Logo

Hjelp til forsterkeri!?

Skriv et svar
05.03.2004 15.18.16 #1 av 4
Postet av: RuHa
Hei :D

Lurte på om noen av dere hjemmekinoentusiaster kunne hjelpe meg med følgende problemstilling...

Er i ferd med å bygge meg opp et hjemmekinoanlegg. Anlegget vil bestå av Klipsch RF 3,5 i front og Klipsch bakhøytalere (noe usikker på hvilke). Kommer til å - grunnet plassmangel - å kutte ut senterhøytaler. Av DVD spiller faller jeg nok ned på Denon. Lytterommet er på ca 20 m2.

Det jeg trenger råd om er valg av forsterker..

Jevnt over er jeg opptatt av det "musikalske" i et anlegg, og ønsker derfor å fremheve dette. Hører mye på akustisk musikk, rock etc, men forsterkeren bør også kunne engasjere tenåringen i huset og dra i gang gode konsertopptak og filmer på dvd. Prisen bør ligge under NOK 20k.

Noen som har forslag til god match med disse preferansene og disse høytalerne??

Forslag mottas med takk.

Mvh
RuHa
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.03.2004 18.00.38 #2 av 4
Postet av: Hi-Fil
Snakker du om intergrert forsterker eller effektforsterker her. Hvis det er snakk om effektforsterker, hvilken forforsterker har du?
MVH Gorm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.09.2004 07.16.24 #3 av 4
Postet av: torkelom
Jeg ville sett på en Pioneer VSX-AX5i. Den har I-link opp mot SACD/DVD-audio, samt har det meste hi-tech som finns på innstilling av høyttalere.
Prisen på denne ligger på ca. 15000,-

Et annet godt alternativ (litt mer traust) er Sony STR-DA5000ES (pris ca. 15000,-). Denne saken er full-digital.

Klipsch har jo en "typisk" amerikansk lyd. Mulig H/K vil være det beste alternativet for deg. Deponer på en H/K og se hva du synes.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.10.2004 00.28.42 #4 av 4
Postet av: yell
Hei!

Har akkurat vært hos Morten på Norsk Audio Tekknik og bestilt meg en stk Cayin DP 12 X 6x 135 watt på 30 kilo. Hvis du setter musikk i høysete og vil ha kino i tilleg, er denne GULL. Ring dit og sjekk den opp, veier 30 kg.. sier sitt! Min skal drive 5 x Odin høytalere fra SEAS , og en JM lab sub, men denne er da aktiv. Skal få lagt ut bilder snart. Den er forøvrig omtalt hos hifi4al.dk... lykke til!! :wink:
YELL
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar