Logo

hvilke filmer trenger man ikke ha som bluray?

Skriv et svar
26.01.2009 09.19.05 #1 av 7
Postet av: teebee
så i går at south park sesong 12 kommer som bluray og tenkte kult, men så kom jeg til å tenke på at det kanskje ikke var noe å hente på bildekvaliteten siden south park ikke har bra animasjon. simpsons the movie som bluray ble jo heller ikke skrytt opp i skyene. så da lurer jeg på om dere som har bluray kan si meg hva jeg ikke trenger å kjøpe.

gikk forøvrig på en shopping spree i natt og har nå 7 bluray filmer + dve og mangler da bare en bra tv\projektor og bluray avspiller :D
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.01.2009 09.33.11 #2 av 7
Postet av: roffe
Jeg håper ikke du forventer en liste over filmer her. Den vil nok bli svært lang, og farget av preferansene til den som poster.

Jeg for min del pleier å sjekke filmer jeg er i tvil om på steder på nettet som tester filmene mhp. kvalitet på lyd og bilde. Følgende er min favoritt:
http://www.highdefdigest.com/

Det finnes sikkert andre steder som også tester kvaliteten på utgivelsene som kommer ut. Jeg tar gjerne imot flere forslag til web-sites som tester kvaliteten på filmer på en konsistent og seriøs måte.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.01.2009 09.36.36 #3 av 7
Postet av: teebee
hehe nei tenkte litt mere
2d animasjon ja\nei
3d animasjon ja\nei
svart\hvit ja\nei
dokumentarer ja\nei
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.01.2009 09.47.25 #4 av 7
Postet av: roffe
Er vel redd det ikke er så enkelt å kategorisere. Mye kommer an på kvaliteten på originalmaterialet og omtanken som er lagt i overføringen til høydefinisjonsformatet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.01.2009 10.21.57 #5 av 7
Postet av: teebee
håpet det skulle være så lett. men takk for link til siden som bedømmer bluray. ser ut som jeg kjøpte litt dårlige bluray utgivelser. kan det være forskjell på kvaliteten på sone a og b?
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.01.2009 11.18.59 #6 av 7
Postet av: roffe
"teebee" skrev:kan det være forskjell på kvaliteten på sone a og b?

Sjelden. Det er ofte mye jobb med å få fram god bildekvalitet, så det gjøres neppe på nytt. Eneste forskjell er vel dersom det legges inn nasjonale lydspor som krever såpass med plass på disken at man må redusere lydkvaliteten eller utvalget av originale lydspor. Men jeg kjenner egentlig ikke til noen konkrete utgivelser av den typen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.01.2009 12.13.44 #7 av 7
Er enig med det Roffe sier her. Se også her for forumbrukernes egne anmeldelser
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar