Hei alle sammen.
Jeg har nylig kjøpt mitt første hus og i den anledning har jeg endelig tenkt til å oppfylle drømmen om min egen hjemmekino
Det eneste problemet er at jeg rett og slett ikke har peiling på utstyr..
Det eneste jeg er innhaver av er en DVD-spiller (av merket Panasonic dmr-eh60 dvd recorder) Den er forholdsvis ny, så den trengs vel ikke å byttes ut?
Jeg har også lest litt rundt angående selve projektoren og må si at jeg lurer på om valget kommer til å falle på en LG-AN110. Ettersom jeg har forstått så er dette en rimlig bra projektor innenfor min prisklasse.
Men som sagt så har jeg null erfaring, så det kan jo hende det ikke så lurt valg. Deretter så må jeg jo gå til innkjøp av lerret, men det får jeg finne ut av senere.
Det jeg egentlig lurer mest på er hva annet av utstyr man må gå til innkjøp av?
Surround-anlegget er jo en ting, det skal jeg greie å ta meg av, men hva med recievere, forsterkere, kabler og alt annet.. sånne ting har jeg absolutt null peiling på. Jeg vet ikke en gang om man trenger en reciever, eller hva det gjør, kan noen opplyse meg?
Så her er jeg altså åpen for alle forslag om oppsett.
En annen ting er jo om det også er mulig og hensiktsmessig å koble PS2'n til projektoren? Og hva med Tv'n?
Som dere kanskje skjønner så lurer jeg egentlig på det meste, så her er det nok å ta tak i for de som føler en trang til hjelpe en stakkar med en forkjærlighet til film, men med liten teknologisk innsikt
Rommet jeg har til disposisjon er forholdsvis lite: ca 360 x 330 cm
planen er da og sette opp systemet langs 330 veggene. Jeg har lagt med en skisse som Attachment (hvis jeg fikk det til)
Dette er bare en kjapp skisse i paint så forholdene stemmer ikke, men det gir dere vel en idè om hva jeg hadde i tankene.
Jeg vet jo ikke om den tenkte projektoren passer i dette rommet, eller hva slags surround-anlegg som er hensiktsmessig å velge.
Jeg venter spent på innspill.
På forhånd takk for all hjelp
Kino.JPG (
12,896484375 KB) Vist 1901 ganger