Logo

Hva skal man kombinere en hjemmekino receiver med??

Skriv et svar
02.12.2006 20.26.19 #1 av 7
Postet av: Hermann
Hva skal man kombinere en hjemmekino receiver med??

Forforsterker eller effektforsterker? eller trenger man rett og slett bare en vanlig stereo forsterker? Nå har jeg ikke peiling på forskjellene på ovenfornevnte komponenter.

Har pre-out på recieveren min, derfor jeg spør. Tenkte å få litt mere effekt på fronthøyttalerene.

Hvilke innganger må da denne forsterker jeg skal koble til pre-out ha? Må den også ha pre-out.. eller?

Prøvde å søke og lese meg frem her inne, men uten noe særlig hell, så er svært takknemlig for evt. svar :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.12.2006 11.21.15 #2 av 7
Postet av: Even Sundgot
De du trenger er ein effektforsterker å den er entel mono eller stereo eller surround sidan du treng berre til frontene villa eg ha kjøpt entel mono eller stereo,mono har ein phono ingong menst stereo har to og dissa koblar du rett på pre out front.. :D
Mvh
Even Sundgot

Denon avr 2106 Denon Dvd 1940 Vincent sp-331 Vincent sp-996
yamaha ns-777 Yamaha ns-c444 Yamaha Ns-333 DIY Svs sb12
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.12.2006 12.19.05 #3 av 7
Postet av: orso
En surround receiver kan kobles til både forforsterker, effektforsterker og integrert stereoforsterker. Dersom det er kun mer krefter du savner, er det en effektforsterker du ønsker.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.12.2006 08.04.26 #4 av 7
Postet av: Hermann
ja skulle hatt litt mere krutt på fronthøytalerne. Recieveren min er forøvrig en yamaha rxv 650. Men syns ikke det spiller så bra som jeg vil ha det til. Men takker så mye for svar :)

Har en sony 2x120w stereo forsterker, kan denne brukes egentlig?
-Ved hjelp av aux-inngang kanskje? iom at den ikke har pre-out.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.12.2006 08.29.24 #5 av 7
Postet av: orso
"Hermann" skrev:ja skulle hatt litt mere krutt på fronthøytalerne. Recieveren min er forøvrig en yamaha rxv 650. Men syns ikke det spiller så bra som jeg vil ha det til. Men takker så mye for svar :)

Har en sony 2x120w stereo forsterker, kan denne brukes egentlig?
-Ved hjelp av aux-inngang kanskje? iom at den ikke har pre-out.

Ja, Sonyen din kan brukes. Fra pre-out på frontene i receiveren til en ledig inngang i Sonyen (f.eks. aux). Så må du sette volumen på Sonyen på et fast høyt punkt hver gang du skal bruke den til surround/musikk. Deretter kjører du auto oppsettet i Yamahaen, slik den stiller inn likt volum til alle høyttalerne.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.12.2006 08.11.14 #6 av 7
Postet av: Hermann
okej, hvordan kjøre auto oppsett? :oops: Står kanskje i instruksene, men om det er noen her med et kjapt og fint svar hadde det vært glimrende:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.12.2006 05.28.18 #7 av 7
Postet av: Zleepyme
"Hermann" skrev:Hva skal man kombinere en hjemmekino receiver med??

Forforsterker eller effektforsterker? eller trenger man rett og slett bare en vanlig stereo forsterker? Nå har jeg ikke peiling på forskjellene på ovenfornevnte komponenter.

Har pre-out på recieveren min, derfor jeg spør. Tenkte å få litt mere effekt på fronthøyttalerene.

Hvilke innganger må da denne forsterker jeg skal koble til pre-out ha? Må den også ha pre-out.. eller?

Prøvde å søke og lese meg frem her inne, men uten noe særlig hell, så er svært takknemlig for evt. svar :)


Her har du en super effektforsterker! :D

http://home.loopme.com/tonart/sites/ton ... m?id=30259

Kan trygt anbefales. Meget god lydgjengivelse og en flott oppgradering av lyden i høyttalerne dine.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar