Logo

Hjelp

Skriv et svar
19.07.2007 21.21.53 #1 av 2
Postet av: kimotei
Heisann.

Jeg har nå tilslutt fått gjennomført mine drømmer om en hjemmekino i kjelleren. Siden jeg har hatt et stramt budsjett, og hele tiden konas samtykke i bakhodet, er jeg egentlig veldig fornøyd. Så her kommer opplegget mitt:

Bilde:
Hitachi PJ-TX300

Receiver: Denon AVR-1907
Effektforsterker: NAD 916
DVD/Blu-Ray/PS3 alt-i-ett

Høytalere:
Front: 2 stk Dynavoice M-85
Center: 1 stk Dynavoice C-6
Bak surround: 2 stk B&W DM601
Surround: 2 stk Dynavoice S-6
Sub: 12" Proson Blackbird

Høytalerledningene mine er Monster, og ved alle terminaler bruker jeg bananplugger. Jeg bruker også Monster kabler ved alle koblinger (HDMI, komponent, optisk, osv)

Det store spørsmålet mitt er følgende:
Er det hensiktsmessig å bruke NAD til å drive alle høytalere foruten frontene? Jeg tenkte å bi-wire front høytalerne slik at de ble drevet bedre. Høres dette greit ut?

Er veldig fersk her, og tar imot all hjelp.

På forhånd takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.07.2007 22.44.39 #2 av 2
Postet av: Zleepyme
Hei!
Jeg kjører selv kun effektforsterer på frontene og syns lyden er super. Har man store høyttalere bak, så kan det jo være en ide å kjøre effekt på disse også, men på såpass små høyttalere vil du ikke få noe nevneverdig effekt utav det. Men det er bare å prøve. Har selv gulvhøyttalere bak, og har vurdert en effektforsterker til disse på sikt.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar