Logo

Hjelp til valg av digital hjemmekinoforsterker!!

Skriv et svar
03.01.2006 20.36.43 #1 av 12
Postet av: ørjan
Hei...er på jakkt etter en ny digital hjemmekinoforsterker,er det noen som har noen bra forslag til hva jeg bør velge???? prisklasse max:5500
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2006 21.30.39 #2 av 12
Postet av: boly
Tror ikke du finner en digital reciver i det prisleiet desverre.(mulig feil?)

men her er noen vanlige recivere: Yamaha RXV657 Titan, Denon avr 2106
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2006 21.39.23 #3 av 12
Postet av: Bidd@
Joda, du får receiver til Jamo DVR50 (5x50W) (identisk også med Kiss) med innebygd DVD spiller til den prisen. Heldigital og meget bra hvis du ikke skal bruke den til pj.

Edit: ...og velkommen til forumet.
mvh Bidda

Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"

Prosjektbilder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2006 16.42.30 #4 av 12
Postet av: RedMoon
Du får også en Panasonic SA-XR70 til ca 4000,-
Den er oppgitt til "100 W x 6 into 6 ohms from 20 Hz to 20 Hz with maximum 0.09% THD (channels driven in pairs)".
Sound and Vision testet den, og den leverte faktisk 77,4 W med 6 kanaler i drift i 8 Ohm. Den fikk god omtale, kan leses her :
http://www.soundandvisionmag.com/article.asp?section_id=3&article_id=806&page_number=1

Den har HDMI (1 In/1Out).
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.01.2006 13.31.46 #5 av 12
Postet av: ørjan
Takker for forslaget...frister med ein Panasonic siden eg vurdere panasonic plasma tv!!!!!!
Gresse er skjelden grønnere på andre siden,men det hender!!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.01.2006 14.22.48 #6 av 12
Postet av: Bidd@
Burde ikke være noe tvil da, løp og kjøp ;-)
mvh Bidda

Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"

Prosjektbilder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.01.2006 15.15.48 #7 av 12
Postet av: RedMoon
Jeg har også en Pana plasma på vei, en PV500, og er veldig i tvil når det gjelder forsterker. Panasonic's SA-XR55/70 har en utrolig entusiastisk skokk med eiere i USA. Her i Norge har de fått veldig lite oppmerksomhet og omtale. Jeg står mellom en dyr receiver til over 10k (f.eks. Onkyo TX-SR803E/Denon AVR3806/Yamaha RX-v2600) eller den lille tassen fra Panasonic til under halve prisen.... :shock:

Ser man på tester når det gjelder levert kraft, leverer Pana'n MER watt i 6 kanaler enn Pioneer VSX-AV4 ! I stereo-mode bruker den automatisk de ledige bakre kanalene til å "bi-ampe" frontene med....er dette vanlig på andre receivere ?
Riktignok mangler den nok en del på finesser, men så lenge jeg kan kjøre signalet fra min JVC DVD-recorder via HDMI gjennom receiveren til TV'n, er jeg igrunnen fornøyd. Det ville jo bli mer penger til høyttaler-oppgradering !?!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.01.2006 17.03.12 #8 av 12
Postet av: pnerbye
"RedMoon" skrev:I stereo-mode bruker den automatisk de ledige bakre kanalene til å "bi-ampe" frontene med....er dette vanlig på andre receivere ?


Alle de øvrige receiverene du nevner kan bruke surround back til å bi-ampe frontene (i alle fall Denon og Yamaha) om du ikke bruker dem til noe annet. Behøver ikke å være i stereo-mode heller.

Jeg har nettopp handlet RX-V2500 og er veldig fornøyd så langt. Det blir jo også et spørsmål om matching mot høyttalere. Når jeg valgte Focal JMLab var det naturlig å handle Yamaha fordi den matcher godt, samtidig som den kan handles av samme forhandler og pakkes inn i en god avtalepris.
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.01.2006 17.18.58 #9 av 12
Postet av: RedMoon
Alle de øvrige receiverene du nevner kan bruke surround back til å bi-ampe frontene (i alle fall Denon og Yamaha) om du ikke bruker dem til noe annet. Behøver ikke å være i stereo-mode heller.


Ja, det er jeg klar over at de kan. (Selv om det du beskriver vel er bi-wiring ?) Men Pana'n gjør det automatisk når du kjører i stereo-mode...uten et ekstra sett høyttalerkabler. Tror ikke det er mange receivere som fungerer slik ?

Kunne godt tenkt med en Yamaha RX-v2600, men har for øyeblikket litt vanskelig for å forsvare den mye høyere prisen i forhold til Pana'n. Ville gjerne sett skikkelige målinger/tester også.
Det blir vel Audiovector høyttalere her i huset ganske snart, og jeg er ikke sikker på hvilke(n) receiver(e) de passer best sammen med...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.01.2006 19.18.49 #10 av 12
Postet av: pnerbye
"RedMoon" skrev:Ja, det er jeg klar over at de kan. (Selv om det du beskriver vel er bi-wiring ?) Men Pana'n gjør det automatisk når du kjører i stereo-mode...uten et ekstra sett høyttalerkabler. Tror ikke det er mange receivere som fungerer slik ?


Det var en merkelig greie, men jeg snakker om bi-amping. Bi-wiring har ikke noe for seg.

"RedMoon" skrev:Kunne godt tenkt med en Yamaha RX-v2600, men har for øyeblikket litt vanskelig for å forsvare den mye høyere prisen i forhold til Pana'n. Ville gjerne sett skikkelige målinger/tester også.


Her er en test av forgjengern RX-V2400: http://www.milleraudioresearch.com/down ... v2400.html
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.01.2006 22.50.56 #11 av 12
Postet av: Flageborg
Mitt valg vil være en Receiver som har PreOut på alle kanaler, for maken til lyd du kan få med et dedikert Effekt-trinn for front-høytalerne, er verdt hver krone. :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.01.2006 08.29.50 #12 av 12
Postet av: Mikkel
Det finnes flere digitale recievere på markedet. Som nevnt tidligere i tråden har du jo også Panasonic sin sa-xr70.
Sony har også en- Ligger på veiledene 5500,-

http://www.sony.no/view/ShowProduct.act ... a+Receiver

Jvc har også 2 modeller i denne prisklassen,

http://www.jvc.no/product.php?id=RX-D20 ... omplett.no 2600,-)

http://www.jvc.no/product.php?id=RX-D301SE&catid=100022 (komplett.no 4300,-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar