Logo

Hjelp en nybegynner

Skriv et svar
24.08.2005 08.49.18 #1 av 11
Postet av: Nybegynner
Jeg har planer om å kjøpe meg DVD opptaker og suroundsystem. Har kommet frem til at Pioners 530 er en god opptaker, og kommer nok til å gå for denne, men lyd har jeg ikke greie på. Hvilken forsterker og hvilke høytalere vil dere anbefale meg til denne pioneren?

Budsjettet mitt ligger på ca 15000 totalt, men det kan økes noe...

På forhånd takk :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.08.2005 10.57.48 #2 av 11
Postet av: arntos
1015 fra pio burde funke fint med 530. Berger med en fj.kont og mener jeg. Hvilke type høytalere er du ute etter da?

Men her svarer andre bedre enn meg regner jeg med.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.08.2005 11.08.10 #3 av 11
Postet av: Typhoon7
Skal det kun brukes til hjemmekino?
Eller er det snakk om musikk også? Eventuelt også hva slags musikk?
Ønsker du gulvstående eller er satelitter/stativhøytalere å foretrekke?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.08.2005 11.18.45 #4 av 11
Postet av: Nybegynner
Skal primært bruke anlegget til hjemmekino, men satser på å kunne bruke det til litt musikk også. I såfall alt fra klassisk til listepop (dama må jo også få viljen sin...)

Når det gjelder gulvstående/satelitt har jeg egentlig ingen preferanser. Gulvstående ser jo kanskje litt mer proft ut, men det viktigste er at de ikke blir for store...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.08.2005 11.30.53 #5 av 11
Postet av: pnerbye
"Nybegynner" skrev:Skal primært bruke anlegget til hjemmekino, men satser på å kunne bruke det til litt musikk også. I såfall alt fra klassisk til listepop (dama må jo også få viljen sin...)

Når det gjelder gulvstående/satelitt har jeg egentlig ingen preferanser. Gulvstående ser jo kanskje litt mer proft ut, men det viktigste er at de ikke blir for store...


Audio Pro Black Diamond
Audio Pro Black Pearl
Audio Pro Black Vector
Pioneer VSX 1015-S

Kommer på ganske ca 15000 norske kroner ferdig levert på døra. Så kan du spare til en SVS PB10-ISD subwoofer. :D
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.08.2005 12.57.36 #6 av 11
Postet av: Typhoon7
Støtter pnerbyes forslag.

Black Diamond v2 er noe av det beste jeg har hørt til 6000,-

Er også å få kjøpt i Norge, hvis det er ønskelig.

Eller kan kanskje Tannoy være spennende valg.
http://www.stereofil.no/tilbud/index.html
http://www.stereofil.no/produkter/stereohoyttalere_.html

Kan også varmt anbefale System Audio som du får på Hi Fi Center kjeden.

Anbefaler deg å ta en runde for å høre på aktuelle kandidater. Det er tross alt du som skal være fornøyd.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.08.2005 09.54.31 #7 av 11
Postet av: Nybegynner
Takk for gode tilbakemeldinger. Har sett på system Audio, og de virker greie til mitt bruk.. Hørte også noen nevne en serie som her Delia Blue, kan det stemme? er de interessante??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.08.2005 12.54.44 #8 av 11
Postet av: Torja
Du mener vel Dali Blue, link til HiFi Klubben finner du her;
http://www.hifiklubben.com/no/produkter ... tm?id=4763
Jeg tror Black Diamond er en bedre høytaler, men ikke selv lyttet til denne. Dali er gode til hjemmekino, og passer min smak. Men tror subbene til dali ikke går så dypt som mange andre, i alle fall skal du opp noe i pris for å finne gode Dali subber.

8)
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.08.2005 15.01.28 #9 av 11
Postet av: Nybegynner
Har vært en liten runde rundt og hørt på ulike høytalere nå, men synes det er vanskelig å sammenligne, spesielt mellom høytalersystem i ulike butikker. Jeg likte likevel godt lyden i DALI Suite serien. Noen som har noen erfaringer med disse? Dama falt litt for utseendet også (mye man skal ta i betraktning), men er disse høytalerne brukbare???
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.08.2005 15.42.03 #10 av 11
Postet av: Typhoon7
Jeg hadde Dali Suite 1.5 (forrige Suite-serie) tidligere.

Jeg var fornøyd med disse.
Hvordan de er i forhold til den nye serien, tør jeg ikke si.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.08.2005 09.04.26 #11 av 11
Postet av: Torja
Dali suite 1.8 har vært testet både i "DVD & Hjemmekino" og i "Lyd og Bilde". De var beste all runder i Lyd og Bilde, mens DVD & Hjemmekino ikke var like imponert.

Husk at det er dine egne ører som teller mest, og viss dama liker dem også utseende messig, så er det jo full pott. :lol:

Du kan trykt gå for dem. 8)
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar