Logo

Hjemmekino med NAD

Skriv et svar
04.01.2008 16.13.46 #1 av 7
Postet av: Desmo-Dude
Skal sette sammen et hjemmekinoanlegg,men trenger litt bistand.Har i dag CERWIN-VEGA CLSC-215 som jeg har planer om å bruke som frontsystem.Disse blir drevet av 2 stk NAD 2700 THX.Dette har jeg pr i dag.Når det gjelder senter,så tenkte jeg at CERWIN-VEGA CLS-6C kunne være ett godt valg.Høres det ok ut?Videre så trenger jeg en receiver som da skal drive senter,og fordele lyden til frontsystemet.Har dere noe forslag til hva man skal velge?Bør jo ikke yte så mye da frontsettet har egne forsterkere.Har NAD noe?Greit å beholde stilen synes jeg,hvis det er mulig.Skal bruke PS3 som spiller.Takker for alle forslag!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.01.2008 16.16.53 #2 av 7
NAD skal vist være ett godt valg til CV, det er en del tilbud på Hifiklubben som du bør se nærmere på. Hvilken prisklasse vil du forholde deg til?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.01.2008 16.45.46 #3 av 7
Postet av: Desmo-Dude
Har egentlig ikke satt noen makspris.Men gidder ikke kjøpe noe som er helt vanvittig.Det må jo stå litt i stil med resten.Har du formening om det å bruke PS3 som spiller?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.01.2008 16.49.56 #4 av 7
Mener du da som DVD, Blu-Ray eller CD-spiller?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.01.2008 17.00.28 #5 av 7
Postet av: Typhoon7
Min erfaring med PS3 som DVD-spiller er positiv. Synes den gjør en minst like god jobb som min gamle Denon DVD-1920, spesielt på mørke scener.

Som CD-spiller med og uten ekstern DAC, har jeg ikke fått testet ut ennå. Har ikke testet så mye i påvente av ny forsterker.

Hvis det ikke er et must med NAD, så ville jeg vurdert Yamaha, Denon, Marantz eller Onkyo. Litt avhengig av hva du er ute etter.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.01.2008 17.13.50 #6 av 7
Postet av: Desmo-Dude
"Tommy(Actionchicken)" skrev:Mener du da som DVD, Blu-Ray eller CD-spiller?

Mener som alle 3.Både musikk og film.
"Typhoon7" skrev:Min erfaring med PS3 som DVD-spiller er positiv. Synes den gjør en minst like god jobb som min gamle Denon DVD-1920, spesielt på mørke scener.

Som CD-spiller med og uten ekstern DAC, har jeg ikke fått testet ut ennå. Har ikke testet så mye i påvente av ny forsterker.

Hvis det ikke er et must med NAD, så ville jeg vurdert Yamaha, Denon, Marantz eller Onkyo. Litt avhengig av hva du er ute etter.

Er ikke noe must med NAD,men de blir veldig synlige der de kommer til å stå...midt i stua,så synes det ser best ut med NAD.Synes NAD er fine å se på...enkle og funksjonelle.Også har jeg bare positive erfaringer med NAD.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.01.2008 17.17.46 #7 av 7
Dette kan du lese mer om her:
viewtopic.php?f=5&t=10252
viewtopic.php?f=5&t=9764
viewtopic.php?f=2&t=10058

Som CD-Spiller funker den helt greit syntes jeg, men syntes den mangler litt dynamikk. Til prisen er det en meget god multimedia avspiller.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar