Logo

Hva slags innganger gir best bilde fra digitalt videokamera?

Skriv et svar
26.06.2005 09.02.01 #1 av 3
Postet av: Thomas B
Er veldig fersk på dette området, håper derfor noen der ute kan guide meg igjennom dette.

Kjøpte meg i går LG RH7500 på Elkjøp. Selger fortalte at den hadde digital inngang til videokamera som skulle gi null tap ved kopiering til dvd eller HD. Etter å ha koblet den opp mot tv, dekoder og forsterker kom jeg frem til å hekte på videokamera. Da kunne jeg ikke finne noen annen inngang enn de vanlige AV kontaktene. Jeg trodde dette var analoge innganger. Forestilte meg firewire, DVI, i-link eller noe slikt med noe annerledels tilkobling.

Det jeg så lurer på er om jeg bør bytte inn spilleren til en med av de andre tilkoblings mulighetene eller duger den inngangen jeg nå har.
Thomas
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.06.2005 09.48.07 #2 av 3
Postet av: Runel
Hei, stemmer det. Selgern har tydligvis ikke fått med seg at DH7500 IKKE har DV-inngang på de første eksemplarene(feilmerket på eksen og spilleren) DV-inngangen sitter i front sammen med de analoge inngangene på de fleste DVD opptakere. Hvis DV er viktig er det bare å bytte den inn. RH7800 har DV-inngang+160 GB disk til 5k-billig! Med 80 GB og LG blir det DR4710 el(gamlere modell)
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.06.2005 10.11.39 #3 av 3
Postet av: Thomas B
DV er hovedgrunnen til at jeg kjøpte opptaker.

RH 7800, er det en god opptaker/spiller. Har en tendens til å stole litt for mye på selgere.

Falt litt for muligheten til å ta opp både på + og -.


Har du evt noen andre gode forslag til rund 5k. Merke er helt uvesentlig.
Thomas
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar