Logo

HDMI lyd.

Skriv et svar
11.09.2007 20.16.29 #1 av 5
Postet av: Oddiken
Har for knapt et år siden kjøpt meg en Harman Kardon 430 reciver og den har ikke HD inngang.
Blir det så enorm forskjell på lyd at man bør bytte til en reciver med HDMI lyd for å få med seg dette selv med HK'en min?, den spiller jo veldig bra på mine B&W høytalere og er ikke noe expert på å høre detaljer i lydbilde.

Vil den vanlige mann i gaten høre så stor forskjell ?
Tenker både på lyd kvalitet og lyd fordeling. :shock:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.09.2007 21.33.53 #2 av 5
Postet av: Rune
HDMI har kun fordel med de nye HD formatene til Blu-Ray og HD DVD. Har du ikke dette har det ingen betydning.

Det er litt forskjell når man har dette.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.09.2007 21.34.24 #3 av 5
Postet av: kjelle
jeg kjører pcm lyd på blu-ray og hd dvd filmer og må si jeg merker ganske stor forskjell fra vanlig dd og dts.. ikke minst er bitraten MYE høyere..dvs ukomprimert lyd.. du kan jo tenke deg en mp3 128kbps kontra en vanlig cd...stor lydforskjell.det er det også fra hd-lyd til vanlig dts og dd
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.09.2007 07.17.27 #4 av 5
Postet av: Oddiken
Skal ha meg en HD spiller til min HD tv, litt kjipt å måtte bytte ut et godt produkt, men vist litt rimlige recivere med HD lyd er bedre så frister det.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.09.2007 09.23.18 #5 av 5
Postet av: kjelle
tror du vil få brukbart betalt for hken din på en bruktauksjon eller noe slikt viss du velger å bytte den ut.Bruker å stå seg godt i verdi slike modeller med mye snacks og power :) .du vil få hd-receivere fra 7000 kr og oppåver,personlig anbefaler jeg ikke den pga den ikke har pre out på alle kanaler,men har du mellomstore eller små høyttalere vil den fungere meget godt.Har selv testet den på mitt anlegg å det fungerte bra,men mener at vsx-ax50 som jeg kjøpte isteden er hakket bedre.Og ikke minst så ser den mye bedre ut.Andre merker som har fått hd modeller er yamaha og denon.
lykke til ;)
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar