Logo

Hjelp med receivervalg..

Skriv et svar
11.12.2008 00.48.54 #1 av 4
Postet av: Joa
Heisann,

Går med skumle planer om å handle receiver til en kommende hjemmekino. Har saumfart nettet de siste ukene, men det er neimen ikke lett å bestemme seg.. Omsider kom jeg til at jeg skulle lage denne posten for å se om noen her kanskje klarer å overbevise meg om hvilken receiver jeg bør velge :)

De jeg har sett meg ut så langt er som følger:
Yamaha vx3900 / z7(har vel ikke kommet ennå?)
Onkyo tx-nr906
pioneer lx-81
denon avr-4308a

Jeg har planer om å gå til innkjøp av et par XTZ 99.38 fronter, for så å utvide ettersom lommeboken tillater.. Musikk og film blir likt prioritert.

Ja, hva sier dere, har jeg glemt noen åpenbare kandidater? Noen som har testen noen av disse, og som vil gi noen tips?

mvh
Joakim
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.12.2008 12.12.13 #2 av 4
Postet av: Atle Torp
Vi tester nesten nøyaktig alle disse akkurat nå, men bare med LX71 i stedet for LX81. 8 januar kommer bladet, og det kan være du blir klokere av å lese den testen :D
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.12.2008 21.39.15 #3 av 4
Postet av: Joa
Godt å vite, da får jeg kanskje utsette valget til utpå nyåret.. Den som venter på noe godt osv.. :=)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.12.2008 14.27.14 #4 av 4
Postet av: janarild
Jeg vurderer også å bytte ut Rotel pre og Rotel 3x200w med en reciever.
Det hadde vært fint å kunne kutte ut noen komponenter, og bli kvitt noe av kabelsalaten.
Men det som irriterer meg litt er disse recievere sjeldent eller aldri blir testet som preamp.
Spesielt for oss som kanskje allerede har effekt forsterker til store fronthøttalere.
Hvordan er f.eks pre delen i 906 i forhold til den nye rene surround pre fra Onkyo.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar