Hei, jeg gjorde det ganske bra på Funcom aksjene denne uken, så nå vil jeg kjøpe meg ny prosjektor !!
Jeg har en infocus 5700 nå, og den duger ikke lenger.. (jeg vil ha full HD)
Jeg har lurt litt på Benq w5000 også har jeg tittet litt på spec til Sony VPL VW 40 og Epson Projektor EMP-TW1000
Men det er sikkert mange flere i denne prisklasse..
Hva burde jeg gå for?
Rommet mitt er helt mørkt.. dedikert filmrom (ikke så veldig bra, men greit nok) se hjemmeside:
http://okasin.de/multi.htmca 20 kvm..
Lærret er 100" dreamscreen.. delevis hjemmelaget.. he he..
historie:
En kompis kjøpte rammelærret fra dreamscreen, det viste seg at det var ganske "krøllete".. så han tok noen bilder av det og sendte det til leverandør.. og fikk et nytt ett.. jeg fikk hans gammle "krøllete".. jeg lagde en ramme som var noe større en originalt ( men etter 16:9), og fikk strukket det riktig.. og det ble helt perfekt
...
Rammen ble laget i 36 mm mdf og vinkelstål (rustfritt) til forsterkning.
Rammen ble trukket i sort filt.. resultatet ble veldig bra, og det er nesten ikke mulig å se forskjell fra original Dreamscreen og mitt!!
Jeg har ingen dvd spiller, kun htpc tilkopplet..
Yamaha 3800 (surround forsterker..)
Vell håper på noe respons.. Film er mitt liv !
Så kvalitet er viktig..
Både når det gjelder levetid på lampe.. oppløsning, lysstyrkel, meny valg, osv..
Rommet er på 5.5 m * 3.4 m Høyde er standard 2.4 m
Om du ikke svarer, så ha en likevell riktig god god sommer med grillmat, kald øl, rekker (for de som liker det) mm .. snart er høsten her og da er det film tid igjen for alvor !!
Det finnes ingen problemer, kun løsninger..
mrfixit.priv.no