Logo

high-end eller ikkje high-end..?

Skriv et svar
27.08.2005 23.00.15 #1 av 4
Postet av: Even Sundgot
hei:
Eg lurer på kva lydforskjel, er det på high end og ikkje high end..?
Mvh
Even Sundgot

Denon avr 2106 Denon Dvd 1940 Vincent sp-331 Vincent sp-996
yamaha ns-777 Yamaha ns-c444 Yamaha Ns-333 DIY Svs sb12
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.08.2005 23.28.05 #2 av 4
Postet av: Snickers-is
High end beskriver egentlig bare prisen på utstyret, så selv om jeg bruker uttrykket selv er det så utvannet og misbrukt at det ikke betyr noe som helst.

Men når jeg sier High End om et produkt i lydmessig sammenheng så er det vel egentlig bare at bra er gjort bedre.

Mer lyd, mer trykk, mer realisme, mindre lyttetretthet, mer påkostet design, dypere bass, mer alsidige egenskaper med tanke på musikksjangre osv osv.
MVH
Jørn Rune Kviserud

Mine mer eller mindre bransjerelaterte engasjemenenter:
Midgard Audio
Creative HiFi
CNC Xpress
AV expo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.08.2005 18.29.00 #3 av 4
Postet av: roffe
Når jeg tenker på uttrykket High End, så har det så mange ulike betydninger avhengig av sammenhengen og hvem som bruker det at det er vanskelig å vite hva som menes. Når jeg selv bruker det, så ligger det både en kvalitetskomponent og en priskomponent i utrykket. Jeg bruker nemlig uttrykket om utstyr som er såpass påkostet for å oppnå målet at det blir meningsløst å sammenligne hva man får til prisen med andre produkter. Kjøper du det, så er det fordi det er dette produktet du vil ha, og prisen er relativt underordnet.
Det er nå min definisjon. ;)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.08.2005 07.57.22 #4 av 4
Postet av: Torja
Kan lese mer om det hvis du følger denne tråden:
http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=3557

:)
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar