For meg som morellbonde i tillegg til å drive på med datafirmaet, er det haktiske dager. Likevel, gleder meg å se at det er noe aktivitet fra gamle, virkelig gamle og nye medlemmer her.
Fusion kabinettet er skiftet ut gang på gang i vinter/vår, nye tilleggsnavn og litt flikking her og der. Resultatet er at man NÅ sitter igjen med ett kabinett som er identisk utformet (faktisk samtlige fire generasjoner er like innvendig/utvendig), men forskjellen fra den de som solgte mest av (genersjon 2, = V2) til generasjon 4 (Black) er følgende:
1. Uten strømforsyning (den som var på V2 er etter min mening en av de aller beste som har vert..)
2. Nå kommer de med en fjernkontroll, eller kall det hva man vil.. spinkle greier.
3. Bedre display hevder mange, jeg er ikke helt enig, men som påpekt, skru det av med software om det ikke er noe gøy
4. Laaaangt bedre IR mottager (integrert i displayet), den fanger opp IR fra en god fjernkontroll både i fullt dagslys og i det totale svarte mørket (testet i min bat-cave)
5. Kun en 12cm vifte... ubegripelig.. De hadde muligens markedets beste gjennomlufting, til å bli middels++ Likevel, unnskyldningen fra Antec er at mange bare bytter ut viftene dems med f.eks Noctua eller Nexus sine..
OG Likevel, det er fremdeles plass til to om øsneklig og gjennoppta den perfekte luftgjennomstrømningen.
6. Opphenget til hardiskene er noe forsterket føler jeg (annet materiale??) Det kan vere at jeg har blitt litt blind på harddisk merke bytte, fra de gamle HDD'ene til Seagate nye HDD'ene til samme firma (litt stillere kanskje?)
7. Hele kassen FØLES noe forsterket, enda mindre slark (og det var heller ikke mye på de gamle, ikke misforstå)
Tja, holder på med en rigg nuh, skal sendes til helga. Tipper det er en (som har ventet litt lenge nå) som gleder seg. Rålekker finish er det, men skal du ha ett råtips så
FINNER du
silver utgaven, så er lysene (harddisk og power) på den mye lekkrere med hvitt ledlys og det matcher den lekre alufronten etter min mening bedre enn H/K-blå halo farge mot sort.
OG, ja, den er dypere enn vanlige HI-FI komponenter, men ikke bredere. Det er selvsagt amerikansk merke, så ser man f.eks på H/K (harmann kardon) så ville de ha passet samme i alle retninger. Likevel, den er altså ikke bredere enn noen andre vanlige HI-FI komponeter.
God sommer videre,
Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U