Logo

Hjelp/synspunktet til hjemmekinosystem til 15000??

Skriv et svar
09.11.2004 20.53.40 #1 av 4
Postet av: _Andre
Har vurdert å kjøpe meg et hjemmekinoanlegg i prisklassen 10-15000 kr. Men siden jeg er såpass fersk innen dette området så tenkte jeg skulle høre om dere her på forumet hadde noen tips og råd.
Har et par front høytalere av merket Sound Dynamics som jeg gjerne vil bruke. Så det jeg trenger da er det resterende..

Har fått et tilbud fra Hifi Klubben på følgende komponenter:
Denon avr2105 surround-reciever
Denon 1910 Dvd spiller(vurderer å Denon dvd -1400)
Dali Concept 1 som bakhøytalere+ Dali Concept senter og Dali Sub aw10

Kan dette funke som et bra hjemmekino anlegg? Eller hva synes dere??
Blir det feil å bruke de høytalerne jeg har i et nytt system?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.11.2004 21.19.44 #2 av 4
Postet av: teknikeren
Det blir ikke "feil" men det var nå dette med klangen da. Fordelen med senter høyttalere + front er at de er av samme merke og samme serie, med dette menes at de er bygd for å fungere i lag på et hjemme kino oppsett.
Men hvordan dine gammle høyttaler spiller sammen med den nye senteren vet du jo ikke før du har prøvd dette hjemme i din egen stue.
Avr 2105 fra denon er en god forsterker men kanskje du ville ha vurdert 2805? for den har romkorreksjon + autosetup, 2105 har bare auto setup og med romkorreksjon så kanskje klangen kan bli bedre?.
Concept høyttalerene lyder greit og passer nok til et slikt anlegg, man blir som regel overasket over dalis høyttalere da man tenker på hva de koster kontr lyd :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.11.2004 22.23.39 #3 av 4
Postet av: _Andre
Takk for svaret. Ikke lett dette med hjemmekinosystem, er jo så mange muligheter på markedet. Åssen er det å blande merkenavn når det gjelder dvd spiller og surround reciever? Har du hørt noe om Bose hjemmekinosystem? Mange som sier at dette er et godt hjemmekinosystem.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.11.2004 22.37.20 #4 av 4
Postet av: teknikeren
Har ikke hørt om bose.

Det skal være uproblematisk å bruke eks en pioneer dvd spiller mot en marantz reciver.

Det er ikke vanskelig men en liten utfordring når man skal sette opp et greit system når man allerede har front høyttaler og ikke senter, hva med å kjepe en senter som er laget for dine front høyttalere?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar