Logo

Hjelp, Samsung HT-P1200 bruker HDCP!

Skriv et svar
17.02.2006 17.20.14 #1 av 7
Postet av: SotraJohnny
Gleden var kortvarig når jeg fikk denne hjem, etter å ha ventet i noe som føles som månedsvis for at denne skulle komme. Når jeg kobler den til plasmaen så får jeg bare hvit støy på skjermen. Joda, jeg må ha HDCP støtte i skjermen for å bruke DVI utgangen på denne sier mannen hos Samsung.

Hva gjør jeg nå ? Finnes det noen hack som dem ikke vil gi meg, eller en liten teknisk innretning som jeg kan koble mellom ?

Hvis ikke så ryker det nok tilbake der det kom fra og jeg sitter igjen uten noe moro :(

Og hva er det egentlig de tenker på de som legger inn slikt dritt? Hvem i all verden er det som bruker DVI utgangen for å kopiere DVD filmer, det er jo gjort på minutter på en hvilkensomhelst PC hvis det var det man var ute etter.

Snufs :cry: Jeg hater å kjøpe nye ting som ikke virker. Det skal jo være gøy å gå noe nytt :cry:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.02.2006 19.38.55 #2 av 7
Postet av: SotraJohnny
Har prøvd hos litt diverse butikker og sett på nettet, men kan ikke finne noen kode for å disable HDCP. Jeg får prøve å ringe Samsung igjen i morgen, kompositt er ikke helt det store :(
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.02.2006 20.22.59 #3 av 7
Postet av: Sabotage
Var å så på dette anlegget idag, og tok meg anledning til å spørre om man kunne disable hdcp siden jeg leste posten din her forleden. Han var usikker og trodde ikke dette var mulig. (Dette var dog en helt random expert-ansatt) Håpe du får svar hos samsung da. Ellers fornøyd med lyden?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.02.2006 20.25.25 #4 av 7
Postet av: Amadesus
Har ikke alle nye HD ready flatskjermer HDCP koding/støtte eller tar jeg feil?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.02.2006 21.56.58 #5 av 7
Postet av: Ken
Åååå bare vent, bare vent til de begynner med HDCP på HD-DVD og Blu-ray!!! Alle kommer til å "elske" Hollywood - NOT...

Det sies at DRM (Digital Rights Management) vil gjøre det så surt for oss forbrukere til slutt, at de som eier rettighetene til slutt vil vite hvem du spiser middag sammen med... ha-ha :) Lenge leve mp3 da det er et format som ikke har DRM.

HDCP og andre "kopi-sikringer" er kun lagt inn for at Hollywood skal kunne melke mer og mer, samt gjøre det vanskelig for vanlige forbrukere å følge med. Alt er jo tre-fire bokstavs forkortelser som selv ansatte i butikkene som selger driten ikke kjenner til en gang. Kjøpte selv noen låter fra TV2 for å teste mot min Creative mp3 spiller, og det er absolutt det VÆRSTE jeg har vært borti. Måtte gå via Windows Media Player, fikk ikke spilt av filene på mer enn en mp3 spiller, kun brenne til CD en gang... osv... osv... listen er endeløs med DRIT jeg IKKE kunne gjøre med filene - nei, DRM kan de bare hive på sjøen for min del... :(

Alle her på forumet bør gjøre en test: vi samler alle forkortelser som finnes inne elktro/pc/film/tv og spør vilkårlige ansatte om ikke de kan være så snille å forklare oss alle "kodene"?! Alt dette er bare med på å forvirre forbrukerne.

Tenk på alle med dyre projektorer som ikke har støtte for HDCP, de vil ha samme problemet - nei, fatter ikke hvordan dette skal gå - vi som forbrukere må på ett eller annet tidspunkt si at nok er nok. Hvis jeg f.eks i dag sitter på en projektor til 100 laken, så skal jeg ikke få lov til å se en HD-film via min nye HD-spiller??? Noen som har tips til "black boxes" som "fikser" dette?
mvh
Ken

| Sony KLV-V40A10E | Xbox 360 Premium | IBM ThinkCentre 3Ghz | ATI Radeon X800 512MB DVI-D HDMI | PS 2 | Logitech Z-5500 | Kommer: Denon 3806, SVS PB10, SVS SBS-01 Surround |
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.02.2006 22.14.27 #6 av 7
Postet av: Rune
Det finnes løsninger, men de er ikke gratis:

http://www.engadget.com/2005/07/21/the- ... ed-button/
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.02.2006 16.12.52 #7 av 7
Postet av: SotraJohnny
Ingen happy ending på denne historien, ihvertfall ikke fullstendig. Jeg slipper unna returporto grunnet manglende merking, men jeg sitter igjen fullstendig lydløs.

Når det gjelder lyden på dette anlegget så synes jeg den var fin, men jeg er ingen ekspert og har heller ikke noe særlig sammenligningsgrunnlag da dette er/var mitt første surroundanlegg. Største pluss får det for utseendet, det ser veldig lekkert ut. Det var nesten så ille at vi vurderte å beholde det og å koble til en ekstern DVD spiller. Men bare nesten. Jeg har ikke hatt tid til å studere det så alt for grundig, det har for det meste blitt frustrasjon for min del.

Som nevnt så er HDCP støtte et av kravene for HD-Ready merking, men desverre så var min (ett år gamle) plasma litt for gammel/billig til å ha dette.

Forøvrig så blir neste dvdspiller mest sannsynligvis CAMBRIDGE DVD79 (uten HDCP), så da gjelder det bare å finne noen høyttalere som tar seg bra ut og ikke koster så alt for mye.

Samsung blir det nok neppe.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar