Logo

Hjelp til valg av kabler og sub

Skriv et svar
12.01.2007 20.54.14 #1 av 7
Postet av: Admonish
Hei!

Etter innkjøp av en 40" LCD Tv så fant jeg ut at jeg måtte kjøpe meg nytt hjemmekino anlegg også. Tven kunne jo ikke være bedre enn anlegget :evil:

Så nå har jeg bestilt følgende komponenter:

Harman Kardon AVR 645
Harman Kardon DVD 47

Klipsch RF-7
Klipsch RC-7
Klipsch RS-7

-------------------------------------------------------------------------------------


Det eneste som gjenstår er kabler og en subwoofer.

Har sett endel på Tara Labs kabler, de virker veldig gode.
Frontene og senteren har biwire terminal noe surround høytalern ikke har.

Tenkte da Tara Labs Helix 8 til frontene og senteren:
http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter ... _meter.htm

Og Tara Labs Helix 6 til surroundene:
http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter ... _meter.htm

Er dette noe som gjør susen?

-------------------------------------------------------------------------------------

Til sub har jeg enten tenkt meg en XTZ 99 W10.16:
http://www.surround.no/product/6972/843 ... _Matt.html

Eller en SVS PB10-NSD:
http://www.lsound.no/nor/index.php?side ... 99&id=1432

Noen anbefalinger?

Takker for alle tips!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.01.2007 21.05.18 #2 av 7
Postet av: AndreWerdenskrieg
Jeg har 2 stk XTZ99W12S og jeg synes de spiller meget bra. Jeg må allikevel inrömme at SVS'en er hakket råere.
SVS'en er å anbefale selv om XTZ'en også spiller meget bra. Men tenk deg at SVS'en er råere en selv XTZ99W12S som har et 12" element, så kan du tenke deg forskjellen på denne og XTZ99W10.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.01.2007 21.49.14 #3 av 7
Postet av: pnerbye
Høyttalerkabler kjøper du på Biltema. 4kvmm bør holde. Prisen på de TaraLabs kablene er helt hinsides, og jeg vedder mye på at du ikke hører forskjell på disse og Biltemakablene. Det koster deg 200 kroner å prøve Biltema på frontene, og så låner du med deg TaraLabs-kabler og prøver. Har jeg rett har du spart noen tusen. Bruk penga på sub! :D

Jeg har ikke hørt XTZ, men 99 W12 skal være en god sub. Selv har jeg 2 stk SVS PB10-ISD, og det trøkker bra i kinoen.
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.01.2007 23.09.41 #4 av 7
Postet av: Admonish
"AndreWerdenskrieg" skrev:Jeg har 2 stk XTZ99W12S og jeg synes de spiller meget bra. Jeg må allikevel inrömme at SVS'en er hakket råere.
SVS'en er å anbefale selv om XTZ'en også spiller meget bra. Men tenk deg at SVS'en er råere en selv XTZ99W12S som har et 12" element, så kan du tenke deg forskjellen på denne og XTZ99W10.


Hmm da tror jeg at jeg i utgangspunktet går for en XTZ, får se hva lønninga ender på denne måneden :)

Takk for tipset :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.01.2007 23.14.58 #5 av 7
Postet av: Admonish
"pnerbye" skrev:Høyttalerkabler kjøper du på Biltema. 4kvmm bør holde. Prisen på de TaraLabs kablene er helt hinsides, og jeg vedder mye på at du ikke hører forskjell på disse og Biltemakablene. Det koster deg 200 kroner å prøve Biltema på frontene, og så låner du med deg TaraLabs-kabler og prøver. Har jeg rett har du spart noen tusen. Bruk penga på sub! :D


Hehe, leste nettopp endel innlegg på avforum om dette her med pris/kvalitet når det kommer til kabler:p
Jeg er nok også av den oppfatning at en kabel til 59.000 ikke sender så mye penere lyd til mine øyre enn en til 1000kr, men jeg tror faktisk det er en ørliten forskjell fra Biltema til 1000kabler. Ikke at jeg vet noe om det egentlig, da dette er en ganske ny hobby :)
Men syns også det er litt gøy å ha kabler som *ser* "bedre ut".

De kablene er smekkdyre i Norge men ikke fullt så dyre i USA.
Finner de eksakt samme kablene til ca 700-800 kr i enkelte butikker der, så tror jeg vil gå for det :)

Men tusen takk for tipset :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.01.2007 14.51.57 #6 av 7
Postet av: Typhoon7
Blir ikke kablene til bakhøytalerne for korte?
Tre meter er ikke veldig langt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.01.2007 17.53.28 #7 av 7
Postet av: Admonish
"Typhoon7" skrev:Blir ikke kablene til bakhøytalerne for korte?
Tre meter er ikke veldig langt.


Jo de eksakte kablene er for korte. Ga bare linken for å vise type kabel, skal prøve å finne lengre utgaver av den fra Uniten
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar