Logo

HUMAX HDCI-2000 HD Ready tuner Mpeg2/4

Skriv et svar
15.07.2006 08.24.29 #1 av 10
Postet av: Puckern
På kanalen ”C More HD” får jeg hele tiden opp en meldingsboks; ” Felles Inteface – ingen tilgang”. Kan se kanalen når det er prøvesendinger, men meldingsboksen dukker hele tiden opp. Har full CD pakke og alle andre kanaler går greit. CD har ingen tips å komme med, da de selvfølgelig sier de kun kan supportere testa og godkjente tunere. I tillegg skal C more HD også være helt åpen for øyeblikket, så abbonnement status skulle heller ikke ha noe å si. Har 4 hoder på tallerkenen og ingen problemer med å vise andre HD kanaler som er åpne. Håper noen har tips, da eneste grunn til at jeg kjøpte tuner, var å få inn C More HD……, sukk. Kan i tillegg ta med at jeg flytta CAM over fra den gamle tuneren....! Har sendt mail til leverandøren, http://www.satelitt-import.no/ , men antar det tid før de kan svare. Jeg vil se HD nå!!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.08.2006 18.29.04 #2 av 10
Postet av: orso
Noe nytt med denne tuneren? Ser litt på den selv, men den må kunne brukes med Canal Digital.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.08.2006 20.32.24 #3 av 10
Postet av: Puckern
Har returnert og fått penga tilbake. Synd at den ikke er godkjent, da det var en veldig bra tuner. Tviler på at den noen sinne blir godkjent av CD, så jeg anbefaler deg å vente. Den funka fint på CD kanalene, men ikke på CMoreHD som var intensjonen med den. Prøvd den på andreHD kanaler og det var lekre bilder. Vi får smøre oss med tolmodighet til CD slipper tunere !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.08.2006 21.33.14 #4 av 10
Postet av: orso
Ja, kommer nok til å vente litt. Men med CD godkjent HD tuner, får man vel ikke inn free to air kanaler?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.04.2007 09.22.16 #5 av 10
Postet av: Fiskaren
Jeg har denne boksen og dessuten Canal Digital Familiepakke der HD-filmkanalen inngår.
Jeg bruker boksen til både standardsignaler og hd-signaler og det fungerer bra med Canal Digital Film-HD.
De andre kanalene i hd, til nå Vroom, Discovery-HD og snart også TV4-HD får jeg betale ekstra med 99 kronor pr måned, så de har jeg ikke.
Jeg har problem med to av Canal Digitals SD-kanaler, Canal Film1 og Film3, på de kanalene får jeg ingen lyd,bare bilde. Det har noe med Dolby Digital å gjöre, og jeg har ingen försterker med dolby-ingang.
Jeg får ikke ut sterolyd til TV selv om jeg stenger av dolby digital i humaxboksens meny. Jeg har pratet med Canal Digitals kundsevice men de vil bare prate om sin egen digitalbox. Jeg har kontaktet en butikk i Sverige som selger Humaxboksen,men de vil bare svare de kunder som har köpt boksen av den butikken. Og jeg har köpt min boks fra Tyskland.
Så da får jeg ingen hjelp.
Er det noen på dette forumet som har Humaxboksen og har funnet en lösning på lydproblemet? Jeg har oppgradert mjukvaren i boksen fra 1.00.1 til 1.00.07 men bortsett fra at bilde ble skarpere så hjelpte det ikke på lydproblemet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.04.2007 18.15.46 #6 av 10
Postet av: Bobben
"Fiskaren" skrev:Jeg har denne boksen og dessuten Canal Digital Familiepakke der HD-filmkanalen inngår.
Jeg bruker boksen til både standardsignaler og hd-signaler og det fungerer bra med Canal Digital Film-HD.
De andre kanalene i hd, til nå Vroom, Discovery-HD og snart også TV4-HD får jeg betale ekstra med 99 kronor pr måned, så de har jeg ikke.
Jeg har problem med to av Canal Digitals SD-kanaler, Canal Film1 og Film3, på de kanalene får jeg ingen lyd,bare bilde. Det har noe med Dolby Digital å gjöre, og jeg har ingen försterker med dolby-ingang.
Jeg får ikke ut sterolyd til TV selv om jeg stenger av dolby digital i humaxboksens meny. Jeg har pratet med Canal Digitals kundsevice men de vil bare prate om sin egen digitalbox. Jeg har kontaktet en butikk i Sverige som selger Humaxboksen,men de vil bare svare de kunder som har köpt boksen av den butikken. Og jeg har köpt min boks fra Tyskland.
Så da får jeg ingen hjelp.
Er det noen på dette forumet som har Humaxboksen og har funnet en lösning på lydproblemet? Jeg har oppgradert mjukvaren i boksen fra 1.00.1 til 1.00.07 men bortsett fra at bilde ble skarpere så hjelpte det ikke på lydproblemet.



Hvis du har deaktivert Dolby Digital/AC3 så hjelper det kanskje å velge et annet lydspor ?

Jeg tror det står "opt+" på knappen for valg av lydspor.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.04.2007 07.32.31 #7 av 10
Postet av: orso
Tror ikke jeg får lyd heller til TVen (via HDMI) med min Canal Digital HD dekoder når filmene er i 5.1. Har ikke prøvd det så mye, men det løser seg i hvert fall hvis du anskaffer deg en surround receiver. Og det bør jo man uansett ha :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.04.2007 10.36.22 #8 av 10
Postet av: Bobben
"bomholt" skrev:Tror ikke jeg får lyd heller til TVen (via HDMI) med min Canal Digital HD dekoder når filmene er i 5.1. Har ikke prøvd det så mye, men det løser seg i hvert fall hvis du anskaffer deg en surround receiver. Og det bør jo man uansett ha :wink:


Det er sannsynligvis TV'n din som ikke har Dolby dekoder. Trikset kan da være å velge et annet lydspor som ikke sender Dolby (dersom det finnes).

Når CD boksen ikke er satt opp med Dolby Digital/AC3 lyd så fungerer hvertfall Pioneer plasmaer med lyd via HDMI (boksen sender da downmixet PCM over HDMI). CD boksen sender sannsynligvis DD/AC3 via HDMI når man har "enablet" DD/AC3 i lydmenyen.

Humax HDCI-2000 ser ut til å alltid sende downmixet PCM over HDMI og ikke Dolby Digital AC3. Derfor burde det bli lyd på tv'n via HDMI uansett.
Det er jo ikke en god løsning for de som har AV receiver med HDMI inngang for man må da koble opp en ekstra lydkabel.

På Humax HDCI-2000 kan det også være et triks å bytte lydspor.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.04.2007 11.03.06 #9 av 10
Postet av: AndreWerdenskrieg
Noen som har hørt noe om når PVR-versjonen av Humax'en skal komme?
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.04.2007 08.54.15 #10 av 10
Postet av: Fiskaren
Et stort takk til deg,BOBBEN for at du hjalp meg å få lyd på filmkanalene Canal Film1 og Canal film3! Jeg har nå lyd i alle kanaler. Menyen som kom opp med knappen "OPT" hadde jeg ikke sett tidligere.
Jeg er vel litt gammel for å drive med disse supermoderne digitale greiene (jeg er en 50+), men man er jo frelst på High Def og da er det bare å bite ihop og stå på til man klarer av å hantere det.
Ta for hjelpen og Glad Påsk som man sier i Svedala.
Dolbyförterker har jeg ikke köpt oss ennå, min hörsel har blitt noe redusert med årene, jeg har en gammel hörselskade fra ungdommen da jeg lekte med hjemmelagede kinaputter laddet med pulveriset aluminium og Kaliumklorat. Så lydens kvalitet er ikke så viktig for meg, viktigere er at jeg har lyd i det hele tatt.
Hilsen Roald
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar