Logo

HP laptop med Blu-Ray

Skriv et svar
25.06.2008 20.11.03 #1 av 4
Postet av: Elta
Venter en HP laptop med blu-ray spiller og hdmi inn døren en av nærmeste dagene. Planen er å bruke den som blu-ray spiller i påvente av at jeg klarer å bestemme meg for en dedikert spiller(venter på Sony 350 og 550).

Noen som vet hva jeg kan forvente med av kvalitet i forhold til en god dedikert spiller? TVn er en KDL-46W3000
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sony KDL-46W3000, CanalDigital HD-PVR(Parabol), Sony BDP-S350, Yamaha RX-V663, Bose Acoustimass 6
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.06.2008 20.40.33 #2 av 4
Bilekvaliteten er nok relativt lik vil jeg annta; hvis du har ett godt nok skjermkort og annet HW som er mann nok for jobben. Men foreløpig er det så vidt meg bekjent få muligheter til å kunne få utnyttet seg av de nye høyoppløslige lydformatene. Ellers er det ingenting som sier at en dedikert spiller er bedre, er PCèn god nok kan den gjøre jobben bedre; ikke minst på oppstartstiden.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.06.2008 06.57.36 #3 av 4
Postet av: Elta
Laptoppen er i hus og etter en del "strul" med lyden fikk jeg det etterhvert til å funke. Trøbbelet var at softwaren kun ville sende lyd til høytalerne på pc´n - noe som ble litt "tynt". Fant etterhvert et oppsett der jeg kunne velge å sende lyden til receiveren.

Har ikke mulighet til å sammenlikne med en dedikert blu-ray spiller, men at bildet er knall er det liten tvil om.

Forutsatt at laptopen allerede er i drift er nok oppstartstiden korterer enn de dedikerte spillerne, men tar du med oppstart av pc er jeg ikke så sikker.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sony KDL-46W3000, CanalDigital HD-PVR(Parabol), Sony BDP-S350, Yamaha RX-V663, Bose Acoustimass 6
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.08.2008 20.43.12 #4 av 4
Postet av: krisen
Hei,

Jeg har nettopp anskaffet meg en HP laptop med blu-ray spiller (hp dv5-1095eo). Da jeg skulle koble den opp mot en HDTV og kjøre en blu-ray film fikk jeg følgende feilmelding: "Innholdet er beskyttet. Innholdet kan ikke spilles i aktuelt visningsmodus". Har forsøkt å kople mot HDCP utgangen på en denon-receiveren, rett inn i plasma-tv'n og rett inn i en lcd-tv. Får samme feilmelding i alle tilfellene.

Har du kommet over de samme problemene da du koblet opp pc'n mot tv? Isåfall hadde det vært fint om du kunne gitt meg noen gode råd. :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar