraktelig bedre dybdeskarphet, spesielt i bakgrunnen og generelt bedre skarphet i mange scener, selv om enkelte scener virket ganske like. Men sånn var det for mine øyne :wink:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.02.2008 20.39.04 #6 av 13
Postet av: ORM
Testet Black Hawk Down nå.. Den var det god kvalitet på i PS3. Så dette er ikke lett! Jeg får gi PS3 litt lengre sjanse da...

OR
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.02.2008 20.53.17 #7 av 13
For å se anbefalinger av kvalitetsfilmer på begge formater se her, del også gjerne din erfaring av Black Hawk Down:
viewtopic.php?f=27&t=9357

Lykke til med videre testing :wink:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.01.2009 12.14.10 #8 av 13
Postet av: teebee
har skaffet meg noen bluray filmer i nyttårssalget\dumping av verdi påpund, og da kan det være greit å ha noe og spille de av med også. skal bygge meg en htpc, men venter til man får beste bilde og beste lyden gjennom en kabel før jeg gidder kjøpe noe. tenkte da man kunne kjøpe seg en billig bluray spiller mens man ventet. denne kan jeg jo bare bruke på hytten eller sette på jobben eller donere til foreldre når den tid kommer. så da er spørsmålet; hvilken spiller skal man velge?

man har den de selger på obs til 1500kr eller philips\samsung til 2100 eller man kan kjøpe en ps3 for å få litt verdi for pengene. men har 360 nu og spiller for lite til at jeg tror ps3 blir brukt flittig til det.

hva mener expertene?
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.01.2009 12.25.54 #9 av 13
Postet av: roffe
Hvis du ikke skal spille spill, så ser jeg ingen grunn til å skaffe en PS3. For et års tid siden var ikke dedikerte BD-spillere særlig mye rimeligere enn en PS3, så da kunne PS3 være et alternativ, men nå er prisforskjellene reelle, og kvaliteten god på de rimeligste merkespillerne. Dessuten har vel PS3 et vesentlig høyere støynivå på viftene enn de fleste (alle?) rene BD-spillere.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.01.2009 12.40.33 #10 av 13
Postet av: teebee
etter å ha studert de billigste spillerene i produktsøk så har jeg funnet ut at det står mellom
Tecsonic BHD8866 pga pris
Sony BDP-S350 og Samsung BD-P1500 pga funksjonalitet\pris
noen tips her?
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.01.2009 12.59.46 #11 av 13
Postet av: Msport
Tecsonic BHD8866 koster vel kr 1 500 hos Smart club denne uken. Jeg hadde nok lagt i litt mer penger. Har Sony BDP-S350 hjemme og denne har vært meget stabil, rask og lett i bruk. Feks http://www.netonnet.no har den vel til kr 2 295.
Pioneer PDP-5080XA # Onkyo TX-SR875 # Emotiva XPA-5
Panasonic DMP-BD60 # Logitech Squeezebox Duet # Project Debut III
B&W DM683 # B&W HTM61 # Focal Dôme x 4 # SVS! PB12-Plus
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.02.2010 15.01.16 #12 av 13
Postet av: freAkDH
Henger meg på denne tråden.

Har et tokanals analog stereo opsett og ønsker en bluray spiller som kan gi meg god lyd via analogutgangene når bluray platen snurrer. Skal først og fremst brukes til filmfremvisning ikke til cd avspilling. Ønsker også en spiller som er flink til å behandle dvd formatet. Jeg lurer på hvor mye jeg "burde" gi og om det er store forskjeller i lyden når en ser på bluray via de analoge utgangene hos de forskjellige spillerne?

Takker for alle tips.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.02.2010 11.44.25 #13 av 13
Postet av: Torja
"freAkDH" skrev:Henger meg på denne tråden.

Har et tokanals analog stereo opsett og ønsker en bluray spiller som kan gi meg god lyd via analogutgangene når bluray platen snurrer. Skal først og fremst brukes til filmfremvisning ikke til cd avspilling. Ønsker også en spiller som er flink til å behandle dvd formatet. Jeg lurer på hvor mye jeg "burde" gi og om det er store forskjeller i lyden når en ser på bluray via de analoge utgangene hos de forskjellige spillerne?

Takker for alle tips.

Avhenger av hvor mye du er villig til å legge ut. Denon og Pioneer evt Panasonic har spillere med gode analoge lydutganger. Så er det med SACD og DVD audio. Skal du ha med det? Gode analoge utganger koster gjerne litt mer.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar