Da har jeg endelig tatt meg tid til å ta et par bilder i stua mi, og har lagt det på min.hjemmekino.no (
http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=197). Stua fungerer som stue når den skal det, og en helt ok hjemmekino når jeg vil se film.
Utstyrslisten er som følger:
System Audio 1280 mk2 fronthøyttalere
System Audio 720AV senterhøyttaler
System Audio 505 surroundhøyttalere
SVS PC12-NSD subwoofer
DynaBel Arges selvbygd subwoofer
Marantz SR5400 surroundreciever
PS3 for avspilling av blu-ray
TViX M-6500 som mediastreamer
Pioneer DV-565 med analoge utganger for SACD
Xbox Classic med XBMC (lite i bruk nå)
Kreatel IPTV-tuner
Logitech Harmony One - one remote shall control them all (utenom PS3-en, da)
Selvbygd TV-bord (byggebilder her:
http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?f=28&t=11400)
Siste anskaffelse var SVS-subben i begynnelsen av april. Jeg hadde tenkt å spørre litt her inne, men kom uansett fram til at det var en slik det ble plass til hos meg, og jeg var redd for at de dyrere sylinder-subbene skulle bli litt overkill. Jeg ser jo nå i ettertid at jeg sikkert kunne gått opp et hakk til, men det får kanskje bli en til i en ikke altfor fjern framtid
I mellomtiden har jeg koblet opp den gamle, selvbygde DynaBel-subben i tillegg. Håpet var å få litt mer punch i den øvre delen av sub-skalaen, men jeg har ikke begynt å tenke på hvordan jeg skal få kalibrert dette på et fornuftig vis.
Ellers har jeg noen spørsmål innimellom her...
Man tenker jo hele tiden på oppgraderinger, og jeg har gjort meg noen tanker. For det første - ny forsterker med støtte for Dolby TrueHD og DTS HD-MA er et sterkt ønske. Dere som ser mye film - merker dere stor forskjell fra vanlig DD og DTS til de nye HD-formatene? Jeg vurderer en Yamaha RX-V1900, som burde gi noe mer kraft til frontene mine, og i tillegg mulighet for presence (om det er noe å satse på - eller er det mer for dem med lerret og pj som vil heve lyden opp fra "under" lerretet?). 7.1 er uansett ikke aktuelt i stua mi.
Surroundhøyttalerne kunne jeg også tenkt å skifte ut. Tanken var et par SA 705, som har de samme elementene som frontene og senteren (med kun en bass/mellomtone i stedet for to). Og da får jeg jo SA 505-ene til overs som kan kobles opp som presence
Høres dette ut som en fornuftig oppgradering, eller er det andre ting jeg har oversett?
Alle innspill mottas med takk
-
Yamaha RX-V3900T, System Audio 1280 mkII, SA 720 AV, SA 705, SA 505, SVS PC12-NSD, Epson EMP-TW700, DreamScreen v3 tab 92", Samsung LE40A656, Acer Revo R3610 med XBMC, Panasonic DMP-BD60, Pioneer DV 565-AS, PS3, Get HDi, Logitech Harmony One