Logo

hva byrde jeg velge?

Skriv et svar
14.01.2004 22.31.56 #1 av 5
Postet av: Tommy
Det er første gang jeg skal kjøpe meg hjemmekino så jeg trenger noe råd og anbefalinger på følgende hjemmekino pakker. Er ganske grønn på området. .

Så jeg lurte på hvem av disse alternativene som passer best til følgende bruk

Skal bruke de på musikk og hjemme kino, fordelingen er 30/70. Musikken jeg hører på er rap, pop, rock og tranc.

Alternativ 1

B&W DM 604 S3
B&W DM602 S3
B&W LCR 600 S3
B&W ASW 675


Alternativ 2

Klipsch RF 35
Klipsch RS35
Klipsch RC35
Klipsch RW12

Alternativ 2

PSB image 6T
PSB 9C
PSB 2B
PSB SUBSONIC 6


Komme gjerne med andre alternativer. Det er fint om dere beggrunner valget som dere mener passer meg


TAKK PÅ FORSKUDD
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.01.2004 22.33.15 #2 av 5
Postet av: Anders
"Tommy" skrev:Det er første gang jeg skal kjøpe meg hjemmekino så jeg trenger noe råd og anbefalinger på følgende hjemmekino pakker. Er ganske grønn på området. .

Så jeg lurte på hvem av disse alternativene som passer best til følgende bruk
Alternativ 2

Klipsch RF 35
Klipsch RS35
Klipsch RC35
Klipsch RW12



Ville så absolutt gått for klipsch har lyttet til disse selv hos rolfs i oslo, er en åpenbaring i prisklassen, leverer varene fult ut!
Klipsch er er jo å betrakte som et high end merke, så hvis du faller for disse så vil du ikke bli skuffet. Men uansett ta med deg cd favortittene dine til nærmeste hifi asyl å lytt til de med din musikk! Ikke den musikken som kanskje kan fremstille de som uovervinnelige. Test gjerne musikk med instrumenter. Abefaler swing albummet til Robbie Williams som et ypperlig valg, for å finne ut om de duger for DEG!! De er topp til hjemmekino , selv om jeg fokuserte litt mye på musikk her" Men mener det har en stor del av tyngden om anlegget kan spille musikk også, ikke bare bulder og brak! Lykke til:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.05.2004 08.35.54 #3 av 5
Postet av: amatøren
Klipsch - åpenbaring for prisen.... I forhold til prisen på Klipsch i USA blir man rana her i Norge. Har forresten Klipsch selv og tror mitt neste høyttalerkjøp blir Klispch også så jeg kan anbefale de på det sterkeste.
Men på tokanals anlegget hjemme (bor sammen med broren min og det er det han som står for) falt valget på Dynaudio Contour S3.4 og Klipsch ble luket ut som alternativ pga at de var så mye billigere i USA. Hvis det er noen som vet hvordan eller hvor man bestiller fra USA så må de gjerne ta kontakt med meg, mailen er kaaregrevling@hotmail.com. Virker som om de fleste firmaer bare ønsker å sende til USA og Canada
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.05.2004 16.37.21 #4 av 5
Postet av: Knut
"Tommy" skrev:Det er første gang jeg skal kjøpe meg hjemmekino så jeg trenger noe råd og anbefalinger på følgende hjemmekino pakker. Er ganske grønn på området. .

Så jeg lurte på hvem av disse alternativene som passer best til følgende bruk

Skal bruke de på musikk og hjemme kino, fordelingen er 30/70. Musikken jeg hører på er rap, pop, rock og tranc.

Alternativ 1

B&W DM 604 S3
B&W DM602 S3
B&W LCR 600 S3
B&W ASW 675


Alternativ 2

Klipsch RF 35
Klipsch RS35
Klipsch RC35
Klipsch RW12

Alternativ 2

PSB image 6T
PSB 9C
PSB 2B
PSB SUBSONIC 6


Komme gjerne med andre alternativer. Det er fint om dere beggrunner valget som dere mener passer meg


TAKK PÅ FORSKUDD


Alternativ 1 med ASW 650 istedenfor ASW 675
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.05.2004 17.20.24 #5 av 5
Postet av: JoAndrè
"Anders" skrev:
"Tommy" skrev:Det er første gang jeg skal kjøpe meg hjemmekino så jeg trenger noe råd og anbefalinger på følgende hjemmekino pakker. Er ganske grønn på området. .

Så jeg lurte på hvem av disse alternativene som passer best til følgende bruk
Alternativ 2

Klipsch RF 35
Klipsch RS35
Klipsch RC35
Klipsch RW12



Ville så absolutt gått for klipsch har lyttet til disse selv hos rolfs i oslo, er en åpenbaring i prisklassen, leverer varene fult ut!
Klipsch er er jo å betrakte som et high end merke, så hvis du faller for disse så vil du ikke bli skuffet. Men uansett ta med deg cd favortittene dine til nærmeste hifi asyl å lytt til de med din musikk! Ikke den musikken som kanskje kan fremstille de som uovervinnelige. Test gjerne musikk med instrumenter. Abefaler swing albummet til Robbie Williams som et ypperlig valg, for å finne ut om de duger for DEG!! De er topp til hjemmekino , selv om jeg fokuserte litt mye på musikk her" Men mener det har en stor del av tyngden om anlegget kan spille musikk også, ikke bare bulder og brak! Lykke til:)


Enig med Anders på denne, gå for Klipsch. Men lytt til dei to andre merka også, dei er jo ganske top-notch dei òg!

-Jo Andrè
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar