Logo

HTPC og kvalitetsperspektiv

Skriv et svar
11.12.2004 00.30.45 #1 av 6
Postet av: Zachzi
Heisann!
Jeg er helt ny på forumet å synes dette med HTPC var litt spennende. Det jeg lurer på er hvilken lyd og bildekvalitet man får hvis man investerer i det råeste skjerm og lydkortet. Kan dette sammenlignes med en god dvd spiller og en god forsterker ?

Håper på grundige svar på bakgrunn av fakta. :wink:

- Zachzi
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.12.2004 21.44.21 #2 av 6
Postet av: SpikeMan
Man kan vel få mye av det samme, jah. Men syntes å huske at HTPC baserer seg med projektorer. Så det er viktig å ha bra projektor.

Kan tenke deg at om man har det råeste skjermkorte til video, og samme med lyd. Så ville det være det samme som å ha det råeste til spill. Til spill koster det vel ca like mye, (hvis ikke mer) og man får "like" mye ut av det.
____________________________________
15 år og intet bra anlegg... *snufse*
Ønsker seg bra anlegg!!!!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.12.2004 15.14.54 #3 av 6
Postet av: turbo1979
Det er viktig for meg at htpc støtter hdtv.
Da må den ha 3 ghz cpu,
PCIe (fremtidsrettet)
256mb 3d kort med hdtv støtte og fjernis,
min 512 mb ram, helst en gig,
bra 5.1 lydkort, (7.1 er greit, men jeg har ikke behov for det).
Raid 0+1 oppsett på harddiscer støydempet feste
Ekstern vannkjøling (lydløst)
Stor grad av støydemping
Pent kabinett som integreres pent med forsterker og slikt
Windows media centre
Dette er litt av hva jeg vil ha.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.12.2004 19.59.59 #4 av 6
Postet av: Bombadil
Men da blir det heller ikke helt billig heller. Men da blir det jo mega rått.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.12.2004 09.25.36 #5 av 6
Postet av: Tiger
Dersom man skal kjøre WinDVD versjon 6 (som gir et supert bilde) på digitale projektorer, så trenger man ikke en fullspec-PC.

Ønsker man derimot å benytte ZoomPlayer + ffdshow med de heftigste filtrene, vil dette kreve en god PC.

"God PC" er relativt, men følgende komponenter hos meg virker godt for å kjøre ffdshow:

P4 2.6 GHz 800 FSB
512 RAM
ATI9600

Betingelsen er selvsagt at PC-en ikke er full av annen programmvare...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.01.2005 00.37.10 #6 av 6
Postet av: larax
Når det gjelder skjermkort er det ikke viktig med "råe" spillkort. Det eneste du bruker av kortet til htpc er 2d delen. Du trenger ikke dyre kort med masse 3d "ting" , men hvis du skal spille på den også, så blir det jo annerledes. Hvis du skal bruke den til dvd avspilling og hdtv materiale er det bare viktig at det støtter Direct x9. Nvidia eller Ati kort til 6-700 kr holder. Vet at mange skriker over dette, men dette stemmer. Legg heller penger i en kraftig prosessor hvis du vil bruke Theater Tek eller Zoom player med FFDSHOW. Det suger kraft.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar