Logo

Hjelp til oppkobling av 2xhdmi inn - 1xhdmi og 1 comp ut..

Skriv et svar
18.07.2010 01.44.33 #1 av 4
Postet av: Nocko
Jeg har en projektor som ikke ikke tar hdmi, dvs jeg må bruke komponent, og en tv som selvfølgelig tar hdmi. Det jeg ønsker er å få koblet det slik at jeg kan velge om jeg skal få signalet fra min blueray-spiller(hdmi) og parabol(hdmi) på tv eller projektor. Jeg har ikke hdmi-forsterker.

Det første som slo meg var å kjøpe en splitter som tok 2-4 hdmi inn og sendte signalet ut slik jeg ville. Er det noen som vet om det finnes noe slikt som sender ut til både hdmi og komponent!? (ønsker ikke å bruke store summer på dette)

Alternativt lurer jeg på om det kanskje går an å kjøpe en hdmi switcher, hvor jeg igjen switcher den ene utgangen til komponent.. Noen som har peiling på om dette er mulig!?

Takker for hjelp og innspill...

PS!
Vet at det enkleste hadde vært å kjøpe en dyr reciever som splitter til både komp og hdmi, men har ikke så mye penger å bruke foreløpig :-(
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.07.2010 16.05.36 #2 av 4
Postet av: RfR
Tror dessverre dette ikke er mulig, altså HDMI til comp. Dette siden HDMI er digitalt og comp. analogt signal.
Prøvde dette selv på min Yamaha RX-V665B, men her får en kun HDMI -> HDMI og Comp -> Comp.
Har selv åsså en litt eldre prosjektor som kun tar component og løsning ble å kjøre alt over component. Dette medfører såklart at neste utskiftning blir prosjektoren ;)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.07.2010 17.11.23 #3 av 4
Postet av: Torja
"Nocko" skrev:
PS!
Vet at det enkleste hadde vært å kjøpe en dyr reciever som splitter til både komp og hdmi, men har ikke så mye penger å bruke foreløpig :-(


Ny receiver med HDMI og Komponent inn koster dog ikke så mye i dag. Hva er dyrt for deg?
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.07.2010 16.15.58 #4 av 4
Postet av: teebee
torja: han ser etter noe som kan bytte på å sende ut på hdmi og comp fra hdmi og ikke comp inn.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar