Logo

Hjelp til nytt crt TV-8000 kr

Skriv et svar
18.05.2005 10.56.08 #1 av 15
Postet av: orso
Har en kompis som skal kjøpe seg et nytt TV. Han vil ikke betale mer enn maks 8000 kr. Noen anbefalinger? Noen merker som utmerker seg (billedrør)? Han kjøper nok ikke på nett.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.05.2005 10.15.25 #2 av 15
Postet av: turbo1979
Kjøp så bra philips tv som du finner, de er best i den klassen. Pixel pluss og digital natural motion er møst. Digital natural motion gir silkemyke og utrolig rolige bilder. Blir suverent på film, ps2 og tv. De er også veldig bra på sortnivå.
Løp og kjøp!
Oppgraderer kontinuerlig min hjemmekino
19.05.2005 10.34.03 #3 av 15
Postet av: arntos
Bra tenkt bortsett fra at man ikke får Natural Motion for 8K i disse dager. Philips har jo kuttet bort dette på flere av de nyere TVène. 9309 har det men den koster 10K. Panasonic har også gode Tvèr i den prisklassen.

Forøvrig er det lite som slår denne Toppmodellen til JVC til under 8K er BILLIG.
19.05.2005 11.16.23 #4 av 15
Postet av: Mikael
"arntos" skrev:Bra tenkt bortsett fra at man ikke får Natural Motion for 8K i disse dager. Philips har jo kuttet bort dette på flere av de nyere TVène. 9309 har det men den koster 10K. Panasonic har også gode Tvèr i den prisklassen.

Forøvrig er det lite som slår denne Toppmodellen til JVC til under 8K er BILLIG.

32pw9309 8995,- (nse)
19.05.2005 20.46.05 #5 av 15
Postet av: orso
Han kjøpte en Panasonic skjerm til 10000 kr. Vet ikke hvilke type, men tydeligvis en toppmodell siden den har kostet mer. Vurderte JVC skjermen, men den så ikke like bra ut som Panasonicen. Ser at JVCen støtter 1080i via komponent (HD-kompatibel). Noen som har sett HD på den?
11.07.2005 11.47.05 #6 av 15
Postet av: diggy
"arntos" skrev:Bra tenkt bortsett fra at man ikke får Natural Motion for 8K i disse dager. Philips har jo kuttet bort dette på flere av de nyere TVène. 9309 har det men den koster 10K. Panasonic har også gode Tvèr i den prisklassen.

Stemmer det at denne har 75 Hz?? Det har jeg ikke sett før. Hva innebærer det i praksis?
11.07.2005 12.37.15 #7 av 15
Postet av: Headbanger Man
Hadde ikke den nye Samsungen som kan vise HDTV vært en ide? Koster vel ca 8000. Hvis han ikke allerede har handlet :?
11.07.2005 21.05.01 #8 av 15
Postet av: Runel
"bomholt" skrev:Han kjøpte en Panasonic skjerm til 10000 kr. Vet ikke hvilke type, men tydeligvis en toppmodell siden den har kostet mer. Vurderte JVC skjermen, men den så ikke like bra ut som Panasonicen. Ser at JVCen støtter 1080i via komponent (HD-kompatibel). Noen som har sett HD på den?

Har sett HD på forgjengeren HV32P37. Det bildet var utrolig bra :D Pioneer PDP435HDE ble slapp i forhold. Mye mere detajer på P37 f.eks et ansikt som så ok ut på 435 ble plutselig fult av groper uren hud o.l :?
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
13.07.2005 08.57.44 #9 av 15
"arntos" skrev:

Noen som har funnet en test/omtale av denne? Heter den forresten det samme i resten av Europa og USA? Jeg har søkt og søkt, men kan ikke finne en eneste test...
13.07.2005 09.13.44 #10 av 15
Postet av: arntos
Ser at det er flere som leter etter tester av CRT TVèr. Saken er vel at de ikke er så "hotte" på markedet lenger, derfor er det vel få som tar seg bryet med å teste disse lengre.

Men må bare si at det er dere selv som til syvende og sist må finne ut om TVèn er god nok for deres formål. Jeg leste en del tester og fant ut at resultatet av testene ikke stemte med mine meninger om hvordanen Tv bør være. Tror jeg testet bortimot 15 plasma LCD før jeg bestemte meg. Stikk en tur til forhandleren, spør om å få låne fjernkontrollen og test litt selv. Gjerne med forskjellige kilder. Dette er imidlertidig lettere å få til noe slikt om man stikker til butikken når det generelt er lite folk der. F.eks tidlig på ukedager og ikke kl 12 på en lørdag.
13.07.2005 09.44.08 #11 av 15
Helt enig. Men for å begrense utvalget litt, synes jeg det er greit å les en del tester først. Da får man også tips til hva man bør se etter selv når man er i butikken.

Men du vet ikke tilfeldigvis hva JVC'en heter i andre land? Jeg tipper at grunnen til at jeg får så få treff er at den har et eget "nordisk" navn. Jeg har vært innen på jvc.com, men finner ingen med tilsvarende utseende der.
14.07.2005 08.38.38 #12 av 15
Jeg tok sjansen på å bestille en HV32P40 fra Elkjøp etter at jeg fant ut at 30 dagers returrett også gjelder for nettbestillinger. Det var umulig å finne en butikk på østlandet som hadde denne utstilt, så da får jeg stole på gode erfaringer :)

Dessuten fant jeg også ut at den koster 4000 :!: mer på Elprice, så dette MÅ være en god pris.

Kan komme tilbake med en gjennomgang når jeg har fått den og prøvd den et par uker.
14.07.2005 13.59.56 #13 av 15
Postet av: Yngve
Er det nokon som har sett test av dette: Samsung WS-32Z308P, og ikkje minst er det nokon som veit om det vert seld i Bergen? Eller er det berre på autlandet dei sel samsung?

Elles nokre anbefalingar de vil kome med? Noko anna enn JVC HV32P40? Kva med dette JVC AV32X4BU?

Eg treng særs gode og overbevisande råd..
27.07.2005 10.37.50 #14 av 15
Postet av: Yngve
"diggy" skrev:Jeg tok sjansen på å bestille en HV32P40 fra Elkjøp etter at jeg fant ut at 30 dagers returrett også gjelder for nettbestillinger. Det var umulig å finne en butikk på østlandet som hadde denne utstilt, så da får jeg stole på gode erfaringer :)

Dessuten fant jeg også ut at den koster 4000 :!: mer på Elprice, så dette MÅ være en god pris.

Kan komme tilbake med en gjennomgang når jeg har fått den og prøvd den et par uker.

Prøvd det no? erfaringar..?
27.07.2005 11.18.34 #15 av 15
Har kun prøvd den noen få dager, så dette blir bare noen korte kommentarer. Kommer tilbake med en grundigere gjennomgang når jeg har fått kjørt den inn litt skikkelig.

Bildekvaliteten er upåklagelig. Spesielt dvd via komponent (og forsåvidt også RGB-scart) gir et krystallklart bilde. Det finnes gode muligheter til å stille inn bilde etter smak og behag, dette gjelder også de elektroniske bildeforbedringsfunksjonene (av-min-max).

Når det gjelder vanlige kanaler er det som vanlig veldig avhengig av hvor gode signalene er. Jeg kan i hvert fall si at jeg legger MYE mer merke til disse forskjellene nå. Ellers så synes jeg at jeg får et noe bedre bilde ved å bruke tuneren til dvd-opptakeren (HX710) i stedet for TV'en sin.

Andre ting... Fjernkontrollen er helt grei. Plastikk, men har de vktigste funksjonene godt tilgjengelig. Bruksanvisningen er ikke noe å skrive hjem om, både dårlige oversettelser og generelt rotete lagt opp.

Kommer som sagt tilbake til en litt mer detaljert beskrivelse om noen uker. Foreløpig tyder det i hvert fall på at jeg beholder den utover de 30 dagene... :)
-diggy-
Skriv et svar