ørjan
Aktiv
E-post
Hei...er på jakkt etter en ny digital hjemmekinoforsterker,er det noen som har noen bra forslag til hva jeg bør velge???? prisklasse max:5500
boly
Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
Tror ikke du finner en digital reciver i det prisleiet desverre.(mulig feil?)
men her er noen vanlige recivere: Yamaha RXV657 Titan, Denon avr 2106
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Bidd@
Meget Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
Nettside
Joda, du får receiver til Jamo DVR50 (5x50W) (identisk også med Kiss) med innebygd DVD spiller til den prisen. Heldigital og meget bra hvis du ikke skal bruke den til pj.
Edit: ...og velkommen til forumet.
mvh Bidda
Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"
Prosjektbilder
RedMoon
Aktiv
E-post
ørjan
Aktiv
E-post
Takker for forslaget...frister med ein Panasonic siden eg vurdere panasonic plasma tv!!!!!!
Gresse er skjelden grønnere på andre siden,men det hender!!!
Bidd@
E-post
Nettside
Burde ikke være noe tvil da, løp og kjøp
mvh Bidda
Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"
Prosjektbilder
RedMoon
Aktiv
E-post
Jeg har også en Pana plasma på vei, en PV500, og er veldig i tvil når det gjelder forsterker. Panasonic's SA-XR55/70 har en utrolig entusiastisk skokk med eiere i USA. Her i Norge har de fått veldig lite oppmerksomhet og omtale. Jeg står mellom en dyr receiver til over 10k (f.eks. Onkyo TX-SR803E/Denon AVR3806/Yamaha RX-v2600) eller den lille tassen fra Panasonic til under halve prisen....
Ser man på tester når det gjelder
levert kraft, leverer Pana'n MER watt i 6 kanaler enn Pioneer VSX-AV4 ! I stereo-mode bruker den automatisk de ledige bakre kanalene til å "bi-ampe" frontene med....er dette vanlig på andre receivere ?
Riktignok mangler den nok en del på finesser, men så lenge jeg kan kjøre signalet fra min JVC DVD-recorder via HDMI gjennom receiveren til TV'n, er jeg igrunnen fornøyd. Det ville jo bli mer penger til høyttaler-oppgradering !?!
pnerbye
E-post
"RedMoon" skrev:I stereo-mode bruker den automatisk de ledige bakre kanalene til å "bi-ampe" frontene med....er dette vanlig på andre receivere ?
Alle de øvrige receiverene du nevner kan bruke surround back til å bi-ampe frontene (i alle fall Denon og Yamaha) om du ikke bruker dem til noe annet. Behøver ikke å være i stereo-mode heller.
Jeg har nettopp handlet RX-V2500 og er veldig fornøyd så langt. Det blir jo også et spørsmål om matching mot høyttalere. Når jeg valgte Focal JMLab var det naturlig å handle Yamaha fordi den matcher godt, samtidig som den kan handles av samme forhandler og pakkes inn i en god avtalepris.
Petter
Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
RedMoon
Aktiv
E-post
Alle de øvrige receiverene du nevner kan bruke surround back til å bi-ampe frontene (i alle fall Denon og Yamaha) om du ikke bruker dem til noe annet. Behøver ikke å være i stereo-mode heller.
Ja, det er jeg klar over at de kan. (Selv om det du beskriver vel er bi-wiring ?) Men Pana'n gjør det automatisk når du kjører i stereo-mode...
uten et ekstra sett høyttalerkabler. Tror ikke det er mange receivere som fungerer slik ?
Kunne godt tenkt med en Yamaha RX-v2600, men har for øyeblikket litt vanskelig for å forsvare den mye høyere prisen i forhold til Pana'n. Ville gjerne sett skikkelige målinger/tester også.
Det blir vel Audiovector høyttalere her i huset ganske snart, og jeg er ikke sikker på hvilke(n) receiver(e) de passer best sammen med...
pnerbye
E-post
"RedMoon" skrev:Ja, det er jeg klar over at de kan. (Selv om det du beskriver vel er bi-wiring ?) Men Pana'n gjør det automatisk når du kjører i stereo-mode...uten et ekstra sett høyttalerkabler. Tror ikke det er mange receivere som fungerer slik ?
Det var en merkelig greie, men jeg snakker om bi-amping. Bi-wiring har ikke noe for seg.
"RedMoon" skrev:Kunne godt tenkt med en Yamaha RX-v2600, men har for øyeblikket litt vanskelig for å forsvare den mye høyere prisen i forhold til Pana'n. Ville gjerne sett skikkelige målinger/tester også.
Her er en test av forgjengern RX-V2400:
http://www.milleraudioresearch.com/down ... v2400.html
Petter
Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Flageborg
Subwoofer guru
E-post
Nettside
Mitt valg vil være en Receiver som har PreOut på alle kanaler, for maken til lyd du kan få med et dedikert Effekt-trinn for front-høytalerne, er verdt hver krone.
Mikkel
Aktiv
E-post