Logo

Hjemmekino til 50000

Skriv et svar
08.12.2005 23.04.21 #16 av 35
Postet av: arntos
Grunnen til at de ikke gir rabatt er at de ikke har konkurranse på de produktene/merkene de selger. Det merkes fort når noen har enerett på ting de selger. Prisene blir skutt opp noe j%¤#vlig. Tipper at disse HIFI kjedene sitter med så stor avanse at mange her ville blitt :shock: :shock: :shock:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.12.2005 23.26.16 #17 av 35
Postet av: kid
Jepp, men eneste som er "lett tilgjengelig" for meg av "større selskaper". Jeg hater å sende dyre ting, vil helst sende de selv. Passe vei til HiFi Klubben for meg, utenom det er ikke valgene så mange.. et par overprisa lokale bare med mer ukjente merker. :roll:

Blir lei meg, at de ikke kan vise litt.. inspirasjon, hvilket ord leter jeg etter her? Vet ikke hva jeg skal si, men føler det mangler det lille ekstra ved å eventuellt handle der. Desverre finner jeg nesten ingen alternativer.
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.12.2005 23.27.44 #18 av 35
Postet av: kid
Ikke så langt til Hi-Fi Center kjeden Porsgrunn eventuellt. Men ikke de som har mest interessante merkene etter det jeg er ute etter.
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.12.2005 23.34.47 #19 av 35
Postet av: kjelle
hvilke merker fører de på hifihuset da?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.12.2005 23.41.06 #20 av 35
Postet av: Typhoon7
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.12.2005 06.58.59 #21 av 35
Postet av: kjelle
kan gjerne få % her med så dyre varer :).
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.12.2005 07.14.40 #22 av 35
Postet av: Atle Torp
Det er nå ikke dyrere enn hos de store kjedene. Og så er det bra saker de selger...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.12.2005 09.16.27 #23 av 35
Postet av: Knut
"akto" skrev:4 ganger har jeg hatt med kompiser på hifihuset, og fått 50% hver gang


Høres ikke ut som dere har handlet av den skarpeste selgeren i byen... men desto bedre for dere!
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.12.2005 12.48.21 #24 av 35
Postet av: Atle Torp
Han er en meget god selger, det er han som importerer Jmlab i Norge. Men så kjører han heller ikke fete biler, har ett helt vanlig hus osv... Hvis man går å kjøper høyttalere og slikt på de store kjedene uten å få rabatt, så har man etter min mening blitt lurt, for avansen er grisehøy...

Andre på http://www.hifihuset.no er genuint interessert, og selger mye. Han klarer seg bra, og har vel en helt ordinær årslønn. Det er heller ikke mange selgere dere har møtt som kan finne på å kjøre til trondheim og andre steder i helgene for å hjelpe folk med å sette opp og tune annlegene sine... GRATIS...

Mer servicevennlig butikk finnes knapt tror jeg. Ta en tur til Bærum og hør på det han har, kanskje man kan gjøre ett godt kjøp, eller få noen gode råd. I stedet for å tro han er dum, så kan det hende han er snill og engasjert, eller hva..?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.12.2005 13.18.19 #25 av 35
Postet av: boly
"akto" skrev:Han er en meget god selger, det er han som importerer Jmlab i Norge. Men så kjører han heller ikke fete biler, har ett helt vanlig hus osv... Hvis man går å kjøper høyttalere og slikt på de store kjedene uten å få rabatt, så har man etter min mening blitt lurt, for avansen er grisehøy...

Andre på http://www.hifihuset.no er genuint interessert, og selger mye. Han klarer seg bra, og har vel en helt ordinær årslønn. Det er heller ikke mange selgere dere har møtt som kan finne på å kjøre til trondheim og andre steder i helgene for å hjelpe folk med å sette opp og tune annlegene sine... GRATIS...

Mer servicevennlig butikk finnes knapt tror jeg. Ta en tur til Bærum og hør på det han har, kanskje man kan gjøre ett godt kjøp, eller få noen gode råd. I stedet for å tro han er dum, så kan det hende han er snill og engasjert, eller hva..?


Synd det ikke er fler som dette, ikke mye sansylig du får hjelp lenger enn til butikkdøra andre steder i vertfall.

Og i det lange løp tjener de helt sikkert på dette, har man først fått god hjelp og pris en plass, kommer man gjerne tilbake. Det er nå min påstand. :wink:
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.12.2005 19.23.44 #26 av 35
Postet av: cbx750f85
"kid" skrev:Jepp, men eneste som er "lett tilgjengelig" for meg av "større selskaper". Jeg hater å sende dyre ting, vil helst sende de selv. Passe vei til HiFi Klubben for meg, utenom det er ikke valgene så mange.. et par overprisa lokale bare med mer ukjente merker. :roll:

Blir lei meg, at de ikke kan vise litt.. inspirasjon, hvilket ord leter jeg etter her? Vet ikke hva jeg skal si, men føler det mangler det lille ekstra ved å eventuellt handle der. Desverre finner jeg nesten ingen alternativer.


I Larvik er det en foretning som selger Patos høyttalere, der handla jeg med god erfaring. Patos er gode Norske høyttalere, jeg er knallfornøyd.

Husker ikke navnet i farta, men den ligger ikke så langt unna hovlandbanen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.12.2005 21.24.55 #27 av 35
Postet av: kid
Utah heter han, tipper jeg.. Utah Electronics (Spesialist, flink kar)
Vi har også Bachs Hifi og Strandberg i larvik.
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.12.2005 00.12.54 #28 av 35
Postet av: OKKing
På HiFi huset får du alltid god hjelp. Det beste er at Andrè ikke alltid prøver å pakke på deg det dyreste i butikken. HiFi Klubben får dere billig for meg, skulle kjøpe høyttalere for 50 K +, men ikke et øre i rabatt. Tro det den som kan, helt utrolig.
Jeg kjøpte hele pakken hos HiFi Cententer kjenden i stedet og brukte 65 K i stedet. Fikk valuta for pengene og begge partene var/er fornøyd.
Leste i Finansavisen at HiFi Klubben tjener omlag 10-12 % av omsetningen i margin, det er ekstremt bra. Det det betyr for oss forbrukere er at de tar svært høy avanse på de varene vi kjøper der. Jeg forblir IKKE kunde der i gården.
Yamaha RX-V4600, Pioneer DV-989AVi-s, Pioneer DVR-530, Focal Electra 1000, 1007 og 1027 Be, Definity SuperCube Reference, HC-3000 PJ
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.12.2005 00.27.09 #29 av 35
Postet av: kid
Mye skremmer meg mer og mer vekk fra hifiklubben. Noen som er glade i dem da? Ble litt offtopic det her..
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.12.2005 10.11.06 #30 av 35
Postet av: orso
Har nettopp handlet fra Hi-fi klubben, men det var ikke helt frivillige. Har tidligere handlet hos BMH og vært storfornøyd med service og prisavslag. Desverre hadde de ikke de produktene jeg var ute etter denne gangen. Handlet for et stort beløp hos Hi-fi klubben og fikk bare i underkant 1000 kr i rabatt (kabler). Synd at de har monopol på visse varer, vil helst handle et annet sted. Kanskje vi skal starte en egen tråd om dette?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar