Logo

Hva skal jeg velge

Skriv et svar
04.08.2005 06.57.32 #1 av 3
Postet av: Flames
Har bestemt meg for å kjøpe meg en DVD-opptaker til ca. kr. 5.000,-. Derfor har jeg begynt å lese på nettet om de ulike variantene. Jo mer jeg leser, jo mer usikker blir jeg. Til denne prisklassen ønsker jeg i hvert fall en 160 MB harddisk og støtte for mest mulig formater. Ikke for at jeg har så brukt for dem, men for at den ikke skal bli utdatert med en gang. Hadde først bestemt meg for en Phillips, fikk så anbefalt LG, Pioneer, etc. Hver gang jeg sjekker spesifikasjonene på en av disse, mangler de alltid noe vesentlig. Kiss DP-558 virket som det beste valget, men så kan du jo ikke brenne DVD'er med denne. Virker som folket her på forumet har godt greie på dette. Noen tips?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.08.2005 07.35.35 #2 av 3
Postet av: Rune
Velkommen til forumet!

Det å velge rett DVD opptaker avhenger veldig av sitt eget bruk.

Kiss DP558 (som jeg har hjemme til test for tiden) har en genial programguide, men har desverre så mange irriterende mangler at jeg personlig ikke kunne eid denne.

Philips har greie spillere til rimelig pris. (selges vel til 2995 hos Elkjøp for tiden)

Men de jeg mener du bør tenke på er Pioneer eller Sony. Disse er de mest brukervennlige. Min anbefaling er Pioneer DVR 433 hvis du skal ha billigst mulig eller DVR 530 hvis du er villig til å legge 6000 på bordet. (denne har jeg selv og er en god spiller på det meste)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.08.2005 10.28.59 #3 av 3
Postet av: Flames
Takk for svaret. Det ble til slutt en Pioneer DVR 630 på meg. Vurderte Sony 910 inn til det siste, men nå er valget tatt.

Hørte at noen snakket om at det går å overføre filer fra PC til HDD på DVD-opptageren (til mapper i Jukeboksen). Greit sted å oppbevare noen mp3 filer. Kjøpte derfor en fire wire IEEE 1394 kabel og koblet til både min PC og DVD-opptageren. PC'en fant Pioneer DVR 630 og installerte automatisk drivere. Men når jeg forsøker å benytte dette, leter begge enheter etter et kamera. Har søkt på nettet etter andre drivere etc. men har ikke funnet noe? Bruksanvisningene til både pc og DVD-opptager skriver kun om kameraer.

Noen som vet noe om dette?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar