Logo

Hjelp til valg av sub ? =)

Skriv et svar
11.03.2007 20.44.36 #1 av 21
Postet av: T1Daniel
Kjører pioneer vsx 1016v 7x150w reciever og har foreløpig proson c66 180w fronthøytalere..

Har lyst å kjøpe 15 tommers subben i cls serien til cv men lurer litt på om noen har noen alternativer og anbefalinger i prisklassen 4-5000kr før eg flesker til... (hva på hifiklubben for å høre cls 15 men de alle va utsolgt hehe)

Svs får jo ekstremt med skryt men hvor forhandler de disse i norge ? :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.03.2007 21.42.39 #2 av 21
Postet av: Torja
Link til Lsound som forhandler SVS er her:
http://www.lsound.no/nor/?language_iso=nor
Til rund 5000,- er det ingen over eller ved siden av. I forhold til SUB.
Eventuelt kan du se på XTZ sine subwoofere:
http://www.surround.no/product/6972/843 ... farve.html
ekstremt gode, spesielt til musikk etter prisen...
:wink:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.03.2007 22.22.35 #3 av 21
Postet av: T1Daniel
Kansje eg skulle fått med at målet mitt er masse av dyp bass og nok av punch.. er svs`n overlegen cv på alt her eller ? :) Er det best går eg for svs :) Men er så vanskelig når eg ikkje får hørt før eg kjøper hehe..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.03.2007 22.39.07 #4 av 21
Postet av: Torja
SVS overgår alt i dypbass etter prisen i alle kategorier. Så sånn er det..

Har selv svs og bruker dette som regel i sterio, og den er ekstremt godt integrert med concept 8 høytalerne fra Dali. Det ekstra bass fundamentet er meget behagelig å høre på i de fleste sammenhenger, også med SACD.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.03.2007 12.18.45 #5 av 21
Postet av: Soundispower
"T1Daniel" skrev:Kansje eg skulle fått med at målet mitt er masse av dyp bass og nok av punch.. er svs`n overlegen cv på alt her eller ? :) Er det best går eg for svs :) Men er så vanskelig når eg ikkje får hørt før eg kjøper hehe..


Svs har returordning i tilfelle du ikek er fornøyd mener jeg å vite
45 dager elr no?
forhør deg med dem:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.03.2007 19.36.23 #6 av 21
Postet av: T1Daniel
Flesket til å bestillte denne subben hehe... håper det blir bra :)

Burde kansje kjøpe meg ett lite skur langt inni skogen så eg kan bruke den også :)

http://www.lsound.no/nor/index.php?side ... 99&id=3395
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.03.2007 19.39.20 #7 av 21
Postet av: Torja
Lykke til, fortell hvordan det går.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.03.2007 20.09.59 #8 av 21
Postet av: T1Daniel
Skulle få en e faktura på mail men den e ikkje kommet :O hehe.. venting en dag ekstra på meg ser det ut til :P

Tilbakemeldinger skal eg klare å komme med :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.03.2007 19.12.08 #9 av 21
Postet av: Alex F
Du blir garantert fornøyd med SVS. har selv en SVS PB10. Storfornøyd. Det eneste dumme er at subwooferen er DYYYYP. Har plassert den under et bord. :D
Mirage, bare må ha det !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.03.2007 21.59.11 #10 av 21
Postet av: T1Daniel
har fått subben og prøvd den nå ... kan jo begynne med å si at det med at subben er stor er ingen spøk.. tvert i mot helt sannt.. va grei dyp bass i den men null punch så er litt skuffet.. va ingen revolusjon men skal prøve mer i morgen på dagtid når klokkeslettet tilsier at det er ok.. kansje med bedre plassering og litt justeringer blir det bra..

kan også nevne at det elementet er ingen problem å vrenge..

litt skuffet over det leverte produktet og da ene skruen som holder fast bassreflex rører er skrudd skrått inn og reflex røret glipet litt.. kansje litt pirkete av meg men for 7k på ett nytt produkt skal det være ordentlig :)

Kom gjerne med tips for å få optimal lyd av denne :)

Blir det ikkje veldig mye bedre i morgen vurderer eg sterkt å returnere..

vet ikkje om det er bare min smak som gjør det eller om det noe gale med produktet men for min del va det helt grei bass visst man betaler 3-5000kr men ingen grunn til å hoppe i taket..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.03.2007 08.18.01 #11 av 21
Postet av: AndreWerdenskrieg
"T1Daniel" skrev:har fått subben og prøvd den nå ... kan jo begynne med å si at det med at subben er stor er ingen spøk.. tvert i mot helt sannt.. va grei dyp bass i den men null punch så er litt skuffet.. va ingen revolusjon men skal prøve mer i morgen på dagtid når klokkeslettet tilsier at det er ok.. kansje med bedre plassering og litt justeringer blir det bra..

kan også nevne at det elementet er ingen problem å vrenge..

litt skuffet over det leverte produktet og da ene skruen som holder fast bassreflex rører er skrudd skrått inn og reflex røret glipet litt.. kansje litt pirkete av meg men for 7k på ett nytt produkt skal det være ordentlig :)

Kom gjerne med tips for å få optimal lyd av denne :)

Blir det ikkje veldig mye bedre i morgen vurderer eg sterkt å returnere..

vet ikkje om det er bare min smak som gjør det eller om det noe gale med produktet men for min del va det helt grei bass visst man betaler 3-5000kr men ingen grunn til å hoppe i taket..


Jeg skal garantere deg at du er langt fra optimal plassering hvis ikke denne låter bra. Jeg har hört 10" flere ganger og den er helt vill.

Her kan du lese litt om subwooferkalibreing:
http://www.lsound.no/nor/index.php?side ... 4&art=5515
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.03.2007 10.18.24 #12 av 21
Postet av: T1Daniel
tror også eg e langt unna optimal bass :) for all del den låter bra men foreløpig ikkje noe mer.. kommer med flere komentarer senere på dagen :) .

Kan jo også nevne at høytalerne eg spillte sammen med er reine mellomtone/diskant høytalere.. de eg har selv er fulltone.. :)

denne subben vil nok høres mye bedre ut med fultone tenker eg da den ikkje spiller punch noe serlig.. gleder meg til å prøve finding nemo med akvarie dunkingen i dag.. :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.03.2007 11.36.18 #13 av 21
Postet av: AndreWerdenskrieg
Den har masse punch, du må må bare få plassert den skikkelig.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.03.2007 20.44.28 #14 av 21
Postet av: Alex F
At den ikke har punch, skjønner jeg ikke. Det henger nok sammen med plassering. Du er i så fall den første som sier at den bare låter greit til prisen. De aller fleste sier at det ikke finnes noen subwoofer i nærheten i den prisklassen.

Men er du ikke fornøyd, så er det vel bare å levere tilbake. Er spent på hva du evt velger i stedenfor.

Uansett, lykke til
Mirage, bare må ha det !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.03.2007 21.19.49 #15 av 21
Postet av: T1Daniel
Dere har ganske rett :) Har justert å plassert å lekt endel nå og den funker meget bra.. har ikkje vert i ett rom noen sted.. ikkje på en kino en gang med så masse dypbass... vil si at cv har mer party lyd men på film er nok svs`n ganske overlegen :)

En keeper :)

Vi får se om kansje ikkje eg kjøper en kombo med cls 15 subben og svs`n :)

Tror dette vil gi ganske ultimat film lyd... første omgang får større fronthøytalere og sette de eg har forann no bak være prioritert..

+ et lite hus i skogen da..

Nabovarsel: sprengning pågår
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar