Logo

Hjelp til valg av dvd spiller.

Skriv et svar
21.03.2005 11.59.15 #1 av 13
Postet av: The-Joker
Har lett litt å funnet fire dvd spillere å velge mellom.
max pris. ca 2200,-

1. Kiss DP-1500 m/nettverk
2. Pioneer DV-575A
3. Yamaha DVD-S550
4. Philips DVP-630

Håper å kunne få litt hjelp til å velge en av disse. (eller om noen veit om noen andre bra spillere som stiller til nogenlunde samme pris som disse)

Har til nå spilt dvd'ne mine på ps2, eller så går det mye i divx o.l. filer.

Kan si såpass som at jeg ikke har peiling på dvd spillere selv, håper derfor på god hjelp av dere! :)

Marius.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.03.2005 12.05.47 #2 av 13
Postet av: arntos
Hei!


Har selv DV575 som jeg er meget godt fornøyd med. Søker du litt på forumet finner du at det er delte meninger mellom DV575 og DVD-S550.

Hva salgs TV skal du bruke den opp mot, har du bruk for evt DVI el tilsvarende utgang?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.03.2005 12.52.53 #3 av 13
Postet av: The-Joker
Ja, har prøvd å finne alt jeg kan om de dvd spillern'e jeg har kommet frem til. Men er så usikker. Den eneste spiller'n jeg ikke har funnet noe informasjon om er den kiss spiller'n. DV575 virker jo grei. men har det problemet at jeg ikke greier å se så stor forskjell på disse spillerene. Støtte for mange media typer er vel kanskje noe jeg ser etter. Har en litt eldre sony skjerm. Så DVI er vel ikke noe jeg trenger nå, men så klart et pluss. Kan jo være jeg får brukt for det senere.

Marius.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.03.2005 12.58.18 #4 av 13
Postet av: FallenA
Av de du her nevner, vet jeg at leiren er delt i to når det gjelder Yamahaen, og Pioneeren.
Smaken er som baken, og av begge disse to er begge veldig gode, og begge har fått glimrende kritikker i Hjemmekinopressen.
Jeg tilhører den delen somliker Yamaha S550 best, og har den selv.
Jeg er strålende fornøyd, og bruker den med komponentkabel til Projektor.
Yamahaen egner seg også glimrende som musikkformidler (CD spiller).
Anbefales :wink:
Den som venter .........................osv !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.03.2005 13.03.13 #5 av 13
Postet av: arntos
På en eldre sony skjerm vil du ikke se store forskjellen mellom disse modellene. Kizz spilleren vet jeg heller lite om. Det finnes en Samsund DVD til ca 2K med dvi utgang. Testet denne på en samsung plasma skjerm og resultatet var at bildet ble bedre på component. Om det ver Tv eller DVD sin feil vites ikke.

Kjøp DV575 du blir ikke missfornøyd. Funker også bra som CD spiller.
Denne selges for tiden til ca 1700,- om jeg ikke tar feil
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.03.2005 13.07.16 #6 av 13
Postet av: The-Joker
Hehe, ja.. Har fått med meg at det er litt strid imellom disse to. :)
Hva er det du synes det er som gjør yamaha til den beste da? Går vel sikkert like rundt for min del da, har aldri hatt dvd spiller før. Ser en hel haug med film ifra pc'n Har kopla tv skjermen som en klon til pc'n. Men der er liksom litt på tide med en dvd spiller nå synes jeg. At spilleren funker som en bra cd spiller med god lyd er et stort + for meg!

Marius.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.03.2005 13.13.30 #7 av 13
Postet av: The-Joker
"arntos" skrev:På en eldre sony skjerm vil du ikke se store forskjellen mellom disse modellene. Kizz spilleren vet jeg heller lite om. Det finnes en Samsund DVD til ca 2K med dvi utgang. Testet denne på en samsung plasma skjerm og resultatet var at bildet ble bedre på component. Om det ver Tv eller DVD sin feil vites ikke.

Kjøp DV575 du blir ikke missfornøyd. Funker også bra som CD spiller.
Denne selges for tiden til ca 1700,- om jeg ikke tar feil


Ja, ok! Mulig det blir en DV575 på meg da! :)

Takk for gode svar! Blir nok til at jeg bestiller meg en dvd spiller i løpet av dagen, så dere kan fortsette å si deres mening om hvilken spiller jeg burde kjøpe! :)

Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.03.2005 13.26.35 #8 av 13
Postet av: FallenA
"The-Joker" skrev:Hehe, ja.. Har fått med meg at det er litt strid imellom disse to. :)
Hva er det du synes det er som gjør yamaha til den beste da? Går vel sikkert like rundt for min del da, har aldri hatt dvd spiller før. Ser en hel haug med film ifra pc'n Har kopla tv skjermen som en klon til pc'n. Men der er liksom litt på tide med en dvd spiller nå synes jeg. At spilleren funker som en bra cd spiller med god lyd er et stort + for meg!

Marius.

Specen på disse er jo ganske like, men grunnen til at jeg valgte Yamahaen, var at jeg først hadde Pioneeren hjemme, og ikke syntes at bildet var det helt store, samt at når jeg brukte den til cd spiller så var lyden litt "tynn", eller lite dynamisk om du vil!
Jeg lånte en Yamaha av en kamerat, og sammenlignet, og i mine øyne/ører, så virket det som to forskjellige verdener!
Det er mulig at den ikke passet meg, men at det er litt som en smakssak.
Jeg endte opp med å kjøpe meg Yamaha jeg da :wink:
Den som venter .........................osv !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.03.2005 13.45.20 #9 av 13
Postet av: The-Joker
Ja, forstår. Står vel stort sett mellom yamaha og pioneer for meg nå da. Disse jeg har satt meg mest inn i. Skal prøve å finne litt mer informasjon om de rundt på nettet så får jeg se. :)

Marius.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.03.2005 13.56.21 #10 av 13
Postet av: The-Joker
En ting til jeg kom på. Hvordan er det med media typer på disse 2 spillerene? Sånn som divx. Står divx på begge, men vil det si både ver: 3.11, 4 og 5? Og hva med mpeg?

Marius.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.03.2005 14.14.27 #11 av 13
Postet av: FallenA
"The-Joker" skrev:En ting til jeg kom på. Hvordan er det med media typer på disse 2 spillerene? Sånn som divx. Står divx på begge, men vil det si både ver: 3.11, 4 og 5? Og hva med mpeg?

Marius.


På Yamaha sine sider står det følgende om s550 !

"DVD-spillere med Componentvideoutgang og DivX

DVD-S550 er en DVD-spiller med bilde og lyd av høy kvalitet. Features som bl.a avspilling av de fleste lydformat inkl. DivX, MP3, WMA, PAL/NTSC Progressive Scan (linjedoblering), JPEG og video D/A-omvandler av høy kvalitet, zoomfunksjon samt at den er meget brukervennlig.

PAL/NTSC Progressive Scan
PAL/NTSC-konvertering
Component video utgang
DivX, DVD-video, SVCD, VCD, JPEG, Audio CD og MP3-avspilling
DVD+R/RW, DVD-R/RW, CD-R/RW og WMA avspilling
Photo CD avspilling
108MHz/12 bits video D/A-konverter for høy bildekvalitet
192kHz/12 bits audio D/A-konverter for høy lydkvalitet
MP3 navigatormeny
Avspilling av mikset JPEG/MP3-plater
6-trinns multizoom "


Jeg bruker ikke XdiV, eller Xvid noe serlig, men de jeg har prøvd har blitt avspillt uten noen form for problemer !

Les mer her :

http://www.yamaha-hifi.com/index.php?la ... O&idcat1=1
Den som venter .........................osv !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.03.2005 14.32.11 #12 av 13
Postet av: The-Joker
FallenA: Takk for link! :) Tror det ble en yamaha på meg jeg! :D Og Takk for all hjelp!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.03.2005 14.44.24 #13 av 13
Postet av: FallenA
:D Bare hyggelig !
Det er jo det forumet er til for !
Den som venter .........................osv !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar