Logo

hjemmebygget takoppheng til HP 7122 projektor

Skriv et svar
08.11.2005 16.16.55 #1 av 2
Postet av: dejavu
Heisann.
Jeg må få hengt projektoren min opp i taket, hvor den må henge opp-ned,for at det skal være mulig å få bra bilde i riktig høyde. HP har originale oppheng til denne type projektorer. De er selvsagt svindyre,så jeg lurer på om noen har snekret et oppheng sjøl? Mener jeg leste et innlegg her på forumet, hvor en skrev at man kunne demontere fotstøtten, og deretter skru projektoren opp i taket.
Men så blir det jo et problem å justere den, vil jeg tro. Uansett,-akkurat det innlegget finner jeg ikke igjen. Så,-er det noen som har laget oppheng sjøl til denne projektoren? Slik ser den ut...

http://h20195.www2.hp.com/search/pdf/09 ... f05236.pdf

Edit..Ser jo nå at jeg har postet i feil foum. Prøver selv å flytte...Om ikke satser jeg på at moderator sletter(-:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.11.2005 09.14.52 #2 av 2
Postet av: pAnZeRkNaKkEr
heisann!
Nå vet jeg ikke hvordan din projektor ser ut på undersiden med tanke på skrue-fester o.l. men i teorien skal det godt gjøres å IKKE klare å lage et oppheng for denne. Laget selv et takoppheng til min PB 2140 vha en avsagd lampefot og en 12 mm sponplate. Vanskelig å forklare så jeg har tegnet en skisse som viser deg prinsippet. For meg har denne metoden funket helt fint. Pass på å bruke kraftige nok skruer da man kan finne på å "bryte" litt i projektorn når tilkoblinger skal inn og ut.
Det verste var å finne skruer som passet inn i skruhullene på projektoren, men litt leting i garasjen hadde et fint utfall. Projektor-oppheng.JPG Projektor-oppheng.JPG ( 29,416015625 KB) Vist 379 ganger
ICH BIN DER pAnZeRkNaKkEr!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar