Allerede igår kom det en pakke på døren med merket FedEx på, levert fra Silicon Optix..
Kunne ikke vente, og pakket ut begge platene som kom med (en for PAL DVD og en for Blu Ray) og måtte prøve litt. Har enda ikke vert i kinoen, men dyttet DVD'en inn i den bærbare jeg nå skriver på for å finne ut hvor godt skjermkort som er i den for DVD playback.
Vel, platen er godt dokumentert (lite papir dokumentasjon følger med, kun ett referanse kart) på selve platen når du setter den i. Nøye forklart, viser den vei og du kan umulig gå feil under testen.
På DVD playback er maks score 80 poeng. Jeg satte igang testen og det så da riktig så lovende ut. Den bestod den første testen med glans! 10 poeng
Ok, så fortsatte jeg over til de andre testene... Det ble med de ti poengene gitt.. grafikkkortet i denne bærbare er brukanes til vanlig PC bruk, eller skal vi si, desktop og surfing.. Hehe, det var vel rett og slett grusomt for å si det mildt. Testene påpeker jaggies og støy, og den er pinlig nøyatig og du 'ser det' med en gang. Så bruker man referanse arket med, og gir poeng deretter.
Nå skal jeg teste Pioneeren i kinoen (696), men tror ikke den klarer noe nevneverdig bedre, kanskje 20-30 poeng. Dette kommer jeg tilbake til, men skikkelig artig var det vertfall!
Den dagen en Blu Ray spiller kommer i hus, i form av HTPC eller standalone eller begge deler, så skal det testes ut også. På HD delen er det mulig å få maksimalt 130 poeng.
Ok, knallkjøp var det, en bundle til 30 riksdaler og ytterligere 20 riksdaler i frakt, så er dette 'drepen' for selgere som skal selge deg avspillere eller fremvisere. Referanse kartet som fulgte med har egne detaljer for fremvisere også. Glemte jeg åsi at det kom tollfritt inn?
Dollaren er så flaut lav nå at.. hehe, vel, løp og kjøp, for alle entusiaster! Og, du kan nå selv finne ut hva som er bra eller ikke, dvs, en pekepinne, ikke en fasit (det sa jeg ikke)
Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U