Logo

Hodetelefoner

Skriv et svar
01.12.2004 19.13.32 #1 av 12
Postet av: SpikeMan
Noen som vet om noen hodetelefoner som er bedre enn Porta Pro?
Muligens i samme prisklasse?
____________________________________
15 år og intet bra anlegg... *snufse*
Ønsker seg bra anlegg!!!!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.12.2004 20.46.47 #2 av 12
Postet av: Rune
hvorfor er du så opptatt av hodetelefoner?

Hvorfor ha hodetelefoner når enn har hjemmekino?

eneste grunnen jeg ser er å ikke plage naboene viss du bor i blokk e.l.

ikke at jeg har noe i mot hodetelefoner, men jeg syns ærlig talt det hører hjemme i mp3-spillere e.l.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.12.2004 20.48.22 #3 av 12
Postet av: mariusm
det var jeg som skrev svaret. hadde ikke logget inn :)
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.12.2004 20.58.36 #4 av 12
Postet av: kakehode
Kanskje stakkaren trenger noe å bruke når han loffer rundt med discman?
Anyways, i den prisklassen er Porta Pro sjef, ingen bedre, ferdig med det! Men skal du bruke dem hjemme når du ser film, finnes langt mer egnet utstyr. Dyrere selvsagt, men til det bruket, langt bedre. Og til alt annet; Porta Pro!
H/K AVR5500,H/K DVD25,H/K PA2000, Proson R69SA,Proson R63SA,Proson R52SAMKII,Audiovector C-sub, Proson Hifi Super Cable,Nordost Flatline Gold,Nordost Optix,Nordost Solar Wind RCA,Nordost Pulsar Points,AudioMagic Xenta4,XBOX,Projektor og HTPC på vei
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.12.2004 09.45.20 #5 av 12
Postet av: Runel
Har selv Sennnheiser PX100 koster 449. Hørte på koss porta pro å, men PX100 spiller ringer rundt porta pro på min MP3 spiller. Saftig bass 8) . Hadde Phillips HS810 (neckband) før som var ok, men fikk betydlig bedre bass med PX100, som også er award winner i What HiFI med (5 stjerner) hvor porta pro fikk (3stjerner). :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.12.2004 14.42.31 #6 av 12
Postet av: Granberg
hvorfor ikke bare kjøpe disse: :D :D :D
http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=224
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.12.2004 15.28.27 #7 av 12
Postet av: SpikeMan
Jah, bruker ikke discman da.. :P Men skulle gjerne hatt litt bedre mp3 spiller når det gjelder lyd.. Bruker Creative MuVo TX for øyeblikket med Porta Pro. Skulle hatt litt høyere lyd bl.a på bassen...

Senneheiser PX100 tror jeg er de eneste andre jeg har sett på som frista i forhold til Porta. Liker designet i tillegg..

Men har Porta Pro nå, nettopp fått ledningen løsna fra ene høytalern og skal få dem reparert men vurdere og snakke med Free Record Shop om å bare få tilbake pengene og bruke de på PX 100, er andre gangen ledningen har løsna og da, og litt goddi :P :twisted:

Noen som vet om jeg kan få tilbake penga, eller har FRS noen slags "policy" mot dette sånn at jeg ikke kan få gjort det? De slutta og reparere Porta Pro etter at jeg og faren min hadde vært hos FRS og faren min kjefta på ene selgern der.. Tror de slutta med det da:P.. Faren min er amerikansk :twisted:

Håper jeg kan få tilbake penga og få kjøpt dem i stedet..
____________________________________
15 år og intet bra anlegg... *snufse*
Ønsker seg bra anlegg!!!!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.12.2004 23.12.35 #8 av 12
Postet av: Rune
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.12.2004 14.34.05 #9 av 12
Postet av: mariusm
"Anonymous" skrev:
"Granberg" skrev:hvorfor ikke bare kjøpe disse: :D :D :D
http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=224

Har dem:
http://home.online.no/~njaalha/artimages/800x600P3070004.JPG




er du gal????

hodetelefoner til 40000?????????????????????????

herregud... hvor skal dette ende?


du må ha vunnet dem eller noe sånt...
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.12.2004 14.46.03 #10 av 12
Postet av: Njål
"mariusm" skrev:
"Anonymous" skrev:
"Granberg" skrev:hvorfor ikke bare kjøpe disse: :D :D :D
http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=224

Har dem:



er du gal????

hodetelefoner til 40000?????????????????????????

herregud... hvor skal dette ende?


du må ha vunnet dem eller noe sånt...


Nei, har ærlig og redelig kjøpt dem (riktignok noe rabattert). Til bærbart bruk har jeg et sett Stax SRS-001.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.07.2005 10.31.32 #11 av 12
Postet av: Pett_er
"kakehode" skrev:Kanskje stakkaren trenger noe å bruke når han loffer rundt med discman?
Anyways, i den prisklassen er Porta Pro sjef, ingen bedre, ferdig med det! Men skal du bruke dem hjemme når du ser film, finnes langt mer egnet utstyr. Dyrere selvsagt, men til det bruket, langt bedre. Og til alt annet; Porta Pro!


Beyerdynamic DT231 spiller ringer rundt porta pro på alle prametere. Portapro har en ullen lyd og overfokusert dårlig bass.
mvh

Petter
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.08.2005 07.43.40 #12 av 12
Postet av: Audiophile-Arve
"SpikeMan" skrev:Noen som vet om noen hodetelefoner som er bedre enn Porta Pro?
Muligens i samme prisklasse?

No ser det ut som Porta Pro seljast ut på billegsal mange stadar, så dette med pris må du nesten sjå på.
Det spesielle (som mange meiner er det flotte) med Porta Pro, er at dei er laga med ei viss bassheving som gjer lyden "feitare" enn det som er nøytralt. Mange kjedelege opptak vert då mykje kjekkare å lytte til, og mp3 (som inneheld mindre musikkinformasjon enn CD) vert ikkje så stressande å lytte til. Men dette er altså ikkje nøytralt, og mange (spesielt hardt angripne audiofile) tykkjer dette er dårleg lyd. Det er også gjerne unødvendig, då mange muaikkavspelarar har eigen funksjon for heving av bassen.
Dei beste øyretelefonane i verda er skrekkeleg dyre. Det beste eg har høyrt, er Stax, som seljast på http://www.lyrichifi.no, og kostar fleire titusen. Om dei er verd, det, er ein annan sak. Det kjem an på prioriteringane, og kva behov du har.
I den prisklassen der portapro finnest, ville eg sjekka opp kva Philips og Sennheiser har. Beyerdynamics er også gode, men litt dyrare.
Lukke til!

Dersom eg skulle ha meg ein
Helsing Arve
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar