Logo

Hjemmekino.no og bladet Hjemmekino starter samarbeid

Skriv et svar
15.10.2008 15.13.42 #16 av 38
Postet av: Skrotnisse
"bomholt" skrev:Vet ikke om det er mulig eller relevant, men et samarbeid med Hifisentralen kunne ha vært spennende. Synes ikke samarbeidet med Audiophile.no har gjort noe positivt.


Da tror jeg nok vi ville ha stått ovenfor en interessekonflikt. Du må ta i betraktning av HFS har blitt fidelity "sitt" forum slik som avforum har vært hjemmekino "sitt". Nå er ikke hjemmekino og fidelity de argeste konkurrentene med tanke på de forskjellig kundegruppene de henvender seg til, men allikevel vil nok det bli litt kinkig.

Men hjemmekino har uansett inngått to interresante sammarbeidsavtaler; selvfølgelig denne med hjemmekino.no, men også svenske Ljud&Bild er herved å betrakte som en sammarbeidspartner til Hjemmekino magasinet. Da er det jo lov å håpe at dette sammarbeidet også vil komme hjemmekino.no til gode.

(disse opplysningene er å finne i Håvard Holmedal sin leder i nyeste nr av magasinet hjemmekino.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.10.2008 18.18.27 #17 av 38
Postet av: SVS Inderoy
Blir det noe ekstra tilbud til oss som er Premium Club abonenter på hjemmekino eller forblir dette kun hos avforum ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.10.2008 18.35.48 #18 av 38
Postet av: Skrotnisse
"SVS Inderøy" skrev:Blir det noe ekstra tilbud til oss som er Premium Club abonenter på hjemmekino eller forblir dette kun hos avforum ?


akkurat det tror jeg nok vi må vente med å finne ut av. Det virker som om ikke alle detaljene er hundre pros på plass enda. Både i denne tråden og i lederen i hjemmekino står det at det vil bli endel forandringer fremmover.
I og med at premium club har vært "hjemmekino sin greie" så føler jeg meg ganske sikker på at avforum ikke lenger vil ha det samme innholdet i premium club.

Det blir spennende å se.

For nå raser iallefall diskusjonen på avforum om ikke annet :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.10.2008 07.47.24 #19 av 38
Postet av: HenningHG
Og nå er tråden stengt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.10.2008 07.53.47 #20 av 38
Postet av: Skrotnisse
jupz.

den ble opprettet, og etter 15min var ett par innlegg slettet og tråden stengt. Så ble den åpnet igjen, jeg skreiv ett innlegg, det ble slettet og tråden stengt igjen. Under denne perioden hadde moderator også forandret sine opprinnelige innlegg.

Lenge leve sensuren!!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.10.2008 13.37.04 #21 av 38
Postet av: HenningHG
Har på følelesen at ingen hos Hjemmekino ringte Lygren, og fortalte han at han ikke var primær kanalen for hjemmekion lenger. Men det kan jo bli interessant og se hva som skjer med Premium club. Som til nå ikke har levert noe serlig mer en pdf. utgaver av hjemmekino. Det har vært et par flotte kurs. Men vi har sett lite til tilbudene på rodukter de forespilet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.10.2008 13.50.54 #22 av 38
Postet av: Skrotnisse
mm, det ligger nok noe bak.

Men som du skriver så blir det spennende å se hva som skjer med premium club fremmover. Og ikke minst blir det spennende å se på situasjonen "hjemmekino vs avforum". Sammarbeidet med hjemmekino har uten tvil kommet avforum til gode, men det har også kommet hjemmekino til gode. Så her kan det nok bli litt livat ja.

Det jeg derimot ikke likte overhodet var at det plutselig ikke ble lov å diskutere dette på avforum pga at situasjonen var mer komplisert enn hva det sto i lederen i hjemmekino. Jeg har full forståelse for at Lygren gjerne vil få en klarthet i dette med hjemmekino, men avforum skal være et åpent forum og når det plutselig ikke blir lov til å diskutere en situasjon som kanskje er litt negativt for avforum synes jeg at sensuren har gått altfor langt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.10.2008 14.20.08 #23 av 38
Postet av: orso
Avforum er ikke et åpent forum og en av hovedgrunnene til at jeg sjelden bruker det mer. Forumer som holder på slik de gjør, bør man egentlig boikotte.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.10.2008 16.32.01 #24 av 38
Postet av: Tiger
Gratulerer med viktig samarbeidsavtale, Rune. :)

Så lenge bladet og AVforum ikke har en eksklusiv avtale så ser jeg ikke problemet med at bladet inngår et samarbeid med hjemmekino.no. Når leder i bladet kringkaster et nytt samarbeid så må man kunne anta at avtalen ikke er gjensidig ekskusiv. Noe annet ville vært uprofesjonelt. At man ikke kan diskutere saken, som allerede er i public domain, på AVforum virker rart.

Nå er det ingen av oss som kjenner hele bildet, så vi kan jo bare spekulere...noe vi forumbrukere jo er flnke til. :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.10.2008 17.23.18 #25 av 38
Postet av: Rune
Takk for det Tiger.

Jeg tror jo at samarbeidet skal føre til at siden blir mer lik det jeg drømmer om at den skal bli.
Hva det blir til er jeg like spent på som dere. Vi har rett og slett ikke rukket å prate så mye om dette, da enigheten om å inngå et samarbeid omtrent tok 5 minutter. (jeg er enkel å ha med å gjøre :-)) Jeg har iallfall fått ny giv og kommer til å prøve å legge alt av min (lille) fritid i dette fremover. Så alle forslag om forbedringer tas imot med stor takk. Denne helgen skal jeg prøve å forberde min.hjemmekino.no noe da det ikke funker 100%. (første fridager på 4 uker må brukes effektivt:-))

Når det gjelder kritikken av AVforum er det viktig at folk skiller mellom de flinke moderatorene/brukeren og admin/eier av avshop/avforum. Jeg har selv vært moderator der og generellt er moderatorene uenig i hvordan admin sensurer, sletter og utestenger folk for kritikk. Det er også dette som har gjort at jeg flere ganger har takket nei til å selge siden, da jeg syns det er viktig at det finnes et forum hvor man kan diskutere fritt, ikke får lest sine private meldinger eller truet med søksmål fordi man er kritisk. Jeg håper iallfall at jeg får klar beskjed fra brukerne hvis jeg oppfører meg slik.

Når det gjelder samarbeidet mellom bladet Hjemmekino og Avforum vet jeg ingenting og kan ikke hjelpe med spekulasjonene :-)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.10.2008 07.12.28 #26 av 38
Postet av: petre2006
All respekt å melde, så tror jeg bomholt her sa noe som egentlig mange her inne vet om, og har godt manifistert i sin hverdag. Nemlig at avforum er et regimebasert post-sovietisk diskusjonsfora, der kun meninger som kan føre til mersalg hos avshop er lovlige.

Jeg er bittelitt urolig hvis det er snakk om å slå samme de to foraene (leste jeg FOR mye mellom linjene nå?) for da får jeg litt halvpanokk med tanke på nivået på innleggene. Igjen, med all respekt å melde til avforum, så sliter de med en annen ting, MYE 'useriøst' fjas i mange av topikene, og skal dette smitte over hit frykter jeg at det kan bli undergangen for den superbe kvaliteten vi har blitt bortskjemt med her, oss som faktisk valgte hjemmekino.no på grunn av blandt annet kvalitet på innhold og diskusjonene.

Vel, skal ikke male fanden på veggen, og som nevnt, kanskje jeg leste for mye mellom linjene. Kanskje Rune vil ta livet av mine mareritt med en gang? ;-)

Petter
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.10.2008 10.10.06 #27 av 38
Postet av: Rune
"petre2006" skrev:Kanskje Rune vil ta livet av mine mareritt med en gang? ;-)

Ingen fare du kan sove trygt. Jeg selger heller Berit til Taliban før det skjer. :wink:
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.10.2008 11.19.58 #28 av 38
Postet av: Berit
"Rune" skrev:
"petre2006" skrev:Kanskje Rune vil ta livet av mine mareritt med en gang? ;-)

Ingen fare du kan sove trygt. Jeg selger heller Berit til Taliban før det skjer. :wink:


Hehe. Og jeg er ikke til salgs så da er vi jo sikret :lol: :!:
Hjemmekino.no - På nett siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.10.2008 13.25.00 #29 av 38
Postet av: petre2006
"Berit" skrev:

Hehe. Og jeg er ikke til salgs så da er vi jo sikret :lol: :!:


I følge Taliban har det ingenting å si hva DU mener, dette er helt opp til Rune å avgjøre.. ;-)

Kødda, skal slutte å spore av denne tråden og bare nyte samarbeidet mellom blad og fora, hurra!

Petter
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.10.2008 15.18.04 #30 av 38
Postet av: orso
Nytt forslag:
Endring slik hele bilder vises ved opplasting. Jeg har prøvd ulike oppløsninger, men det kommer scrolling uansett. Eller er det bare meg?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar