Logo

Hva skal jeg velge?

Skriv et svar
25.10.2006 23.01.46 #1 av 4
Postet av: zie
Jeg er ganske fersk når det kommer til tv-verden, så jeg håper på litt hjelp fra kyndige folk som dere.

Jeg skal kjøpe lcd-tv til en liten stue. Skal sitte ca 5m ifra skjerm. Den skal brukes mye til pc bruke samt tv (kabel). Spørsmålet mitt er egentlig hva jeg burde velge. Har egentlig sansen for Lg og Phillips og bikker nok mot disse fabrikatene. Har sett en del på 37Lb1r og 42Lb1r fra Lg. Og endel av Elkjøps sine Phillips tv'er til prisene rundt 15k. Har en budsjett ramme på maks 16000.-

Er det noen stor revolusjon som kommer som jeg burde vente på? Har lest flere steder at prisene vil falle med ytteligere 30% på lcd tv'er neste år...

Har også sett at mange litt dyrere tv'er har PIP, men vil denne funksjonen fungere hvis jeg evt skal/må bytte om til en dekoder nå som digitale sendinger begynner? For da vil vel ikke muligheten for å lese tekst-tv og se på en annen kanal falle bort siden kanalvalg skjer via dekoder og ikke tv?

Tusen takk for all input jeg kan få om dette...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.10.2006 14.18.50 #2 av 4
Postet av: boly
Med 5m sitte avstand bør du definnetivt ikke under 42".
Tror også du kansje bør vurdere panasonic sine 42" plasmaskjermer Panasonic TH 42PV60E eller 600.

Sitter selv 3,5m fra lerret som er 103" og kunne godt ha tenkt meg hakket større.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.10.2006 17.38.46 #3 av 4
Postet av: zie
Siden jeg skal bruke denne mye til pc-bruk egner vel neppe plasma seg noe særlig. Målte avstand til sofa nå og den er ikke lenger enn, 3 m. Så det holder med 37" men er åpen for 42".
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.10.2006 19.02.42 #4 av 4
Postet av: pnerbye
Er det noen andre enn Panasonic som har 37" plasma?

Kikk litt på LG sine LCD-skjermer. Mye bra der i priskategori +/- 15000. Jeg så nettopp på noen av dem på Nordby (Sverige). Adskillig bedre kontrastnivå på disse enn feks LG's PC1R (Plasma) som stod utstillt. Det eneste er etterslepet som kan være litt irriterende når en har mye bevegelser i bildet. Er du fotballgærn, kan du irritere deg grønn over etterslepet i LCD.
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar