Logo

HTPC Guide - Endelig...

Skriv et svar
13.05.2009 08.29.35 #121 av 129
Postet av: petre2006
"teebee" skrev:hiv inn ny hd og prøv xp eller win7 rc. vista skulle aldri blitt sluppet på markedet.

petre2006: hvilken fordel har vista over xp i htpc verden?


Enkelt; Skal du bruke Media Center delen har du strengt tatt ikke noe valg da XP sin versjon av Mediacenter (MCE) ble tatt av markedet når Vista premium og Ultimate ble sluppet. Klart, skal man bruke Merdia-Portal er det ingen fordeler.

Og, er selvsagt helt enig i ditt resume hva det angår om Vista burde vert sluppet eller ei. Windows 7 derimot har jeg tro på.

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.05.2009 08.33.15 #122 av 129
Postet av: teebee
puh.. var betryggende. aldri sett mediacenter til windows så vet ikke hva jeg går glipp av. tror ikke jeg går glipp av noe bra i alle fall. hittil har jeg kun testet xbmc og vurderer om jeg skal gidde teste noe annet.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.07.2009 01.44.39 #123 av 129
Postet av: aLmAnZo
"helsten2" skrev:
- Meget dårlig støtte for fjernkontrollen (Microsoft). Kun pil opp, ned, høyre og venstre samt 'OK' funket. Nesten umulig å komme seg tilbake til forrige meny (umulig å navigere seg til toolbaren på toppen av skjermen). Under avspilling av musikk eller film så funket ingenting på fjernkontrollen (FW, BCK, Pause, Stop, ....). Prøvde et par andre fjernkontroller jeg har liggende, men fikk akkurat de samme problemene.
Har scannet MediaPortal-forumet, men null og nix om dette. Fjernkontrollen skal visstnok funke UTEN tilpasninger... :?

Helge


Hah! Men jeg kan hjelpe!

Du kan prøve å laste ned et program som lar deg mappe fjernkontrollen og funksjonene selv, noe som forsåvidt er genialt, for da kan du bruke fjernkontrollen til mye annet morsomt, også utenfor Mediaportal.

Her er det programmet jeg brukte, etter å ha googla problemet i et par dager. Problemet mitt var ganske mye enklere dog. Fjernkontrollen funket egentlig fint i Mediaportal, men jeg irriterte meg grønn over at jeg ikke kan starte nettopp media portal med fjernkontrollen. Det tar litt tid å forstå seg på systemet, men etterhvert kommer det.

Det første du må gjøre er å høyreklikke i ruta til høyre, og velge "new plugin" og såklart deretter velge pluginen for MCE-fjernisen. Deretter er saken ganske enkel, for meg funker den innebygde tastaturemulatoren ganske greit, så du kan bare høyreklikke på den og trykke disable. (den er disablet som standard, så du slår den på igjen ved å gjøre dette)

Så er det det å komme til morroa. Det samme du gjorde med tastaturmodulatoren kan du gjøre for mappa som styrer winamp. Kan være du må remappe noen av funksjonene, men jeg anbefaler å begynne her for å lære programmet. Det går opp for deg mye lettere når du skjønner hvordan det funker.

Men ok, enkelt oppsett av makro i eventghost: lag en ny mappe for hvert program (høyreklikk, new folder), gjerne under mappa content folder. Gi den et navn, for eksempel "Mediaportal". Det første jeg gjorde var å mappe den knappen som starter windows media center til å starte Mediaportal. Det du gjør er å trykke på knappen. I ruta til venstre vil det da dukke opp noe spennende, nemlig kommandoen MCEremote.start, fiffig. Men det skjer jo ikke noe. Det du gjør er å lage enda en ny mappe og kaller den programoppstart, for å så høyreklikke på mappa og velge "ny makro", velg "system" og velg "start application" deretter velger du banen du har installert Mediaportal til (hos meg er denne C:\Program files (x86)\team mediaportal\mediaportal\mediaportal.exe)
Så tar du kommandoen du nettopp lagde, (den mceremote.start-saken) og drar den over i samme mappe. Lagre oppsettet og du har mappet en knapp.

Det høres ut som mye arbeid, men du vil fort forstå hvordan det funker. Så med litt effort så trenger du med andre ord ikke fikse ny fjernis. Samtidig er det litt kult å kunne modde fjernisen sin som man vil. Jeg starter winamp når jeg trykker "1" og VLC ved å trykke "2" for eksempel. Kjekke greier ^^

Edit:

En liten update må jo til.

Noen har jo vært så snille at de allerede har laget et hiarki for MediaPortal, som ligger som en plugin. Høyreklikk, add plugin og finn mediaportal der. Før du trykker ok, så merk at du må legge inn en plugin i mediaportal også. Link til download og instruksjoner for pluginen finner du her: http://www.team-mediaportal.com/files/d ... no_html,1/

Deretter er alt bare fryd og gammen. Første steg er å fortelle hvor du vil ha pluginen. Jeg la den sammen med alt annet i contentfolder. Deretter er det egentlig bare å peke med fjernkontrolleren på mottakeren og trykke på hver knapp, for å så dra den over den funksjonen du ønsker knappen skal ha. Det kunne ikke vært enklere.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.07.2009 13.48.03 #124 av 129
Postet av: icpt
Hvilken Antec Fusion kabinett er det som er valgt i den dyre utgaven? Har prøvd å lete i prisguiden på hardware.no, men der kommer det opp flere forskjellige kabinett som kan virke til å passe.

Antec Fusion Remote Black
Antec Fusion Remote Max

Er det Black eller Max det er referert til?

Takker for svar, lengter etter å starte på et byggeprosjekt:)

Edit: Ser at noen på nettet kommenterer displayet på begge disse modellene. Hvis det er så irriterende sterkt som disse påstår, er det mulig å slå denne av på noen måte? Har uansett tenkt å koble til en touch-skjerm etterhvert til boksen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.07.2009 18.38.20 #125 av 129
Postet av: teebee
kabinettet det refereres til er ute av produksjon, men er nok black som er arvtager. husk at dette kabinettet er større en standard hifi utstyr om du har dårlig plass i tvbenken.
når det gjelder displayet er det rimlig mye belyst. det kan slås helt av vet å slå av programvaren, men da tror jeg ikke fjernkontrollen fungere. jeg har det på, men er ikke ofte jeg ser på det.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.07.2009 09.57.46 #126 av 129
Postet av: petre2006
For meg som morellbonde i tillegg til å drive på med datafirmaet, er det haktiske dager. Likevel, gleder meg å se at det er noe aktivitet fra gamle, virkelig gamle og nye medlemmer her.

Fusion kabinettet er skiftet ut gang på gang i vinter/vår, nye tilleggsnavn og litt flikking her og der. Resultatet er at man NÅ sitter igjen med ett kabinett som er identisk utformet (faktisk samtlige fire generasjoner er like innvendig/utvendig), men forskjellen fra den de som solgte mest av (genersjon 2, = V2) til generasjon 4 (Black) er følgende:

1. Uten strømforsyning (den som var på V2 er etter min mening en av de aller beste som har vert..)
2. Nå kommer de med en fjernkontroll, eller kall det hva man vil.. spinkle greier.
3. Bedre display hevder mange, jeg er ikke helt enig, men som påpekt, skru det av med software om det ikke er noe gøy
4. Laaaangt bedre IR mottager (integrert i displayet), den fanger opp IR fra en god fjernkontroll både i fullt dagslys og i det totale svarte mørket (testet i min bat-cave)
5. Kun en 12cm vifte... ubegripelig.. De hadde muligens markedets beste gjennomlufting, til å bli middels++ Likevel, unnskyldningen fra Antec er at mange bare bytter ut viftene dems med f.eks Noctua eller Nexus sine.. OG Likevel, det er fremdeles plass til to om øsneklig og gjennoppta den perfekte luftgjennomstrømningen.
6. Opphenget til hardiskene er noe forsterket føler jeg (annet materiale??) Det kan vere at jeg har blitt litt blind på harddisk merke bytte, fra de gamle HDD'ene til Seagate nye HDD'ene til samme firma (litt stillere kanskje?)
7. Hele kassen FØLES noe forsterket, enda mindre slark (og det var heller ikke mye på de gamle, ikke misforstå)

Tja, holder på med en rigg nuh, skal sendes til helga. Tipper det er en (som har ventet litt lenge nå) som gleder seg. Rålekker finish er det, men skal du ha ett råtips så FINNER du silver utgaven, så er lysene (harddisk og power) på den mye lekkrere med hvitt ledlys og det matcher den lekre alufronten etter min mening bedre enn H/K-blå halo farge mot sort.

OG, ja, den er dypere enn vanlige HI-FI komponenter, men ikke bredere. Det er selvsagt amerikansk merke, så ser man f.eks på H/K (harmann kardon) så ville de ha passet samme i alle retninger. Likevel, den er altså ikke bredere enn noen andre vanlige HI-FI komponeter.

God sommer videre,

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.07.2009 12.54.36 #127 av 129
Postet av: teebee
jeg fikk med 2x12cm vifter som ble skrudd ut og byttet. mulig jeg har 3 gen da :D mener den kunne vært designet bedre med blandt annet display i midten og dvd-slot der display er nå. dette fordi da kunne man enten hatt ledningsrot under dvd\br rom elller hatt en tredje harddisk der. nå har jeg ikke noe der så veldig god plass til ledningsrot. mulig de har designet den slik den er nå av en eller annen grunn uten at jeg er ekspert på dette området.

etter siste åpning av kassen så har jeg mistet power lyset så må speide etter hd blinking eller display for å vite om den er på :D
får se på det problemet neste gang jeg må inn i kassen å gjøre noe.

hadde vært hyggeli å sittet i et morel tre å spist til man ikke klarte mer. *mimre tilbake til barndommen*
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.07.2010 08.06.50 #128 av 129
Postet av: nordemoniac
Hei!

Jeg ønsker nå også å kjøre Canal Digital på min HTPC.

Tenker jeg kjøper Terratec H7 som har innebygget CI. (FireDTV er konkurs :( )

Hvilken CAM bruker dere som har fått dette til å fungere? Jeg tenkte på å bestille via Canal Digital.



@ helsten2

BTW:

Du snakket om å kjøre to tunere for å kunne se en kanal og ta opp en annen? Bruk MediaPortals TV server!! Den er GENIAL! Man kan nemlig se flere kanaler på én tuner!
Har fått til å ta opp 2 kanaler og se en tredje uten noe som helst lag. Går sikkert med flere også. Den skifter nemlig mellom frekvensene, og streamer via nettverk. Fungerer utmerket! Du kan også ha én TV-server og se to forskjellige kanaler på to forskjellige PCer i huset!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.09.2010 16.01.14 #129 av 129
Postet av: helsten2
"nordemoniac" skrev:
@ helsten2

BTW:

Du snakket om å kjøre to tunere for å kunne se en kanal og ta opp en annen? Bruk MediaPortals TV server!! Den er GENIAL! Man kan nemlig se flere kanaler på én tuner!
Har fått til å ta opp 2 kanaler og se en tredje uten noe som helst lag. Går sikkert med flere også. Den skifter nemlig mellom frekvensene, og streamer via nettverk. Fungerer utmerket! Du kan også ha én TV-server og se to forskjellige kanaler på to forskjellige PCer i huset!

MP kan kun streame flere kanaler fra samme transponder/mux uten å binde opp et ekstra kort (tuner).
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar