Logo

Hjelp ! - Beste prosjektor under kr 20 000,-

Skriv et svar
09.05.2008 07.43.41 #1 av 4
Postet av: okasin
Hei, jeg gjorde det ganske bra på Funcom aksjene denne uken, så nå vil jeg kjøpe meg ny prosjektor !!
Jeg har en infocus 5700 nå, og den duger ikke lenger.. (jeg vil ha full HD)

Jeg har lurt litt på Benq w5000 også har jeg tittet litt på spec til Sony VPL VW 40 og Epson Projektor EMP-TW1000
Men det er sikkert mange flere i denne prisklasse..
Hva burde jeg gå for?
Rommet mitt er helt mørkt.. dedikert filmrom (ikke så veldig bra, men greit nok) se hjemmeside: http://okasin.de/multi.htm
ca 20 kvm..
Lærret er 100" dreamscreen.. delevis hjemmelaget.. he he..
historie:
En kompis kjøpte rammelærret fra dreamscreen, det viste seg at det var ganske "krøllete".. så han tok noen bilder av det og sendte det til leverandør.. og fikk et nytt ett.. jeg fikk hans gammle "krøllete".. jeg lagde en ramme som var noe større en originalt ( men etter 16:9), og fikk strukket det riktig.. og det ble helt perfekt :) ...
Rammen ble laget i 36 mm mdf og vinkelstål (rustfritt) til forsterkning.
Rammen ble trukket i sort filt.. resultatet ble veldig bra, og det er nesten ikke mulig å se forskjell fra original Dreamscreen og mitt!!


Jeg har ingen dvd spiller, kun htpc tilkopplet..
Yamaha 3800 (surround forsterker..)
Vell håper på noe respons.. Film er mitt liv !
Så kvalitet er viktig..
Både når det gjelder levetid på lampe.. oppløsning, lysstyrkel, meny valg, osv..
Rommet er på 5.5 m * 3.4 m Høyde er standard 2.4 m

Om du ikke svarer, så ha en likevell riktig god god sommer med grillmat, kald øl, rekker (for de som liker det) mm .. snart er høsten her og da er det film tid igjen for alvor !! :)
Det finnes ingen problemer, kun løsninger..
mrfixit.priv.no
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.05.2008 17.23.26 #2 av 4
Postet av: Torja
Sony VPL-VW40 ser ut som en meget intresang sak. Spesielt hvis du får den under 20 K. Les testen her;
http://www.projectorreviews.com/sony/vpl-vw40/index.php
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.05.2008 23.57.29 #3 av 4
Postet av: okasin
Takk for tipset :)
MEn på samme side som du tipset meg om Sony`n.. så fant jeg test av Benq w5000
http://www.projectorreviews.com/benq/w5000/warranty.php

Og det viser seg at den er en god del bedre..
så da går jeg nok for benq..

Selv om både sony og benq har svært dårlig garanti for sine produkter,, kun 1 års garanti..
hmm men er det lov da? etter kjøpsloven har du vell krav på 2 års garanti på såkalt brunevarer.. (?)
Det finnes ingen problemer, kun løsninger..
mrfixit.priv.no
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.05.2008 09.57.52 #4 av 4
Postet av: Torja
Er du ikke følsom for RGB flimmer er DLP PJ svært gode. BenQ leverer meget gode PJ. Ser av testen du viser til at det muligens var noe feil(Blått hottspott i to hjørner og problemer med sortnivå) med den WV40 som de testet. Da blir sammenligninger vanskelig. I tillegg er de på bildefronten svært like og med styrker og svakheter begge to. Hva man foretrekker blir nesten en smakssak. Testeren i denne artikkelen foretrakk BenQ. Jeg vil skynde meg å si at BenQ5000 er sansynligvis en veldig god prosjektor. Du gjør ikke noe dårlig kjøp med den. :mrgreen:

Ikke sammenlign garanti i Norge med den du får i utlandet. Kjøper du av norsk forhandler får du norsk garanti. 8)
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar