Logo

HTPC vs DVD spiller

Skriv et svar
07.02.2006 18.10.01 #1 av 3
Postet av: Rick007
Er enda ett nytt medlem på forumet. Takker for mye bra forumsprat og tips :-)

Hadde bestemt meg for ny projektor, lerret og DVD spiller. Men har noen venner som heller anbefaler HTPC.

Det jeg lurer på er hvilken lyd og bildekvalitet man får hvis man investerer i det råeste skjerm og lydkortet "HTPC" kontra en DVD spiller til ca. samme pris. Gjerne i prisklasse som 10 000 - 15 000,-

Har og Blue Ray og tenke på.

Takker for alle tilbakemeldinger :roll:

Er en jungel med kvalitets produkter der ute.

Så for meg Sanyo Z4, Adeo Greyvision og Pioneer DV-989 på HDMI.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.02.2006 14.10.18 #2 av 3
Postet av: Ken
Jeg benytter en IBM ThinkCentre med et ATI skjermkort som kjører DVI til HDMI av den enkle grunn at bildet blir meget bra! Planlegger å kjøpe en HDMI-receiver om en stund så da kan det tenkes at en DVD-spiller med HDMI også kommer på plass, så om du har en PC som er støysvak så er det et alternativ - men dyrt om du kun bruker den som DVD-spiller.
mvh
Ken

| Sony KLV-V40A10E | Xbox 360 Premium | IBM ThinkCentre 3Ghz | ATI Radeon X800 512MB DVI-D HDMI | PS 2 | Logitech Z-5500 | Kommer: Denon 3806, SVS PB10, SVS SBS-01 Surround |
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.02.2006 19.29.55 #3 av 3
Postet av: Rune
Hvis poenget er å ha best mulig bilde for pengene til DVD avspilling ville jeg satset på en DVD spiller. Svært mange sliter med å få helt jevn avspilling på HTPC, selv med dobbelte budsjett. Ønsker man andre funksjoner som avspilling av HD-filer er saken en helt annen.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar